Gå til innhold

Kvalitetsmerker til lav pris.


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Jeg har sett meg lei av at de fleste klesplagg fra Hennes&Mauritz og Cubus blir omtrent ubrukelige etter én eller to vasker, pga. at de mister helt formen.

 

Siden jeg er ungdom har jeg eid en del logoflash gensere fra ungdomsmerker som f. eks. Quiksilver, DC, WeSC osv.

Enkelte av disse mister også formen og blir ekstra posete, de er også stygge og eier ikke stil. Slike gensere skulle vært gratis pga. at det fungerer som reklame. :ermm:

 

Jeg bruker forresten OMO Farge vaskemiddel man får kjøpt på butikken, og tøymykner av annet annerkjent merke, så problemet ligger ikke hos mine talentfulle vaskekunnskaper! :!:

 

 

Her kommer det jeg skulle sagt helt i begynnelsen av dette innlegget:

 

Hvor får man kjøpt kvalitetsklær til en billig penge?

Jeg er interessert i klær som tåler å bli brukt og som kan vare en god stund men likevel beholde form. Jeg tenker ikke så mye på merker, da de fleste luksuriøse merker er ukjent for de fleste av almennheten (de mest kjente er vel Ralph Lauren, Tommy Hilfiger, Lacoste, Paul & Shark osv...)

Det viktigste er som sagt at klærne ser bra ut, og at de har en viss klasse over seg og kvalitet.

 

 

Mange mener kanskje at jeg skal ta meg en tur til Oslo (3 timer reise) og kjøpe klærne i butikkene der. Prisene er selvfølgelig svært høye, men det er vel ikke alt for dyrt om man tenker på at det kan være en investering på noe som kan være et par år.

Desverre så vokser jeg fortsatt, og har ikke de ressursene.

 

 

Derfor lurer jeg på hvor jeg får kjøpt de klærne jeg ønsker til en billig penge?

Kan f. eks. outlet eller bestille fra utland fungere?

Noen som vet?

 

 

Alle tips blir tatt i mot med et hjertelig takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

anbefaler Blend :)

 

har mange hettegensere, t-skjorter og jeans fra dem og har hatt dem i opptil 3 år nå. holder formen godt, og alle klærne er rimelige og komfortable. svært mange av feks genserne og også håndsydd og det er mye kult av design også

 

er egen blend butikk på karl johans gate, men de har ikke så stor gutteavdeling...

 

priser på blend er litt varierende men ligger sånn ca på 150-200 for t-skjorte, 5-700 for bukse og 250-500 for genser

 

at klær blir mer baggy kan ha med hvor hardt du vasker klærne.. ikke bruk for mange RPM på maskina og ikke for høy temp.

 

selv bruker jeg 1200rpm og 30-40*c sammen med vanlig kjente vaskemidler

Lenke til kommentar

Kan faktisk si meg enig i at Blend holder lenge, jeg hadde en gang en genser derfra, og den holdt i flere år. Kanskje fordi den bare lå i skapet hele tiden, siden den var stygg, men. :)

 

Blend har utrolig mye stygt, passformen er dårlig og ja. Kan vel konkludere med at Blend stiller på samme linje som J&J, og hvis du ser litt rundt her, skjønner du fort at J&J er noe du skal styre vekk fra.

Lenke til kommentar

skjønner ikke dette... har aldri hatt noe problem med klær fra J&J eller Blend før... cubus og dressman derimot :p det er en annen historie..

 

men vil påstå å si at J&J er bland de få merkene som ikke har kastet seg på hip-hop stilen der alt skal være xxx størrelser større..

 

J&J har derimot begynt litt for mye soss stil, men finner noe en gang ibland..

 

hater emo, wankster og sosse klær :p

Lenke til kommentar
Jeg har sett meg lei av at de fleste klesplagg fra Hennes&Mauritz og Cubus blir omtrent ubrukelige etter én eller to vasker, pga. at de mister helt formen.

 

Enkleste løsningnen er å lære seg å lese vaskelappene, følge dem og strekke klærne forsiktig mens de er fuktige. Ikke bruk tørketrommel. Har masse basisplagg fra H&M, og de holder fasongen like bra som dyrere plagg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Enig med siste bruker. Jeg vasker så og si alle klær på 30 grader, ofte kortvask, ettersom jeg aldri bruker klærne mer enn en dag (arbeidsdag/skoledag på 8 timer).

 

At klærne dine blir ødelagt kommer av ukyndig vasking eller en dårlig vaskemaskin, sannsynligvis. At man ikke skal tromle klær sier seg selv.

 

N.B. Undertøy, håndkle og lignende er det selvsagt egne regler for (60 grader og tromling).

Lenke til kommentar

Om vinteren tromler jeg gjerne piquéer og t-skjorter, og de holder fasongen helt fint :)

 

Har krympet noen, men det har vært med vilje da de har blitt kjøpt av pappa og har vært litt for store. Ikke alltid like lett å se forskjell på f.eks. Polo Ralph Lauren Custom Fit og Regular Fit for en som ikke interesserer seg for mote :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...