oye Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 (endret) http://hwt.dk/literaturedetails.aspx?LiteratureID=13857 sier "Til kontorarbejde, tekst og grafik, må jeg indrømme at jeg synes at skærmen er lidt for stor til den dårlige synsvinkel. Tekst i yderkanterne står 'uskarpt' og i forbindelse med grafik, hvor subtile forskelle i farvenuancer er vigtig, ændrer farverne sig en del, afhængig af øjnenes position i forhold til skærmen". Jeg sitter nå på en Dell 2001FP fra 2005 med S-IPS panel og synes den er jevnt skarp med fine farger. Er virkelig Samsungs T260 så dårlig at jeg heller bør beholde min Dell? Setter spesielt pris på kommentarer fra Samsung-eiere. Endret 27. juni 2009 av oye Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Jeg er ikke samsungeier, men har lest mye om Skjerm i det siste. T260 benytter seg av et TN-panel, din skjerm benytter seg av ISP. Disse to teknologiene er ikke sammenlignbare, skal man bruke skjermen til noe annet en tekstbehandling er det etter min mening meningsløst å bruke en skjerm med TN-panel. Vit også at 26" er stort, de fleste mener det blir for stort for spilling. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 IPS, ikke ISP (internet service provider) Nyere TN paneler er grusomme på dette, har etterlyst bedre TN-skjermer i en årrekke. Selv har jeg en Eizo FlexScan L550, med fantastiske innsynsvinkler. Den er TN basert, men innsynsvinkelen er som sagt enorm, skulle tro det satt ips-panel i den. Har også en Dell 2007FP, S-IPS, den har også helt fine innsynvinkler. Men så har jeg en Asus VW222U, og den var en av de beste budsjettskjermene for et år siden, og den er helt forferdelig satt ved siden av Dellen. Nå er jeg veldig kresen på innsynsvinkler, men TN generelt er ingenting å satse på. Eneste er at de er billige og raske. Lenke til kommentar
oye Skrevet 5. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2009 Har etterhvert funnet ut at de fleste anbefaler å IKKE kjøpe TN-basert skjerm. Ligger an til en LG W2600HP her nå. Hvis noen nettbutikker snart får den inn da. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Hørte noen sa at netshop får inn noen av dem, bare å sende mail dit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå