Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Gått ned 5 kg på en uke. WTF?

Gjest Slettet-INkUtP

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-INkUtP

Hallo.

Jeg veide meg for ca. 1 uke siden og da veide jeg ca 61kg i følge vekta som mora mi har på rommet. Så gjorde jeg det samme i dag og pila plasserte seg på 55. Vi driver å flytter så ho kan ha mista den i gulvet elns, hvartfall det jeg håper. Får litt noia hvis jeg ser jeg har tapt så mye vekt på så kort tid+at jeg trener 2 ganger i uka. Jeg har drukket hele uka og den ene dagen spøy jeg som aldri. Jeg har spist realtivt normalt og har liggi en del på stranda og svetta når jeg sover osv. Kan det være en grunn til vekttap? Jeg føler meg i toppform, ser ikke tynnere ut i.

Jeg er en så kalt Ectomorph og er 1,80m høy.

noen forslag om hva grunnen kan være.

takker til svar.

Endret av Slettet-INkUtP
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-INkUtP

Altså, jeg har veid rundt 60-63kg i 3 år uten noen form får vekt oppgang eller nedgang. Men plutselig så veier jeg 5kg mindre? Kan ikke stemme. Ja jeg er undervektig,men jeg er naturlig tynn og sliter skikkelig med å gå opp i vekt.

Lenke til kommentar

var akkurat som deg før. er 187 selv, og veide 62 kg :) nå 4 år senere veier jeg 103 kg. det er lettere å gå opp i vekt enn man tror, bare å spise riktig ;)

Men at du har gått ned 5 kg er ikke umulig. man kan svette av seg mange kg bare i vann. kan være mange ting som gjør at vekten din er som den er.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP

Lol, jeg spurte mora mi om det var noe galt med vekta og jeg sa jeg hadde gått ned 5kg og det kan ikke være mulig, så sier ho "jeg har også gått ned 5kg". Enten er den fucka eller så stiller ho den får å tilfredstille seg selv. Begynner å tro det er noe galt med vekta ja. Jeg trener ikke for å bli stor heller, jeg trener for å bli seigere og prøver holde meg på 60-63 kg

Wow, du må ha hatt et strengt matprogram. Men satser på at det bare er noe galt med vekta, skal ned å trene i morra så kan jo bare sjekke på vekta der....

Lenke til kommentar

Kropppen er over 70 % veske. Det er stort sett vann du har mistet om du har gått ned 5 kg på så kort tid. HUsk, du dehydreres enormt fort når det er varmt og du soler deg. Litervis hver dag. Bare om natta så svetter man ut over en halvliter. Drikk mye vann, og fortsett som vanlig så skal du se at vekta klatrer oppover igjen.

Og, når du drikker dehydres du også mye mer da alkohol er vanndrivende. Drikk flere liter vann hver dag det er varmt, i alle fall om du er på fylla.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...