frode8 Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Har kjøpt meg en brukt K800i. Når jeg slår den på kommer det opp at jeg skal taste telefonlåskode. Har prøvd alle "vanlige" koder, men ingen funker... Lurte på om noen vet hvordan man får fixet dette? Den har ingen operatørlås, hele telefonen er låst :/ Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Det er i hvert fall to muligheter: Enten har den forrige eieren låst telefonen. Da må du ta kontakt med denne for å få låsekoden. Eller så er den faktisk operatørlåst. Da må du oså høre med den forrige ieren for å ta rede på operatøren. Deretter leser du av IMEI-koden under batteriet og har denne klar når du ringer operatøren. Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Eller så er den faktisk operatørlåst. Da må du oså høre med den forrige ieren for å ta rede på operatøren. Deretter leser du av IMEI-koden under batteriet og har denne klar når du ringer operatøren. Hvis den er Tele2-låst så MÅ han faktisk ha telefon-nummeret telefonen var kjøpt på for å få låsekoden hos Tele2. Utrolig men sant. Lenke til kommentar
frode8 Skrevet 29. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2009 Det er i hvert fall to muligheter: Enten har den forrige eieren låst telefonen. Da må du ta kontakt med denne for å få låsekoden. Eller så er den faktisk operatørlåst. Da må du oså høre med den forrige ieren for å ta rede på operatøren. Deretter leser du av IMEI-koden under batteriet og har denne klar når du ringer operatøren. Forrige eieren tar ikke telefonen når jeg ringer, så hun vet nok at den er låst, og har sikkert ikke koden selv, og derfor solgt den... :/ Har snakket med telenor, og de sier at den ikke er operatørlåst. Så må vel kansje bare kaste den. Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Tast < * * < Hvis alle hengelåser er åpne så er det en lås som bruker selv har satt på. Denne koden er standard 0000. SE telefonene kaller den for Telefonlåskode. Nå som jeg leser nærmere så ser jeg jo at det er det den du spør etter. Denne koden kan et mobilverksted resette eller lese ut. Dette er nok en betalbar service. Bli heller ikke overrasket om du må framvise kjøpskvittering fra den gangen telefonen ble kjøpt fra butikk slik at verkstedet kan forsikre seg om at det ikke dreier seg om tyvgods. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå