Gå til innhold

[Løst]Blir sulten igjen med en gang jeg har spist..

Anbefalte innlegg

Jeg har fått et problem i det siste, og det er at jeg føler meg sulten igjen nesten med en gang jeg har spist.

Jeg kan spise 4 brødskiver med grovt brød til lunch, også er jeg sånn skikkelig sulten igjen etter ca 1 time. Samme er det til middag, selv om jeg spiser godt med mat er jeg sulten igjen etter ei lita stund. :dontgetit:

Tror ikke jeg spiser for lite, heller for mye med tanke på at jeg har lagt på meg endel i det siste.

Noen som har noen anelse om hva som gjør dette?

Og er det noen spesiell type mat jeg burde prøve å spise som gjør

at jeg føler meg mett lengre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du er en gutt i pubertetsalderen er det ganske normalt. Så lenge du ikke legger på deg kan du nyte muligheten til å kunne spise masse hele tiden :D

Nei, er jente på 22 år, glemte vist å nevne det :p Og jeg har lagt på meg over 10 kg på ca et halvt år, noe jeg syns er litt mye :S

Lenke til kommentar
har du stoffskifteproblemer i familien?

Ikke som jeg vet om nei. Men tanken har slått meg. Spurte legen om han kunne teste meg for det sist jeg var der og tok prøver, men han mente det ikke var nødvendig :dontgetit:

Proteiner gir masse metthetsfølelse. Grønnsaker funker også; tar opp plass, men inneholder lite kalorier.

okei, takk :)

Lenke til kommentar

Problemet høres ut som at du spiser for mye karbohydratrik mat av det lille du sier (4 brødskiver til lunsj).

Bytt ut store deler av karbohydratene dine med proteinrik mat (kjøtt,fugl, fisk, egg og melkeprodukter), og du vil få en mye bedre metthetsfølelse. Og mest sannsynlig gå ned i vekt igjen :)

Lenke til kommentar

Helt samme med meg faktisk, spiser ganske mye og en time seinere sulten igjen. Det jeg gjor var å spise nøtter. Ellers så har jeg byttet ut frokosten som var 6 brødskiver med 4 brødskiver og 1 tunfisk pakke og 8dl melk, og da blir jeg ikke sulten før lang tid. Kan nevne at trener ganske mye.

Støtter Freddy K sitt innlegg.

Endret av opijo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...