Sovende Panda Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 (endret) Eg har veldig interesse for fotball. Eg liker godt å spela fotball, men eg spelar ikkje for noko lag eller noko slikt. Derfor lurer eg på korleis man starter ein karriere innen fotball trenar? Er det nokre kjente trenarar/managerer som ikkje har vore profesjonell fotballspelar som har hatt sukess innan trenarjobben? Takk for alle svar Endret 27. juni 2009 av Mutu Lenke til kommentar
KingDingLing Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Det du sier er at du liker å spile fotball, men er elendig. Ikke sant? Hehe. Jeg elsker å spille fotball, men er ubrukelig. Ingen som vil ha meg på laget sitt. Har derfor selv vurdert dømming, da det er skrekkelig moro av en eller annen grun. Det er jo garantert trenere rundt om i verden som ikke har spilt fotball, men det er vel på en måte en lettere inngangsbillett i den jobben at man har bakgrunn som spiller. Tror ikke det er umulig for deg dersom du går de rette veiene og tar den rette utdannelsen og samtidig har interessen for det. Du finner vel info på nff.no eller hos din lokale fotballkrets om hvordan du skal gå frem. Lenke til kommentar
Sovende Panda Skrevet 27. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2009 Hehe, elendig og elendig. Vil heller sei som deg, ubrukelig Takk for siden, skal sjekke om eg finner noko der. Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 (endret) Trenerkurs I er vel det første du kan ta. Jeg tror du må gå gjennom kretsen for å få meldt deg opp til dette. Jeg har veldig lyst til å ta dette selv. Det jeg er mest bekymret for er at for å ta trenerkurs II (eller var det III?) så må du ha spilt på 3. divisjons nivå eller høyere, men jeg vet jo at ikke alle har gjort dette og lurer derfor på om det er noen måte å gå rundt dette på? Har Lars Tjærnås f.eks noen gang spilt fotball på 3. divisjons nivå eller høyere? Tom Nordlie har jo iallefall ikke dette, men har bedrevet vannpolo på høyt nivå. Rene Meulensteen har så vidt jeg vet bare spilt i de lavere divisjonene i Nederland. Endret 27. juni 2009 av Wisbatov Lenke til kommentar
Sovende Panda Skrevet 27. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2009 (endret) Rene Meulensteen... er det trenaren som er i Man Utd? Endret 27. juni 2009 av Mutu Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 Ja, Førstelagstreneren til United. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå