chissamann Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Har et hjemmekinoanlegget (Panasonic SA-PT860) som skal jeg koble til min prosjektor (Dell 2300 MP). Da trenger jeg ca 10 meter med babel mellom anlegget og prosjektoren. Jeg har en Komponent til VGA kabel (D-Sub til YPbPr) men denne er bare på 2 meter. Jeg har en del alternativer for å sende signal her, men lurer på hvilket som er best (også relativt til pris): 1. Bruke den kabelen som fulgte med, kjøpe en komponent forlenger adapter til 79 DKR (http://www.av-connection.dk/?PGr=2311&ML=1083), og bare forlenge med en 10 meters komponent kabel fra Cableworld.no til 359 NOK. Komponent forlenger adapter er Phono RCA, er dette et problem i forhold til RGB kablene? 2. Kjøpe en helt ny 10 meters lang VGA til RGB kabel fra cableworld til 299 NOK. 3. Kjøpe en VGA forlenger på 10 meter fra cableworld til 239 NOK. Hvilket av disse alternativene gir best kvalitet? Eller har det ikke så mye å si? TAKK, har ikke så mye peiling selv Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Generellt er det best å ha færrest mulig kontakter. En skjøt betyr alltid litt signaltap og refleksjon. Det er mulig at komponentsignaler er såpass robuste at de tåler flere overganger, det vet jeg ikke nok om. Men en helt ny kabel i ett stykke er nok det beste. Lenke til kommentar
garb Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Generellt er det best å ha færrest mulig kontakter. En skjøt betyr alltid litt signaltap og refleksjon.Det er mulig at komponentsignaler er såpass robuste at de tåler flere overganger, det vet jeg ikke nok om. Men en helt ny kabel i ett stykke er nok det beste. Er det forskjell på billedkvaliteten på skjermen om jeg har en 2 m vga kabel vs det å ha en lang vga kabel (f.eks. 15 meter)? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Ja, det vil bli en viss forskjell. Hvor mye avhenger av hvilken oppløsning og frekvens du bruker, samt kabelens kvalitet. Har selv brukt 20 meter med høy oppløsning, det ble ganske akseptabel kvalitet. Bildet ble litt blassere i fargene og litt mindre skarpt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå