MorphX Skrevet 10. oktober 2001 Del Skrevet 10. oktober 2001 Jeg har for litt siden investert i ADSL hjemme, og skal nå knytte moderns maskin opp mot min maskin ved hjelp av en krysset TP så hun også kan ta del i den superraske hastigheten vi får fra Telehor. Derfor har jeg kjøpt inn et ekstra nettverkskort til min maskin (trenger et nettverkskort som ADSL kommer inn på og et nettverkskort som knytter min maskin til moderns). Og her kommer problemet. Etter å ha puttet nettverkskortet inn i maskinen (festet til hovedkortet, ikke stappet inn gjennom diskettstasjonen), vil ikke maskinen starte opp. Den låser seg under oppstart, akkurat i det den skal til å telle opp ram'en på maskinen. Rekker ikke en gang å gå inn i BIOS. Jeg har nå tatt ut det ene nettverkskortet for å kunne bruke maskinen, men er det noen som kan tenke seg hva problemet er? [ Denne Melding var redigert av: MorphX på 2001-10-10 15:29 ] Lenke til kommentar
MorphX Skrevet 10. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2001 Ingen som vet? Lenke til kommentar
HagEnuK Skrevet 11. oktober 2001 Del Skrevet 11. oktober 2001 hvet ikke hvorfor ikke nettverkskortet ikke funker, men for og dele telenors ADSL må man ha en router. (se om ditt netverkskort funker i moderns pc og hennes i din) Lenke til kommentar
Guybrush Skrevet 11. oktober 2001 Del Skrevet 11. oktober 2001 Prøv å dytte nettverkskortet inn i en annen PCI-slot... Mvh Guybrush Lenke til kommentar
HvitNeger Skrevet 12. oktober 2001 Del Skrevet 12. oktober 2001 Oppgrader til WinXP, å dele adsl fra telenor med 2 nett.kort er bare en drøm å sette opp, klikk, klikk oppe på nett....enklere kan det ikke bli. HvitNeger Lenke til kommentar
xeon Skrevet 12. oktober 2001 Del Skrevet 12. oktober 2001 Er du sikker på at du har festet kortet i en PCI-plass og ikke i f.eks. på prosessor plassen. Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 12. oktober 2001 Del Skrevet 12. oktober 2001 Hehe Prøv nettkortet i en annen kortplass, evt i en annen maskin. Det kan være kortet som er defekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå