Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Skal male huset, hvor mye kan jeg kreve for jobben?

Anbefalte innlegg

Hei

Skal male huset og garasjen i sommer men er usikker på hvor mye jeg skal kreve for jobben, huseieren som jeg skal jobbe for har sagt at jeg må komme med et forsalg. Huset er ikke så alt for stort, og siden det består av 2 leiligheter skal jeg derfor bare male 3 vegger i tillegg skal jeg også male hele garasjen. Garasjen er en normal 2 porters garasje.

Huset har jeg heller ikke noe nøyaktig mål på, delen jeg skal male er en relativt liten 3 roms (soverom) leilighet på 2 etasjer med en liten kvist og veranda. Skal male i stige.

Ser for meg at jeg kommer til å bruke 1 - 2 uker på jobben, hvor mye mener dere at jeg kan kreve?

Setter pris på svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ta timesbetalt? 90,- timen synes jeg ihvertfall er rimelig på en slik enkel å grei jobb. antar dette er svart så :)

Ja er litt hysj hysj til skattekontoret :p

Men nå får jeg ikke så mye at skatt skal betales heller da, så har ikke dårlig samvitighet.

Vi (jeg og huseier) har blitt enig om en fast sum, det vil si at summen er ikke avklart enda men skal ikke ha timesbetalt. Har tenkt på 6 - 7 k, er dette en grei sum?

Lenke til kommentar

ta utgangspunkt i hvor mange timer du vil bruke, og del det på 7000,- da? se hva timesbetalingen kommer ut som. eller gjør jobben, se hvor mange timer du har brukt og ta en fast pris? dumt å ta 7000,- for noe som kanskje bare tar 30-40 timer?

Lenke til kommentar

Om byggningen er såpass liten som du forespeiler, og om det ikke er massevis av triksing fra stige etc, bør du kunne greie å male hele sulamitten på under en arbeidsdag.

Skal vinduer også males, går det nok litt mer tid.

Var jeg deg, ville jeg hørt med en fagmann hva h*n skal ha for jobben - og så tilbud huseier å gjøre det for 50% eller så.

Tror forøvrig at det er ganske så urealistisk å se for seg 6-7000.- for ett lite bygg - svart (altså fargen (på pengene))

Lenke til kommentar

Sant det at det ikke tar så veldig lang tid å male et huset, men viser seg at jeg skal bytte litt bordkledning også. Pluss at huset er i ganske dårlig stand så gammel maling må pusses ned. Skal også male og fikse veranda. Men hva med 5000 er det realistisk?

Lenke til kommentar

La oss si at du arbeider syv timer dagen, i fem dager - altså 35 timer totalt. Det er så en smal sak å finne ut av hvor mye du burde ta for jobben, gitt at antall arbeidstimer stemmer. Om du for eksempel tar 5000 kroner, vil du ha en timelønn på omtrent 140 kroner. Dette ville kanskje ha vært litt i overkant om du hadde hatt timebetalt, men fordi dere ble enige om en fastpris høres det ikke urimelig ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...