Gå til innhold

Velge bilder fra flere albumer i picasa

Anbefalte innlegg

Ofte er jeg i situasjoner der jeg skal exportere f.eks til fotorammer bilder fra forskjellige albumer over i en exportmappe. Men finner ikke noen plass der jeg kan bestemme å velge på tvers av albumer. Når en holder inne CTRL og merker bilder, kan en bare merke bilder fra ett album om gangen virker det som. Noen som har en løsning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker ikke annen løsning enn at jeg lager en egen mappe for slikt, (f.eks bilder til print, eller sending o.l), så kopierer jeg bilder fra de ulike mappene over i denne spesialopprettede mappen. Da er det bare å åpne denne og markere alle...(det blir jo for så vidt et ekstra mellomtrinn, men vet ikke annen måte å gjøre det på)

RandiA

Lenke til kommentar
Når en holder inne CTRL og merker bilder, kan en bare merke bilder fra ett album om gangen virker det som. Noen som har en løsning?

Det er en "hold" knapp helt til høyre i "selected" vinduet, den låser innholdet slik at du kan velge ut bilder ifra andre album, bare husk å trykke på "hold" før du skifter album.

Lenke til kommentar
Har også et spørsmål. Er det muligt å opprette mapper i Picasa? isåfall hvordan

Picasa speiler jo i utgangspunktet bare filsystemet på harddisken din så det enkleste er jo bare å lage nye kataloger i Windows.

Men Picasa3 har noe som kalles "Collections" som jeg antar du kan legge bilder til uten å faktisk flytte på dem på disken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...