flemmz Skrevet 27. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 27. juni 2009 Ofte er jeg i situasjoner der jeg skal exportere f.eks til fotorammer bilder fra forskjellige albumer over i en exportmappe. Men finner ikke noen plass der jeg kan bestemme å velge på tvers av albumer. Når en holder inne CTRL og merker bilder, kan en bare merke bilder fra ett album om gangen virker det som. Noen som har en løsning? Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 27. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 27. juni 2009 Jeg bruker ikke annen løsning enn at jeg lager en egen mappe for slikt, (f.eks bilder til print, eller sending o.l), så kopierer jeg bilder fra de ulike mappene over i denne spesialopprettede mappen. Da er det bare å åpne denne og markere alle...(det blir jo for så vidt et ekstra mellomtrinn, men vet ikke annen måte å gjøre det på) RandiA Lenke til kommentar
flemmz Skrevet 28. juni 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. juni 2009 Ja det er jo en løsning det og, som egentlig fungerer veldig bra tror jeg. For da ser jeg også hva jeg har lagt inn tidligere.. takker Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 29. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2009 Når en holder inne CTRL og merker bilder, kan en bare merke bilder fra ett album om gangen virker det som. Noen som har en løsning? Det er en "hold" knapp helt til høyre i "selected" vinduet, den låser innholdet slik at du kan velge ut bilder ifra andre album, bare husk å trykke på "hold" før du skifter album. Lenke til kommentar
ikkeno Skrevet 29. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2009 Har også et spørsmål. Er det muligt å opprette mapper i Picasa? isåfall hvordan Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 30. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2009 Har også et spørsmål. Er det muligt å opprette mapper i Picasa? isåfall hvordan Picasa speiler jo i utgangspunktet bare filsystemet på harddisken din så det enkleste er jo bare å lage nye kataloger i Windows. Men Picasa3 har noe som kalles "Collections" som jeg antar du kan legge bilder til uten å faktisk flytte på dem på disken. Lenke til kommentar
flemmz Skrevet 2. juli 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. juli 2009 Ja det er jo en løsning det og, som egentlig fungerer veldig bra tror jeg. For da ser jeg også hva jeg har lagt inn tidligere.. takker Genialt takker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå