Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp ønskes, er bilen min på vei til avgrunnen?

Anbefalte innlegg

Den ble EU godkjent ifjor, ikke alt for mye rust osv..

Eksospotta er gåen tror jeg, høres nesten ut som lyden kommer forran til høyre, den sitter på osv, men tror kanskje det er hull?

For et halvår siden, sviktet batteriet trodde jeg, så jeg byttet batteri og alt virket i orden.

Plutselig så har batterilampa startet å lyse, og bilen chocker på en måte, den lugger når jeg kjører den.. så da jeg var å testet den med en kamerat i går kveld, så måtte vi først starte den opp med startkabler, vi kjørte 5-10 min før den slukket.. selv om jeg holdt gassen inne så gav den ikke noe gass, etter 3-4 sekunder så slukket den, og vi måtte på nytt starte den med startkabler. vi fjernet luftfilteret, da han trodde at det var for tett..

da kjørte vi fint i 5 min uten noen tegn på at den skulle svikte igjen, men som sist så slukket den.. etter det turte vi ikke mer og fikk startet den ( med startkabler) og parkerte den.

hva kan det være for noe?

Det er en nissan primera 97 modell som jeg har veldig kjært forhold til =)

må jeg skrote den?=(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

her er det faktisk absolut ingen tvil,bilen din lader ikkje,og mest sannsynlig vil dette ordne seg med bare noen nye børster......en kjapp og relativt billig affære å få fikset :) skifter du i tillegg den delen av eksosannlegget som lekker,er nok bilen akkurat som ny igjen :D Lykke til!!

Lenke til kommentar

wow!

flotte og raske svar ! "liker denne delen av diskusjonsforumet =)

børstene og dynamoen regner jeg med at jeg må bytte på verkstedet?

noen som har et verksted/gruppe de kan anbefale? på pris spesiellt? jeg bor i trondheim.

Lenke til kommentar
wow!

flotte og raske svar ! "liker denne delen av diskusjonsforumet =)

børstene og dynamoen regner jeg med at jeg må bytte på verkstedet?

noen som har et verksted/gruppe de kan anbefale? på pris spesiellt? jeg bor i trondheim.

Heisan:) veit ikkje kor fingernem du er eg,men noen stor sak er det ikkje å skifte børster,evt heile dynamoen...er noen år sia eg bodde i de trønderske skoger,men er det ikkje eit quik-verksted i nærheten av city-syd skal tro.....? men du kan jo prøve sjøl viss du vil og føler for det...du kan ikkje få ødelagt så mye under denne operasjonen uansett ;) er gjort på et kvarter viss du kan det;)

Lenke til kommentar

Hei, jeg er kameraten som drev på med primeraen til trådstarteren her om dagen. Skal virkelig en primera ikke fungere og kjøre normalt uten batteri/strøm fra batteriet? Den var helt fin 10-15min før all gassrespons forsvant mer og mer, hvor den tilslutt dødde helt, og alt dette pga. defekt dynamo evt børstene i dynamoen?

Ser ut som det blir litt skruing på oss(brorsjan), regeay :)

Lenke til kommentar

Tenningssystemet på en bil trenger strøm for å gi gnist, uten strøm på batteriet og en gåen dynamo blir dette litt vanskelig i lengden.

Kunne nok kjørt utrolig lenge med å kun laddet batteriet, men er da ikke elbil man kjører heller.

Et flatt batteri er helt greit å kjøre med så lenge du har en dynamo som leverer strøm nok til å holde tenningssystemet igang.

Har selv kjørt med begge deler(ikke samtidig da), kjørte vel 20-40mil på en lading av batteri når dynamoen ikke ladet, kan egentlig kjøre så langt du vil med et gåent batteri, så lenge du ikke må stoppe bilen(kommer ann på hvor dårlig batteriet er, mitt måtte jeg ikke ha bilen stoppet mere en 1minutt, da måtte startkabler fram)

Lenke til kommentar
Hei, jeg er kameraten som drev på med primeraen til trådstarteren her om dagen. Skal virkelig en primera ikke fungere og kjøre normalt uten batteri/strøm fra batteriet?

Nei, den skal ikke det. Med mindre du snakker om bensinmotorer i veterankjøretøyer med magnettenning så vil de kreve strøm, mye strøm i og med en slik bil har elektronisk tenning og innsprøytning som tar endel effekt.

Har selv kjørt ca 30 mil uten lading, da var det en eldre bil med stiftetenning og jeg minimaliserte forbruket, timingen var så perfekt at bilen stoppet hjemme på parkeringsplassen pga strømmangel når jeg svingte inn der :)

Endret av agvg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...