Erlend85 Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Hei! Til jul så må jeg ta opp R2 igjen! Jeg klarte å stryke! Her er feilene jeg kan tenke som gikk gale: - Jeg huska ikke derivering eller intregal greiene i hodet! Bare sånn basic ikke cos sin, og alt det der! Det skal pugges til 100 % neste eksamen. - En del vesentlige formler: volum av figurer etc. og sirkel. De fleste formler skal inn i hodet! Det er det jeg VET gikk ordntlig gale på eksmane. Del 2 var i seg selv... ikke særlig vansklig, følte jeg klarte den, uten om den oppgaven med cos sin og sånnt. Husker ikke hva jeg rota med... Uansett. Når jeg gjennomfører en oppgave så skriver jeg formel og regner ut og 2 streker under svaret. Jeg skriver lite, og brukte heller ikke linjal! Men det så ganske ryddig ut! Det jeg lurer på er mer hvordan det bør føres opp og hva mer enn å regne oppgaven sensor gjerne vil se! Gjerne andre tips. Jeg føler jeg kanskje lurte meg selv til eksamen, ved å tro at jeg fikk bruke boka hele veien. Jeg takker for alle tanker rundt dette Lenke til kommentar
blured Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Skal du klare å få en forholdsvis god karakter på en R1/R2 eksamen så burde du kunne pensum såpass godt at du ikke trenger å bruke lærebøkene. Kluet er egentlig å løse så mange oppgaver som mulig, og da spesielt oppgaver som ikke er helt rett frem, (se: blandede- (!) og "vanskelige- cosinusoppgaver). På den måten lærer du deg selv å løse oppgaver som kan virke litt utydelige og vriene. Ta også en titt på tidligere eksamener, det er ikke helt det samme å løse en eksamen som en prøve som varer i +/- en klokketime. Inntrykket sensor får av deg som person er vel som du skriver også ganske viktig. Det jeg alltid har fått beskjed om av mine foreldre (som begge har studert matematikk på Uni) er å sørge for å bruke mye med plass slik at du ikke begynner å knote. En taper fort ganske mange poeng om en slurver med tegnsetting, eller blander fordi man har skrevet for tett eller for smått. To streker under svaret med linjal er også greit kan du si. Om du har for vane å gjøre feil anbefaler jeg deg også å ta en titt på det helt grunnleggende. Enkel brøkregning, ulike former for hoderegning, enkel geometri, parentesregler osv. Det er vanligvis ganske enkelt å forstå R2 pensumet, men er du samtidig 100% sikker på det helt grunnleggende og har jobbet endel oppgaver på forhånd går det vanligvis ganske glatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå