Gå til innhold

Gaming pc til ca. 12-13 tusen

Anbefalte innlegg

Hei!

Er nylig blitt konfirmert, og ønsker å bruke en del av konfirmasjonspengene på en gaming pc, men er ikke spessiellt godt teknisk annlagt - med lite peiling på pc-bygging. Ønsker bare å kjøpe komponeneter, da pappa vil hjelpe meg å sette den sammen.

Tanken bak:

- Ønsker å bruke 12-13 tusen

- Ønsker med skjerm

- Uten tastatur og mus

- Uten operativsystem

- Delvis stillegående ved normal bruk

- Uten høytalere

- Om mulig - stilig kabinett

Alle forslag mottas med stor takk! =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, er 12-13.000,- max? Eller kan du slenge på 2.000 til? :hmm: Regner med du vil ha en god gaming pc, som drar spill på max? hehe.

Kan selfølgelig få en super pc til 12-13, men med skjerm og kabinett så har du 9-10 tusen til innmaten. Og grafikkort som trengs for og kjøre dagens spill på høye innstillinger blir vel HD4870x2 og oppover, helst HD4890x2 som kommer på rundt 3.800-4000,- Da sitter du igjenn med ca 5.000 til hovedkort, hardisk, RAM, CPU. Blir litt trangt :)

Men du kan selfølgelig velge for eksempel 1 stk HD4890 som funker fint, også kjøpe et til senere?

Du får gi litt mer informasjon om hva du vil bruke pcen til ;) , hvis det er en kraftig gaming pc du sikter til, ville jeg lagt inn noen lapper til.

Her har jeg ijallefall lagt til et godt oppsett etter min mening. Her får du kanskje den "heteste" prossesoren i forhold til pris på markedet, et godt hovedkort og RAM brikker + en kvalitets Strømforsyner. I7 oppsett

Disse komponentene er framtidsrettet grunnet ny teknologi og prosessoren kan klokkes opp veldig mye :devil: , når du i senere tid får behov for det(en prossesor kjøler ambefales ved klokking)

HD4890 grafikkortene ambefales på det sterkeste, grunnet høy ytelse og lav pris :yes:

Jeg ambefaler også at du leser litt rundt på forumet, mange som kjøper PC på denne tiden. Pluss at du leser noen tester av komponenetene du vil velge, ijallefall de kritiske (prossesor, hovedkort og ikke minst grafikkort) Du kan for e.k.s søke opp HD4890 på youtube og få noen trivelige videosnutter.

Jeg bestemte meg for og kjøpe ny gaming pc for ca 1-2 måneder siden, og har nå fått nesten alle delene og venter spent på om jeg kanskje får resten imorgen :thumbs: Her kan du se mitt oppsett , som skal klare alle dagens spill på absolutt max (unntak blir veldig høy oppløsning)

Lykke til, og nå må jeg sove :laugh:

Endret av elbruno
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...