xcomiii Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Sliter med å få tatt få konvertert en XP maskin som kjører en helt spesiell applikasjon over til VMWare. Får selvfølgelig opp den berømte aktiveringsveiviseren og må ringe MS. Etter arbeidstid i dag, så ventet jeg i over 1 time på den engelske manuelle aktiviseringen (nettet virker ikke på maskinen enda), før jeg ga opp. For å gjøre det enda mer vanskelig, er det en OEM lisens, altså en ferdig installert XP Pro lisens på den. Jeg er desperat avhengig av å gjøre den virtuell, siden den fysiske maskinen kommer til å tryne snart og applikasjonen den kjører ikke uten videre lar seg innstallere og flyttes til en annen maskin. Noen som har noen snarveier her? Lenke til kommentar
satheesh.net Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Jeg anbefaler at du først skriver ned nøkkelen din, du kan f.eks. bruke dette programmet: -> http://downloads.sourceforge.net/keyfinder/keyfinder.2.0.1.zip?use_mirror=osdn For og ikke bryte noen lover bør du prøve aktiveringsveiviseren en gang til og ring Microsoft. Det tar normalt ikke så lang tid... Lenke til kommentar
KristianSv Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Problemet ditt her er jo egentlig ikke aktivering, men at du forsøker å flytte en OEM lisens til en annen maskin. Ifølge usage rights er det ikke noe man skal gjøre, derav får du problemer med aktivering. For å gjøre dette korrekt trenger du pr nå enten en fullversjon av XP pro eller en VDI lisens. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå