Bruktbilen Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 (endret) Etter at Windows logoen har loadet ferdig kommer en svart skjerm i 1-2 minutter, jeg ser musen og kan bevege den rundt. Etter en liten stund forsvinner det og jeg kan logge meg inn. Noen som vet hva dette kan skyldes? Jeg hadde noen register problemer, men det fikk jeg fikset. Har prøvd: Reparert ved å bruke XP CD-en, byttet skjermkort drivere. Det tar også 10-20 sekunder til alt er ferdig når jeg logger inn, før tok det bare et par sekunder. Re-installerte XP for et par dager siden. Endret 26. juni 2009 av Bruktbilen Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Har du info om hardware,hva var grunnen til reinstalasjon(problemer?),har du hatt register problemer etter du reinstalerte? Har du husket å inst.Chipset driver? Var brannmur eller xp sp2 instalert,før du koblet til nettverk? Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 27. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2009 (endret) IFL90+ (Laptop) C2D 2.0Ghz 8600M GT 512MB XP Professional SP3 Fikk register problemer etter at windows updater installerte en ny IE, når jeg restartet kom det bluescreen med at en fil manglet. Grunnen til at jeg måtte installere første gangen var fordi det kom noen problemer når jeg restartet etter at jeg hadde installert oppdateringer, godt mulig det var IE, men installerte mye rart samtidig. Har chipset drivere. Endret 27. juni 2009 av Bruktbilen Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Husk å være nøye med å plassere innlegg og tråder i korrekt kategori. Spør en moderator om du er i tvil. Denne tråden var plassert i feil kategori og er blitt flyttet til korrekt eller mer passende kategori. Reaksjoner på moderering går som alltid via "Personlig Melding". Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 28. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2009 Installerte et par oppdateringer før jeg la meg, våknet i dag og fikk bluescreen med register problemer. Kunne fikset det hadde det ikke vært for at jeg får "Access is denied" i recovery console fordi det aldri kommer opp noe spørsmål om passord... Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 28. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2009 Og nå har plutselig C: på 12449MB hele 12448MB ledig plass... Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 Hvor ser du at "C: på 12449MB hele 12448MB ledig plass",har du formatert C: ved et uhell? Prøv en boot fra Avira AntiVir Rescue System cd,last den ned dobbel klikk på den,Kjør/sett en cd i brenneren og burn cd.Du har nu laget et cd du kan boote i fra,kjør en scan,da vil du se om C: enda er der,og avira vil søke etter virus,som kanskje gjør dette.På noen pc'er er Avira uleselig,vet ikke hvorfor! Liten Avira guide Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 Når du opplevde sort skjerm, kom det en slags hakkelyd fra HDDen? Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 28. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2009 Hvor ser du at "C: på 12449MB hele 12448MB ledig plass",har du formatert C: ved et uhell? Siden Recovery Console ikke fungerte skulle jeg se om det var mulig å reparere automatisk. Ser ut til at problemene skjer når jeg installerer en oppdatering mellom 31-39, så jeg har reinstallert XP og installert de første 30 oppdateringene og så skrudd av automatisk oppdatering. Når du opplevde sort skjerm, kom det en slags hakkelyd fra HDDen? Nei, den lange svarte skjermen har uansett forsvunnet etter at jeg installerte XP igjen. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 Alle feilene jeg ser over her tyder på sliten harddisk. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 28. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2009 Godt mulig, tok en scan av harddisken for en liten stund tilbake og det kom opp et par feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå