Gå til innhold

1-2 minutter med svart skjerm under oppstart av Windows-XP! Hva skyldes dette?

Anbefalte innlegg

Etter at Windows logoen har loadet ferdig kommer en svart skjerm i 1-2 minutter, jeg ser musen og kan bevege den rundt. Etter en liten stund forsvinner det og jeg kan logge meg inn. Noen som vet hva dette kan skyldes? Jeg hadde noen register problemer, men det fikk jeg fikset.

Har prøvd: Reparert ved å bruke XP CD-en, byttet skjermkort drivere.

Det tar også 10-20 sekunder til alt er ferdig når jeg logger inn, før tok det bare et par sekunder. Re-installerte XP for et par dager siden.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

IFL90+ (Laptop)

C2D 2.0Ghz

8600M GT 512MB

XP Professional SP3

Fikk register problemer etter at windows updater installerte en ny IE, når jeg restartet kom det bluescreen med at en fil manglet.

Grunnen til at jeg måtte installere første gangen var fordi det kom noen problemer når jeg restartet etter at jeg hadde installert oppdateringer, godt mulig det var IE, men installerte mye rart samtidig.

Har chipset drivere.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar

Hvor ser du at "C: på 12449MB hele 12448MB ledig plass",har du formatert C: ved et uhell?

Prøv en boot fra Avira AntiVir Rescue System cd,last den ned dobbel klikk på den,Kjør/sett en cd i brenneren og burn cd.Du har nu laget et cd du kan boote i fra,kjør en scan,da vil du se om C: enda er der,og avira vil søke etter virus,som kanskje gjør dette.På noen pc'er er Avira uleselig,vet ikke hvorfor!

Liten Avira guide

Lenke til kommentar
Hvor ser du at "C: på 12449MB hele 12448MB ledig plass",har du formatert C: ved et uhell?

Siden Recovery Console ikke fungerte skulle jeg se om det var mulig å reparere automatisk.

Ser ut til at problemene skjer når jeg installerer en oppdatering mellom 31-39, så jeg har reinstallert XP og installert de første 30 oppdateringene og så skrudd av automatisk oppdatering.

Når du opplevde sort skjerm, kom det en slags hakkelyd fra HDDen?

Nei, den lange svarte skjermen har uansett forsvunnet etter at jeg installerte XP igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...