Gå til innhold

Noen sandvolleyball regler

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg og noen kamerater spiller mye sandvolleyball om dagene, og krangler alltid om noen regler, siden ingen er helt sikre.

Nr 1.

Når er ballen ute? Må hele ballen være ute, er det nok at ballen er borti streken?

Nr 2.

Om jeg slår 2. ballen i nettet, har jeg da lov å ta den igjen å slå den over ?

Gode svar vil spare oss for mye krangling:)

Takker på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Ballen trenger bare berøre streken, samme faen om det bare er en millimeter borti. Er den borti, er den inn ;)

2. Om du slår den i nettet, må den andre ta ballen. Du kan selv ikke ta ballen to ganger, om du ikke er i blokk. Om situasjonen er slik at du hopper opp i blokk og treffer ballen kan du ta den en gang til. Dette teller da som to touch, og medspilleren din må få den over på neste.

Er det noe mer du lurer på er det bare å fyre løs ;)

Lenke til kommentar

Kom opp noe nytt igår gitt;)

De jeg spiller med mener at om en slår 1.ballen i nettet har man lov til å slå den over igjen, er det sant?

Jeg vet at det ikke er lov å blokke på serve, men er det no regel på når en har lov å slå 1.ballen over igjen?

Lenke til kommentar

Om man blokker ballen, og den går i nettet på din side har samme person lov til å ta ballen en gang til. Dette blir da to touch, og den må over på neste fra medspilleren.

Usikker på denne, det er ikke lov å blokke på serve, men vil tro det er lov å slå den tilbake over nettet på ett touch (altså den må bevege seg opp over nettet, for så å dale ned på andre siden).

Lenke til kommentar
Kom opp noe nytt igår gitt;)

De jeg spiller med mener at om en slår 1.ballen i nettet har man lov til å slå den over igjen, er det sant?

Jeg vet at det ikke er lov å blokke på serve, men er det no regel på når en har lov å slå 1.ballen over igjen?

Usikker på hva du mener der. Men om jeg tar et mottak (la oss si beger slag), og ballen går i nettet - så kan spiller nr. 2 selvfølgelig hente den og slå den opp/over før den havner i bakken.

Blokk på serve er ikke lov nei, og det er fullt lovlig og slå ballen over på 1 slag. Dog er det ikke lov med Finger-slag over nett. (Finnes unntak, men tenker dere ikke akkurat er world class.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...