Gå til innhold

VLC lagger i 1080p(HD)

Erazed

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
sikkert maskinvaren din som avgjør

Kan hende, men har ingen problemer å se 720p, og i 1080p lagger det så mye at man ikke kan se noe i filmen klart .

Er ganske stor forskjell på 720p og 1080p ytelsesmessig (dobbelt så mange piksler ca.). På laptopen min går 720p som en drøm, og 1080p er klin umulig. :p

Lenke til kommentar
sikkert maskinvaren din som avgjør

Kan hende, men har ingen problemer å se 720p, og i 1080p lagger det så mye at man ikke kan se noe i filmen klart .

Er ganske stor forskjell på 720p og 1080p ytelsesmessig (dobbelt så mange piksler ca.). På laptopen min går 720p som en drøm, og 1080p er klin umulig. :p

Hehe, høres ut som vi har samme problemet, men da går jeg ut ifra at det er PC'en sin skyld :p

Jeg fant en side der det sto hvordan man kunne gjøre slik at VLC taklet det, men da ble ikke kvaliteten like bra.

Lenke til kommentar
Du skal ikke trenge å gjøre noe med codecene.

Installer Media player classic. start opp spilleren.

gå til view, options -> external filters, add filter, finn CoreAVC.

Klikk så på prefer til høyre fulgt av ok.

Prøv å spille av mkv fila.

Har gjort det, men enda så lagger det litt, men leste at man kunne slå på "preferred decoder" i coreAVC, det kunne man ha på hvis PC'en er dårlig, men jeg får ikke til å "slå den på" liksom.

Anbefaler CCCP sin pakke. Det bare funker, enkelt og greit. Men om du ikke har kraftig nok PC vil ikke dette funke heller siden det er software-dekoding så vidt jeg vet. Har aldri brukt CoreAVC, men regner med at det er hardware-dekoding. (?)

Jeg går ut ifra at PC'en min er for dårlig, men om det er hardware-dekoding det er snakk om her vet ikke jeg.

Heisann,

Har du prøvd Media Player Classic, DivX sin H.264 decoder og Haali Media Splitter? En trio som aldri slår feil. Dessuten er alt freeware. :)

Nei, men jeg prøver nå MPC, CoreAVC og HMS, men jeg vet ikke helt hva jeg kan bruke HMS til for å få det til å gå glattere :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...