Gå til innhold

Vista på Ny & tom HD

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har bygd meg en ny pc, noe jeg drev mye med tidligere, men dette er helt tilbake til Win95, og tidlig XP-tid, så jeg henger trolig ikke helt med.

Bare lurte på hvordan jeg bør gå frem når jeg skal legge inn Vista på en ny& helt tom Harddisk.

Tidligere måtte jeg lage meg en boot-disk, og deretter legge inn osv.

Er det slik også fortsatt med Vista? Og er det mulig å laste ned en boot-disk for å installere Vista en plass? Jeg har ingen bootdisk som jeg kan bruke..

Flott om noen vil gi meg en enkel beskrivelse på hvordan jeg bør gå frem :)

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sliter litt med denne, så håper noen kan gi meg noen råd og tips :)

Jeg fikk ikke til å boote fra Vista plata, så jeg prøvde å laste ned Hirens boot cd, og det funka fint å boote pc'en fra denne cd'en.

Men jeg får ikke startet installasjonsfila, så jeg sliter litt med det.

Når jeg kjører miniWindows på boot-cd'en får jeg opp windows-vinduet, og jeg får også opp innholdet på plata. Når jeg trykker på setup, får jeg feilmelding for det er en fil den mener å ikke finne.

Når jeg kjører plata fra en annen pc som i dag har XP installert på, virker alt fint..

Noen som har noen tips til hvordan jeg kan få startet vista installasjonen når jeg har startet opp fra Hirens boot cd?

(eller andre forslag/tips til andre løsninger..)

På forhånd takk for svar.

Edit: Når jeg kjører miniWin får jeg opp alt innholdet på vista plata. Når jeg er i DOS-modus får jeg ikke kontakt med innholdet på plata... noen tips her??

Endret av Stigi81
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...