Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Moped stoppet, tollkrav stilt pga motorskifte. Blir dette godkjent?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en monkey bike med 107cc motor, denne ble stoppet i fjord og derav stillt krav om toll-avgift isteden for bot på 4200,- som naturligvis blir litt dyrere for meg. Avgiften kom på 5500,-.

Jeg kontaktet www.crash.no for informasjon angående 125cc versonen av monkey bike.

Eneste forsjellen er at speedometeret går til 120,- (det har jeg), og eksosanlegg som svarer til kravene rundt co2 og støy, dette koster 800,-

Bremsene og all annen konstruksjon er lik på disse syklene.

Vil dette bli godkjent om jeg monterer dette eksosanlegget?

Jeg tror at alle "moped-mekkere" har vært innom tanken å registrere om mopeden sin, men vil ikke bli godkjent pga bremser og alt det der, men denne situasjonen er meget spesiell. Håper bare ikke at jeg betaler en avgift ut i løse luften;) Vognkort på at den er 107cc blir utlevert så snart hele avgiften er betalt da jeg betaler avdrag:P

Takker for innspill og tanker rundt dette. Jeg kan umulig se for meg at de vil avvise meg blankt på en godkjennings kontroll ved trafikkstasjonen egentlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må dokumentere at bremsene er "riktig" så skal det gå bra... Så trenger du bare lappen på lett mc, så har du lov til å kjøre den også ;)

Jeg hadde heller satt den i orginal stand, så slipper du avgiften osv, men det er ikke sikkert de går med på det iom at du har fått beskjed om å regge den som lett mc ;)

Lenke til kommentar

Hehe, kravet er stilt. Jeg MÅ betale siden "handlingen" av motorskiftet allerede har skjedd.

Men hvordan i all verden skal jeg dokumentere at bremsene er riktig? Skal jeg skaffe en brosjyre fra en 125cc versjon av sykkelen? Eller skal jeg få en godkjent mekaniker til å se over bremsene for så å gi meg en underskrift på et skriv ang. bremsene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...