Singularitet Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Finnes det noe liste over Windows programmer som ikke kan kjøres i Ubuntu ved hjelp av Wine eller lignende? Grunnen til at jeg lurer er at jeg vurderer å gå vekk fra Windows og over til Ubuntu. Men da må jeg vite at jeg får kjørt programmene jeg bruker i dag, eller finne andre som går i Ubuntu. Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Det er ikke verre en å inn på hjemmesiden til Wine og sjekke listen over programmer som støttes. Lenke til kommentar
olear Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Tror nok det er enklere å sjekke om programmene du bruker vil fungere gjennom WINE. http://appdb.winehq.org/ Hvis et program ikke vil "emuleres" kan det godt hende det finnes et alternativ. Hvilke programmer er det snakk om? Lenke til kommentar
Singularitet Skrevet 26. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2009 Takker så meget, da får jeg søke meg gjennom lista, så ser jeg hva som vil virke. OT, har inntrykk av at Ubuntu virker veldig bra,, Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Dersom Wine ikke fungerer, kan Virtualbox med en virtuell installasjon av Windows fungere. Lenke til kommentar
Singularitet Skrevet 27. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2009 Ser ut til at programma jeg trenger enten virker med Wine eller direkte i Ubuntu.. Ubuntu kommer nok til å bli hovedoperativsystem når jeg bygger meg ny PC.. Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Dersom du oppgir hvilke programmer det gjelder, kan vi hjelpe deg å finne alternativer. Lenke til kommentar
Singularitet Skrevet 30. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2009 Største problemet jeg har nå er å finne ett kalenderprogram ala Outlook som kan synkroniseres med mobilen. Resten av programma tror jeg at jeg skal få til med Wine. Finnes det noe alternativ til Wine, gratis og bedre?? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Thunderbird kan synce mot mobilen via funambol-åplugin. Bare lag deg en gratis bruker på my.funambol.com og last ned klient til mobilen. Lenke til kommentar
Singularitet Skrevet 2. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2009 Kikka litt på siden der, var veldig lite info der.... Er det ett nettprogram eller noe man installerer?? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Det er en synkroniseringstjeneste for kontakter, kalender, tasks osv. De har klienter til symbian, Windows Mobile, og muligens noe enklere java for dumme telefoner, det vet jeg ikke. De har pluginst til ihvertfall outlook og thundrbird på programsiden. En androidklient er under utvikling. Lenke til kommentar
desverre Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Et lite tips er jo Google kalender! Har selv et oppsett som fungerer kjempe bra, bruker se g900 (symbian) sammen med google kaleder og Thunderbird, fungerer med både win og linux, på telefonen bruker jeg exchange server (activesync). Det beste med dette oppsetet var at det var veldig enkelt og overføre kalender oppføringene fra outlook til thunderbird, og deretter til google og så til mobilen... Enkelt og greit:-) Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Jeg bruker en thunderbidplugin nå til å synkronisere kontakter og kalenderdata i samtid mellom pc og telefon, det fungerer veldig greit. Så har androidtelefonenn min innebygd google calendar støtte, naturlig nok. Fortsatt ikke en like komplett løsning som funambol, men abolutt brukandes. Lenke til kommentar
AniWal Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 er det noen som vet hvordan nyeste ms office fungerer i wine? eller om det kan brukes i ubuntu i det heletatt? Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 er det noen som vet hvordan nyeste ms office fungerer i wine? eller om det kan brukes i ubuntu i det heletatt? funker her hos meg sist gang jeg prøvde Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå