trulsn Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Hei. Jeg har plukket ut komponenter til å bygge ny PC. Har to stk Radeon 4890 i oppsettet. Selv om VaporX-typen er stillegående ønsker jeg å kunne deaktivere dem/ slå dem av når jeg skal arbeide med annet som musikkinnspilling for å få en lydløs PC. Finnes det muligheter for dette? Kan det gjøres i BIOS? Det går greit med omstart av PC for å få det til men det blir tungvint å måtte åpne PC for å ta dem ut hver gang jeg skal ha en stille PC og inn hver gang jeg skal spille spill.... Lenke til kommentar
KingDingLing Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 (endret) ehm. Skal du kjøre disse kortene i crossfire? Du kan jo ikke ta ut skjermkortene, hva skal du ha skjermen koplet til? Kan du ikke heller kjøpe en stk Radeon GTX285 og denne kjøleren? Den er veldig fin og bråker lite med en støysvak vifte. Endret 26. juni 2009 av nicoloco Lenke til kommentar
trulsn Skrevet 26. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2009 (endret) Hei og takk for svar. Jo det så interessant ut men jeg ønsker å fleske til på grafikkfronten. Så vidt jeg forstår så blir to stk Radeon4890 bedre enn Nvidia280. Skjermen kobler jeg jo til onboard skjermkort ved musikkproduksjon dersom jeg klarer å skru av strømmen til Radeon-kortene eller Nvidia295. Men den kjøleren du lenket til så absolutt interessant ut ja. Finnes det noe sånt for 4870x2 -skjermkort? Endret 26. juni 2009 av trulsn Lenke til kommentar
KingDingLing Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Hei og takk for svar.Jo det så interessant ut men jeg ønsker å fleske til på grafikkfronten. Så vidt jeg forstår så blir to stk Radeon4890 bedre enn Nvidia280. Skjermen kobler jeg jo til onboard skjermkort ved musikkproduksjon dersom jeg klarer å skru av strømmen til Radeon-kortene eller Nvidia295. Men den kjøleren du lenket til så absolutt interessant ut ja. Finnes det noe sånt for 4870x2 -skjermkort? Hei. Jeg prøvde og se etter det. Det var det jeg ville finne, men fant det ikke på den siden. Kan jo sjekke litt videre og gi en tilbakemelding. OK, så du vil bruke onboard-kortet når du skal Jeg tror ikke det fins noen annen måte enn å fysisk kople ut kortet for å kople det fra. Selv om du velger i BIOS at du vil bruke kun det som er onboard så mener jeg at det starter og går. Hvorvidt det utvikler temperaturer vet jeg ikke, men dersom det ikke utvikler varme kan du jo bare kople en ekstern bryter på viften slik at du kan slå den av (viften i stock-kjøleren) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå