TheOats Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Har hørt ganske mange si at Vista er "dårlig" og liknende, men jeg har ikke hørt noen gode grunner til hvorfor. Selv har jeg nesten aldri hatt noe som helst problem men Vista. Eneste "problemet" jeg har hatt er at jeg ikke klarte å kjøre eldgamle spill. Og i de tilfellene har jeg brukt DosBox for å få dem til å funke, så det var egentlig ikke noe problem. Så derfor lurer jeg på hva slags klager andre har på Vista. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 De fleste klager på at det krever for mye ressurser. De mener at ett OS skal være minimalistisk og sammenligner det, mest naturlig, med windows XP. Men det få innser er hvor gammet XP egentlig er. I dataverden er det jo tilsvarende fra jernalderen. Vista flyter fint på tidsriktig hardware. Aero skrudde jeg av, det er jo bare bling uansett. Dårlig driverstøtte og slikt ble det også klaget på, iallefall i starten. Men er det noe å klage på? Det er jo produsentene som må fikse dem, ikke OSet. Videre tipper jeg det var mange som prøvde Beta versjonene og dannet seg meninger basert på erfaringer med dem. Men Beta var grauttreigt i forhold til RTM. Tror fremdeles at tidlige erfaringer sitter igjen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Her kan du få noen eksempler. Når man skal slette en bulke med filer og mapper, tar det drittlang tid. Exploreren klarer ikke å huske mine innstillinger på mapper og explorer driver å forandrer utseende i mappene ertter eget ønske. Nettverket (filoverføring ftp) yter bare 60% i forhold til windows 7. Kopiering av filer tar eeeenda lengre tid. osv osv.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå