Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei :)

Sitter å lager et program til min SE Xperia mobil (windows mobile 6 SDK). Jeg programmerer i visual basic 2008.

Planen min er å lage noen knapper som åpner noen nettsider.

Hvordan skal jeg gjøre dette? Når jeg trykker på en knapp skal det komme opp en nettside, f.eks google.no.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fnodig, hos meg står string FileName under overloads.

Anyways, prøv noe slikt:

var info = new System.Diagnostics.ProcessStartInfo("http://www.vg.no");
info.UseShellExecute = true;
System.Diagnostics.Process.Start(info);

Det er ikke sikkert UseShellExecute er nødvendig å sette sånn, det er mulig den er true som standard.

Endret av GeirGrusom
Lenke til kommentar
Fnodig, hos meg står string FileName under overloads.

Anyways, prøv noe slikt:

var info = new System.Diagnostics.ProcessStartInfo("http://www.vg.no");
info.UseShellExecute = true;
System.Diagnostics.Process.Start(info);

Det er ikke sikkert UseShellExecute er nødvendig å sette sånn, det er mulig den er true som standard.

Nå fikk jeg bare mere error! se bilde

post-127463-1246293109_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Jeg gidder ikke servere deg ting på sølvfat. Jeg skriver ting rett fra minnet, og det at du ikke engang gidder å lese feilmeldingen irriterer meg ganske mye.

Jeg leste faktisk feilmeldingen, og siden jeg er en nybegynner innen VB, så skjønner jeg ikke den. Siden koden til backup virket, så trengte jeg ikke å finne ut feilen med din.

Men takk for hjelpen ;)

Endret av mikkello
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Ok.

Overloading er at det finnes flere funksjoner med samme navn men forskjellig antall argumenter.

"Overload resolution failed because no accessible 'New' accepts this number of arguments." Betyr dermed at den ikke fant noen 'constructor' , eller Sub New som det heter i VB, som har de antall argumenter som er definert i funksjonen.

En constructor(Sub New) brukes som en funksjon som skal bygge opp et objekt. Denne kalles med en gang minneområdet som objektet krever er blitt allokert, for å sette verdier i objektet til det som blir satt i paramtererne til funksjonen.

Da skal du vite nok til å løse denne feilmeldingen hvis du ser den igjen :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Hei :)

Sitter å lager et program til min SE Xperia mobil (windows mobile 6 SDK). Jeg programmerer i visual basic 2008.

Planen min er å lage noen knapper som åpner noen nettsider.

Hvordan skal jeg gjøre dette? Når jeg trykker på en knapp skal det komme opp en nettside, f.eks google.no.

Jeg lager også et program til min SE Xperia! :O :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...