Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kontrakt ved bytte av bil? Hvordan bør jeg gjennomføre handelen.


Anbefalte innlegg

Det har seg slik at en nybakt pappa fra trondheim kontaktet meg angående BMW'en jeg hadde på autodb, og en unge vil jo også bety at man trenger større plass. Jeg ble tilbudt en turbolada audi, generelt greit nok det. Problemet er litt mer akkurat det at audien står i hans venns navn, han nedbetaler den til denne vennen, en kar fra Bodø. BMW'en må også stå i bodømannens navn, som sikkerhet.

 

Planen så langt, er at bodømannen printer ut 4 salgsmeldinger (to til hver bil?), fyller ut alle nødvendige punkter, skriver under på eierskiftedelen av vognkort del 2 tilhørende audien og sender det via post til trondheimsmannen. Jeg har med meg vognkort del 2 tilhørende BMW'en. Jeg møter han halvveis og gjør så:

 

Skriver under på salgsmeldingene og vognkort del 2 tilhørende BMW'en, da BMW'en er registrert på meg. Salgsmeldingene til BMW'en legger vi igjen på nærmeste trafikkstasjon, mens vognkort del 2 postes til bodømannen på stedet.

 

Dermed tar jeg med meg de to andre salgsmeldingene, tilhørende audien, samt vognkort del 2 tilhørende audien, med meg hjem igjen, og får mor til å skrive under da denne bilen skal stå i hennes navn.

 

Så kom jeg til å tenke på kontrakter! Bør vi bruke det? Det er tross alt ganske bankers for min del, jeg drar jo hjem med vognkort del 2 og begge salgsmeldingene til bilen, har jeg noe å tape? Og finnes det ferdige maler av kontrakter som er til nytte når man skal BYTTE bil og ikke kjøpe/selge? Kan trondheimsmannen få en fullmakt av bodømannen og skrive under på kontrakten i hans sted?

 

Greit å ha det på det tørre, er tross alt en rimelig stor verdi det er snakk om :).

 

Hilsen Martinius.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...