Duckhunter Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Har en stund brukt en Kingston 8GB Tavelmate på en riks-TV mottaker av merket Grundig for å bruke Timeshift funksjonen. Har nå flyttet til en plass der jeg ikke kan bruke mottakeren lengre, så tenkte jeg skulle bruke minnepennen til litt lagring av musikk til bilstereoen. Regnet så klart med at minnepennen måtte formateres da mottakeren sikkert har formatert den til ett eller annet merkelig format, men problemet er at når jeg skal formatere den får jeg beskjed om at den ikke kan formateres. Så hva i alle dager gjør jeg nå? Er minnepennen klar for søpla eller? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Lite sannsynlig at det har noe med formatering å gjøre. Minnepinner er formatert i FAT, og det er det som brukes av forbrukerelektronikk. Filene har kanskje et spesiellt format, men filsystemet er standard. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Var kanskje litt raskt konkludert. En PVR har ofte eget filformat på interndisk, og da er det vel mulig også på en USB disk. Hva er status på minnepennen i Diskbehandling? Flash disker kan være noe spesielle å fomatere. HP USB Disk Storage Format Tool kan være løsningen. http://files.extremeoverclocking.com/file.php?f=197 Lenke til kommentar
Duckhunter Skrevet 27. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2009 Takk for svar hårek. I diskbehandling har den status som utildelt. Har allerede forsøkt å bruke HP USB Disk Storage Format Tool uten hell. Fikk også her beskjed om at den ikke kan formateres. Står at den er skrivebskyttet, men er jo ingen fysisk bryter på minnepennen for å slå dette av. Fant forresten fram en gammel minnepenn som jeg prøvde på mottakeren, men fikk beskjed om at var for treg til å kunne brukes... viser seg at det er akkurat samme problemet med denne. Tenker jeg ringer riks-TV... ikke at jeg har store forhåpninger om at de kan hjelpe da Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 'Utildelt' skal bety at det er ingen partisjon, dvs partisjonstabell er tom. Og da skal det jo ingenting å formatere, eneste man kan gjøre er å lage en partisjon. Kan eventuellt kjøre MBRlister for å sjekke om det er noe spesiellt med MBR. http://home.online.no/~paulsen8/MBRlister.zip Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå