Gå til innhold

BK: Bilde av en blå blomst

Anbefalte innlegg

God Morgen.

Jeg er ingen fotograf. Jeg er bare en kar som tar bilder. En interesse som begynte å ulme i meg for kort tid siden. Og siden jeg ønsker å lære, så er det jo som kjent av mine feil jeg lærer mest. Derav denne tråden :)

Dette er et bilde jeg tok i går aften med et Nikon D60 med mellomring koblet til en Nikkor AF-S 18-200 linse. Iso satt jeg på 200, zoom på det samme og brennvidden ble satt til f/32.

Bildet ble tatt håndhold og med delvis støtte fra en Gorillapodaktig sak. Lurer litt på om jeg ikke brukte litt blits også :!:

Jeg har ikke peiling på hva jeg driver på med. Verken mtp komposisjon, lyssetting eller andre viktige ting. Men siden mitt utrente øye ikke syntes at det var så halvgalt, så er det kanskje like greit å bli satt på plass av skikkelige folk med en gang.

Bilde har forøvrig blitt eksperimentert med inne i Lightroom, og muligens også croppet en del.

Takk for oppmerksomheten og med ønske om fortsatt god helse.

post-195587-1246038190_thumb.jpg

Endret av ringperm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for tilbakemeldingen.

Kan vel ikke nekte for at komposisjonen suger. Sjekket originalen og jeg har ikke croppet det. Noe som betyr at det ble tatt håndhold i ren panikk, hvor pusting var forbudt og den manuelle fokusen ble overlatt til seg selv :)

Det ble et par slike bilder i forskjellige former.

Er det lov for en stakkar nybegynner å poste flere tilsvarende i samme tråd? Tror det kan være lærerikt å tilbakemelding på forskjeller, i håp om at kanskje ett skiller seg ut fra den gemene hop.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...