sdf123 Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Kjøpte meg nettopp en brukt Ipod Touch som ble kjøpt på Elkjøp i okt.08 med Trygghetsavtale 2år(299kr). Den ble sendt inn i feb.09 pga noe feil med jack utgangen. Kjøper fikk da helt ny ipod touch. Men det jeg lurer på er om det da ble brukt trygghetsavtalen eller om det gikk på garantien. Jeg har alt av service papirer her fra Info Care: Servicegrad Servicetype : Apple iPod warranty Handling Betyr det da at den gikk på garanti og ikke trygghetsavtalen? Funker trygghetsgarantien så mange ganger man har bruk for den i løpet av 2 år, eller gjelder det kun for 1 hendelse i løpet av 2 år? Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Gikk nok på garantien det ja. For trygghetsavtalen dekker uhell og ikke feil som oppstår. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Du har kjøpt trygghet i 2 år. Om du må benytte deg av den en eller flere ganger skal ikke påvirke det. Da måtte de nevnt det i avtalevilkårene ganske så klart! Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 26. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2009 Ok. Kjekt å vite om noe skulle skje i fremtiden med den! Lenke til kommentar
Riot™ Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Jepp, du kan bruke den utallige ganger i løpet av avtaletiden! Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 26. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2009 Ok. Greit å vite hvilke rettigheter jeg har! Lenke til kommentar
JonChris Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Jepp, du kan bruke den utallige ganger i løpet av avtaletiden! Nei det kan du ikke. Sjekk fakta før du uttaler deg om noen som tok meg 2 sek å sjekke på www.elkjop.no Her er vilkårene: Trygghetsavtale Elkjøp Trygghetsavtale dekker uhell og uforutsette hendelser som ikke er dekket av Forbrukerkjøpsloven. Trygghetsavtalen dekker også tyveri ved innbrudd i hjem, kontor og fritidsbolig. Dette dekker Trygghetsavtalen: Ingen egenandel! (Gjelder ikke mobiltelefon) Professjonell og rask reparasjon av ditt skadede produkt. Erstatningsprodukt dersom produktet ikke kan repareres Økt beskyttelse i forhold til garanti/reklamasjon Ingen verdiavskrivning, du får alltid et tilsvarende eller bedre produkt Vår ambisjon er å tilby en Trygghetsavtale som gir deg et meget godt kompliment til Forbrukerkjøpsloven og innboforsikring, slik at du kan føle deg trygg med ditt nye produkt! Forsikringsgiver er: Moderna Försäkringar AB. DETTE GJØR DU VED SKADE: Happy CARE Skadesenter tilbyr rask og profesjonell hjelp, du slipper således en langvarig skadebehandling. Ved skade på produktet ditt henvender du deg til oss, og melder skade via telefon. I de fleste tilfeller løses saken direkte i samtale med en av våre skadebehandlere. Vi hjelper også til hvis produktet ditt er blitt stjålet i forbindelse med innbrudd i ditt hjem, fritidshus eller kontor. Obs: Forsikringen opphører ved totalskade, dvs hvis produktet ditt totalskades og ikke lar seg reparere, vil forsikringen opphøre. Da anbefaler vi deg å kjøpe trygghetsforsikring på ditt nye produkt. Happy CARE Skadesenter Telefon: 815 58 589 Som dere ser, hvis produktet blir totalskadet, ikke reparert, men omlevert, forfaller forsikringen. Så enktelt å greit, forsikringen følger det spesifikke produktet du kjøpte der å da. Men i denne saken er feilen utbedret på garanti, ikke forsikring. Lenke til kommentar
Riot™ Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Nei, den kan brukes flere ganger for å reparere. Nevnte ikke noe med en totalskadet vare jeg, vel. Om han knuser dekselet på en MP3 spiller, så vil han få det fikset og kan bruke den igjen (dog får man ny vare veldig ofte fordi det ikke lønner seg å fikse noe som koster nærmest like mye som varen selv). Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 27. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2009 Så en totalskade må være at den er helt kaputt, ikke at jack utgangen er ødelagt? Selv om dem byttet hele spilleren? Lenke til kommentar
JonChris Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Nei, den kan brukes flere ganger for å reparere. Nevnte ikke noe med en totalskadet vare jeg, vel. Om han knuser dekselet på en MP3 spiller, så vil han få det fikset og kan bruke den igjen (dog får man ny vare veldig ofte fordi det ikke lønner seg å fikse noe som koster nærmest like mye som varen selv). Siste jeg sjekket så reparere apple sjelden ved klem/fukt/slag skader. Da gies det ut en ny (og forsikringen forfaller). Små ting med en kostpris under 1000 eks mva omlevers bare. Lenke til kommentar
eught Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 (endret) Siste jeg sjekket så reparere apple sjelden ved klem/fukt/slag skader. Da gies det ut en ny (og forsikringen forfaller). Små ting med en kostpris under 1000 eks mva omlevers bare. Apple har faktisk sjelden reparasjon på ipod/iphone etc. Dersom det ikke er et problem som kan fikses ved software/firmware-oppdatering eller gjenoppretting, pleier enheten som regel å byttes i en bytteenhet. Det virker i hvert fall slik ut fra det jeg har sett. Edit: Og det står i service-rapporten at kontrakten som ble brukt ved reparasjon var "apple warranty handling" (warranty=garanti). Det er derfor all grunn til å regne med at trygghetsavtalen fortsatt er gyldig . Endret 27. juni 2009 av eught Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 27. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2009 Men garantien har jeg mistet? Er vel garanti på den nye jeg fikk eller? Lenke til kommentar
JonChris Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 (endret) Men garantien har jeg mistet? Er vel garanti på den nye jeg fikk eller? Nei, men du har fortsatt reklamasjonsrett, (se forbrukerkjøpsloven) den er i de fleste tilfeller mere enn nok. Edit. Masse leif, alt for tidlig for å være lørdag, jobbe idag suger også. Endret 27. juni 2009 av JonChris Lenke til kommentar
Malux Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Men garantien har jeg mistet? Er vel garanti på den nye jeg fikk eller? Om du får ny vare så er det selvfølgelig garanti på denne. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Kan du utdype hvorfor garanti, som er et frivillig serviceløfte, skal være en selvfølge? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå