Gå til innhold

Får ikke bilde eller lyd fra PS3 når jeg bruker HDMI!

Anbefalte innlegg

Hei, har lest mye om HDMI-problematikken og PS3 og nå har jeg et rpoblem jeg ikke har klart å finne løsningen på.

Jeg prøver å koble min PS3 80GB opp mot en 32" LG3000 TV. Problemet er at når jeg bruker HDMI får jeg verken lyd eller bilde. Har prøvd å resette display-instillingene, har prøvd å koble til med både Compositt og HDMI for deretter å velge HDMI I Display settings men jeg får da bare opp en sort skjerm uten bilde eller lyd. Ifølgte TV'en får jeg signal men jeg ser ihvertfall ingenting.. (jeg har da selvfølgelig byttet TV'ens Input til "HDMI")

Har nettopp dobbeltsjekket at problemet ikke er selve TV'en eller kabelen ved å plugge laptoppen min (som har HDMI-utgang) til TV'en og da fungerte alt strålende!

Kan noen hjelpe? Har lest om folk som har samme TV og som klarer HDMI + PS3 helt fint!

Tusen takk!

EDIT: jeg har prøvd samme PS3 med samme HDMI-kabel koblet med en HDMI-DVI-adapter til en PC-skjerm jeg har.. det fungerte også strålende.. Så jeg aner virkelig ikke jeg

Endret av Lokii
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke helt sikker da min TV har HDMI versjon 1.3 og alt fungerer utmerket opp mot PS3en. Har lest om at det kan bli problemer hvis man kobler sammen to ulike HDMI-versjoner. Anbefalningene da har vært å oppdatere firmware som igjen som regel også oppdaterer HDMI-versjonen. Alt etter hva produsenten har lagt inn i firmwareoppdateringa. Dettte finner du uansett (fort) ut av hvis du sjekker opp (Google, avforum.no osv.) saken. Som sagt bare et tips fra min side.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ser problemet ditt. Hadde det samme selv for en stund tilbake...

Det jeg gjorde, var som du har gjort resette alt på TV'n osv, men ingenting virket eller skjedde. Jeg leste gjennom brukermanualen til PS3en og der stod det noe om HDMI-bilde og Tvinnstilliger.

Det første jeg gjorde var å skru PS3 helt av, bak også, og mens den var av dro jeg ut HDMI-kabelen.

Det andre, var å starte opp PS3en UTEN HDMI-kablem koblet inn. Deretter skurdde jeg den av igjen UTEN HDMI-kabelen.

Det tredje, var å plugge inn HDMI-kablen igjen og deretter skru på PS3en.

For meg funket dette og det funker enda! Mulig det er forskjellig fra LG til Philips, men det funket på min Philips 32".

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...