Foto-TMW Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Hei, Jeg kjøpte nylig et Sigma 70-200mm f/2.8 HSM objektiv og en Tamron 2x tele-converter, men autofokusen sliter veldig og da mener jeg VELDIG. Den kommer nesten aldri i fokus, ikke i knallsol engang. Er det på grunn av at det er forskjellige merker (Sigma og Tamron) eller skal ikke det ha noe å si. Er jeg nødt til å bruke manuell fokus hele tiden eller skal jeg bytte tele-converteren til Sigma isteden? Takker for svar, Mvh. Foto-TMW Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Når du setter på 2xkonverter så har du fått en f/5.6-zoom. Dette er ikke spesielt lyssterkt, så det kan være noe av forklaringen på fokusjag. Jeg vil tro at det er i overkant med 2xkonverter optisk sett også. Lenke til kommentar
arela Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Enig med k.n.b. Det er AF systemet i kameraet som setter grenser. Tror ikke det er mange som anbefaler større telekonverter enn 1,4x på en 70-200mm. Lenke til kommentar
Foto-TMW Skrevet 26. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2009 Enig med k.n.b. Det er AF systemet i kameraet som setter grenser. Tror ikke det er mange som anbefaler større telekonverter enn 1,4x på en 70-200mm. ok, takk for svar :!: Da skal jeg bytte telekonverteren til 1,4x Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå