tool-nes Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Jeg klarer ikke å få lyden til å komme ut på høytallerne på surroundsystemet mitt. Receiveren er koblet med HDMI kabel fra HTPC og derfra med HDMI kabel til TV. Lyden kommer ut fra tv-høytallerne, men det er jo ikke det jeg vil. Er det noen som har noen tips å komme med? Er det noen innstillinger jeg kan stille på? Eller er eneste muligheten å legge en separat ledning fra headset uttaket til receiveren? Det vil jo bli veldig dårlig lyd når jeg ser på HD-film. Lenke til kommentar
tool-nes Skrevet 26. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2009 Glemte å skrive litt mere opplysninger om hva det gjelder. Receiveren er en Sony STR-K890. Lydkortet i HTPCen er integrert i et nForce 730i chipset. Kom gjerne med tips! Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Hvilket operativsystem bruker du nå da ? Lenke til kommentar
tool-nes Skrevet 26. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2009 Hvilket operativsystem bruker du nå da ? En ting til jeg glemte å skrive ja.. Nå bruker jeg Windows XP SP3 Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Prøv å last ned realtek driverene til lydkortet ditt. Lenke til kommentar
tool-nes Skrevet 26. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2009 (endret) Prøv å last ned realtek driverene til lydkortet ditt. Jeg har lastet ned driverne til lyd-delen av hovedkortet. Fant ingen andre drivere til kortet :S Vet ikke hva jeg skal søke etter for å finne de Bare prøver en driver jeg kanskje tror kan funke, men jeg finner ingen steder det står hva for slags kort som står for lyden på HTPCen.. Endret 26. juni 2009 av tool-nes Lenke til kommentar
tool-nes Skrevet 26. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2009 Prøv å last ned realtek driverene til lydkortet ditt. Jeg har lastet ned driverne til lyd-delen av hovedkortet. Fant ingen andre drivere til kortet :S Vet ikke hva jeg skal søke etter for å finne de Bare prøver en driver jeg kanskje tror kan funke, men jeg finner ingen steder det står hva for slags kort som står for lyden på HTPCen.. Da var det ingen lyd i det hele tatt Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Lydkortet er Realtek alc1200 Lenke til kommentar
tool-nes Skrevet 26. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2009 (endret) Lydkortet er Realtek alc1200 Takk for det, da skal jeg se om jeg finner drivere til det edit: det skal jo være helt umulig å finne drivere til det kortet, har finni to stykker jeg trodde var riktige, men får beskjed om at ingen av driverne i den pakka passer.. Finner ingen andre steder de har drivere til det kortet Hvordan får jeg tatt bort alle de driverne jeg har lagt inn nå? Eller er det ikke så farlig om de også ligger inne? Endret 26. juni 2009 av tool-nes Lenke til kommentar
tool-nes Skrevet 26. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2009 Har leita overalt, fant til slutt en driver som "skulle" passe, men merker ingen forskjell.. Fortsatt ingen lyd!!! Lenke til kommentar
tool-nes Skrevet 28. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2009 kan det være et problem at jeg nå har flere drivere lagt inn, og begge to er enabled. Går det ann å prøve å slette alt av drivere igjen og legge inn alt av drivere på nytt? Uten å formatere å legge inn OS på nytt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå