William_S Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 (endret) Hei! Sliter litt med å få portforwarding til å fungere ordentlig. Har satt opp routeren med en statisk IP fra Telsey hjemmesentral som DMZ host (dvs at all netttrafikk er åpen til routeren, som er DLINK D 155) Men det virker ikke som om denne funker helt. Har tatt strømmen til hjemmesentralen slik at instillingene har trådt i kraft. Når jeg da sender en port åpen til min maskin feks for torrent (min maskin er satt opp med statisk ip i nettverket) så sier den at porten er blokkert. Dette oppsettet skulle i utgangspunktet fungere, men det gjør ikke det. Noen tips? Dette funka veldig fett på Telenor, da jeg bare videresendte alle portene fra Speedtouchen til routeren. Speedtouchen oppdaga routeren som en enhet som var kobla til. Endret 26. juni 2009 av William_S Lenke til kommentar
William_S Skrevet 26. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2009 Ingen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Youcef Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Hjemmesentralen din leverer IP i rangen 192.168.10.x. Routeren din settes opp med en statisk IP i denne rangen, og denne IP-adressen setter du inn som DMZ-adresse i hjemmesentralen. Nå er det bare å åpne porter i routeren og kose seg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå