Plecto Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Hei. Har fått meg en pc i bilen og har tenkt å sette opp ad-hoc på den slik at bærbare pcer kan koble seg på og overføre musikk etc. Jeg har aldri gjort dette før og lurer på hvordan jeg får det til. Jeg trykket på avansert i instillingene til det trådløse kortet og huker av "kun datamaskin til datamaskin nettverk". Søker jeg igjennom nettverkene på den bærbare pcen finner jeg ad-hoc nettverket, men det står bare "henter nettverksadresse". Det samme skjer på pcen i bilen når jeg prøver å koble meg på, bilen kobler seg på seg selv og henger på "henter nettverksadresse" den også. Hvordan fikser jeg dette? Det andre jeg lurer på er rett og slett om det er mulig å dele lydkortet over et ad-hoc nettverk slik at en bærbare pc kan koble seg på og spille av musikk på bilens anlegg. Lenke til kommentar
[StK]Bountyhunter(BF:V) Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 kjapt svar på nettverks problemet ditt: ingen av pcene kjører noen dhcp-server og får dermed ikke automatisk utdelt noe ip. Du må endre fra "motta ip automatisk" til "sett manuelt" også velge to adresser i samme range. f.eks. kan laptopen ha: "192.168.0.10" og bil pcen "192.168.0.11". Lydkortdelen er jeg mere usikker på. Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Eneste måten jeg kan tenke meg at lyden fra den ene PCen skal kunne spilles av på den andre er å streame lyden over nettverket. (Når du har fått det til å funke). Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 26. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2009 Eneste måten jeg kan tenke meg at lyden fra den ene PCen skal kunne spilles av på den andre er å streame lyden over nettverket. (Når du har fått det til å funke). Hvordan gjøres dette? ingen av pcene kjører noen dhcp-server og får dermed ikke automatisk utdelt noe ip. Du må endre fra "motta ip automatisk" til "sett manuelt" også velge to adresser i samme range. f.eks. kan laptopen ha: "192.168.0.10" og bil pcen "192.168.0.11". Men kan jeg ikke få pcen i bilen til å fungere som en dhcp server som gir ut ip adresser? Jeg har lyst at andre pcer skal kunne koble seg på uten så veldig med mikk makk, men det er kanskje ønsketenkning Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 26. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2009 Satte jeg pcene til statisk ip (192.168.1.2 og 192.168.1.3) fikk jeg koblet til og pcen i bilen fant den bærbare, men ikke motsatt... Lenke til kommentar
[StK]Bountyhunter(BF:V) Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Sjekk brannmur oppsettet og hvilke oprativsystemer kjører de 2 maskinene? Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Hvordan gjøres dette?Det skal være mulig å streame musikk og video med VLC Video LAN. Har ikke prøvd dette selv, så du må søke etter hvordan du gjør det. Eventuelt sette opp en nettradio på maskina du skal streame fra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå