anaconda Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Hvor lenge står et glass pesto etter det er åpnet? Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Er det ikke mellom 3-6 dager? Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Da har jeg spist mye dårlig pesto må jeg si... Tror de holder seg en god stund lenger enn det, tipper jeg har spist pesto som har stått åpnet (selvfølgelig i tett glass i kjøleskap) hvertfall en mnd uten at det smakte dårlig eller jeg ble dårlig Lenke til kommentar
anaconda Skrevet 26. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2009 Er det veldig usunt? Ser at det er veldig mye fett. Nesten 500 kalorier pr 100g Ikke bra. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 (endret) Kalorier har jo ikke alt å si, det kommer jo an på om det er mettet/umettet, om det er sukkerkalorier, proteiner og annet. Jeg er ingen ekspert men for å si det sånn. En desiliter med raps eller solsikkeolje er sunnere enn samme mengde margarin. Endret 26. juni 2009 av Thor. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Kaloriene i pesto kommer stort sett fra olivenolje, så det er ikke så ille.. I tillegg bruker du jo ikke så mye.. Men til holdbarheten: Den holder seg mye lenger enn 3-6 dager, så lenge den er "dekket" av olje, holder den seg tilnærmet uendelig. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 på glasset står det 14 dager i kjøeskap etter åpning.. Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 på glasset står det 14 dager i kjøeskap etter åpning.. Nei. 5 dager. Jeg jobber på butikk så jeg vet. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Kanskje dere har forskjellige glass, fra forskjellige produsenter, med forskjellige ingredienser? Lenke til kommentar
toazty Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 (endret) så du som jobber i butikk vet bedre enn kokken som svarer ??.. pesto har mye lengre holdbarhet enn 5 dager.. minst 14 dager.. sikkert bortimot 1mnd også.. og ingrediensene er bortimot de samme, men nå finnes det også paprikapesto osv, nå har jeg ikke vært så mye borti dem men holdbarheten kan jeg tenke meg er den samme.. Endret 6. juli 2009 av toazty Lenke til kommentar
Lasse30 Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Det bedst du laver Pesto selv. Hvis du kommer lidt olivenolie på top kan det holde længe i køleskabet. Her er en god opskrift. http://mamaculina.blogspot.com/2009/01/pes...ienser-2-3.html Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Den forrige posten var sarkastisk ^^ Men det sto på Landlord (Rema 1000) Pestoen; holdbar etter 5 dager åpnet. e.l Lenke til kommentar
anaconda Skrevet 6. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2009 (endret) Jeg bruker Pesto fra Coop. Står ingenting på glasset om holdbarhet etter åpning. Står vel bare at det skal oppbevares kjølig. Endret 6. juli 2009 av anaconda Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå