Gå til innhold

Snart på tide å ta steget til 1 gb ram?


Anbefalte innlegg

Største forskjell jeg har lagt merke til: Windows swapper ALDRI slik at det merkes.

 

Hvis du i tillegg aapner command.exe, skriver msconfig, gaar inn paa system.ini og legger til linjen>

"ConservativeSwapfileUsage=1" under 386enh seksjonen.

 

Saa tvinger du XP til aa bruke minne i stedet for swap fil, helt til minnet er fullt. Har du 1Gb ram saa er dette en smart tweak.

 

Denne tweaken er mulig ogsaa i tweakxp, men letteste maaten aa implementere den paa er den forklart ovenfor.

 

DrErling

 

Takk!! Dette virket veldig bra for meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ALLTID kjøpt 2-4 ganger mer RAM enn det som til enhver tid ansees som 'kontor-standard'. Har nå 1024 MB RDRAM PC800 som DA var det beste å stappe i maskinen da jeg bygget den.

 

Med 2-skjermsløsning er det plass til mange programmer samtidig, og da merkes det godt. Sitter her på jobben med 256MB og merker at programmene stanger hodet i SWAP-filen... (i skrivende stund har jeg oppe 15 programmer). Hjemme starter jeg Adobe Photoshop, Premiere, CorelDraw, Opera, Macromedia Dreamweaver ++ uten at jeg merker lagg når jeg skifter mellom dem...

 

For å feilsitere Arne Brimi litt: Det er bare en ting som er bedre enn mye RAM og det er enda mer RAM.

Lenke til kommentar
Hmmm..

Jeg har 256mb ram, og mitt OS swapper aldri...

(Kan det ha noe med saken å gjøre at OS er Linux) :D

 

ja, saa absolutt.

 

btw, skikkelig off topic, men jeg sitter og surfer hardware.no forum med 42 tommers pioneer plasmaskjerm. Det er heftig.

 

Traadloest tastatur ogsaa, som mangler ae, oe og aa som dere sikkert forstaar... :woot:

 

Synd jeg er paa jobb og ikke noe av hardwaren er min... :(

Lenke til kommentar

Helt klart at man merker forskjell, med mindre man bruker et operativsystem som klarer dette med minneadministrasjon på en bedre måte enn Windows XP (les ditto Linux distribusjoner).

Ser også at mange av dere har heftige skjermkort som koster en del, og hva er vel da en utgift på ca. 300 kr for 256 mb ekstra ram?

Lenke til kommentar

 

Hvis du i tillegg aapner command.exe, skriver msconfig, gaar inn paa system.ini og legger til linjen>

"ConservativeSwapfileUsage=1" under 386enh seksjonen.

 

Saa tvinger du XP til aa bruke minne i stedet for swap fil, helt til minnet er fullt. Har du 1Gb ram saa er dette en smart tweak.

 

DrErling

 

Er det det noen mulighet for å gjøre dette i W2k pro?

Lenke til kommentar

Jeg bruker normalt 512MB som jeg kjører på rundt DDR432 (2x216).

Dette er en sprek brikke som klarer mere ...

 

Så kjørte jeg 1.024MB ordinær DDR PC3200 på DDR400 for å prøve, og tapte klart og merkbart hastighet på maskinen.

 

Til det jeg gjør inkl. 3DMark og spill merker jeg overhodet ingen forskjell om jeg kjører DDR400 med 1.024MB eller 512MB. :wink: Jeg tror det samme vil gjelde for de aller aller aller fleste :lol:

Lenke til kommentar
Jeg har 1024mb ram og det jeg merker er at jeg slipper å reboote så ofte når ved langvarig gaming... Ev aldri rebooting.... Dette gjelder spesiellt når jeg bruker maskinen som server på ett nettspill....

Du kan og bruke ett ram frigjørings program, feks memory zipper plus som eg bruker.

Har alltid nok ram tilgjengelig om eg vil spille. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...