Gjest Harley Quinn Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Jeg skal hjem etter jobb og begynne å klargjøre terrasen min før den skal beises/oljes. Gulvet er jo greit, det blir tatt over med terrase rens o.s.v men hvordan skal jeg gjøre det med rekkverket? Skal jeg vaske det med noe spesielt, eller gjøre samme med det som med terrase gulvet? Altså gjøre det vått, ta det inn med såpe og skrubbe det av? Lenke til kommentar
Fikseren Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Hei du Hva er allerede på terassen din da? så lenge den er ren og slikt så er det ikke så nøye. Så lenge beisen får trekt inn i treverket. Mange spyler jo bare altanen din med en høytrykks spyler for å få den helt fin, men jeg vet ikke hvordan tilstanden på terassen din er? Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Terrasen har ikke blitt spylt, oljet, beiset eller noen ting på ca 4 år.. Så den ser litt småshabby ut.. Tenkte jeg kanskej burde vaske rekkverket siden gulvet virkelig må vaskes.. Lenke til kommentar
Fikseren Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Bruk Høytrykksspyler for å få det fint, funker kjempebra med en helt vanlig en kjenner vel noen som har hvis du ikke har selv? slipper du tullet med å "vaske" den. Så lenge beisen trekker inn, og den er ren sånn sett så blir det garantert bra Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Terrasen har ikke blitt spylt, oljet, beiset eller noen ting på ca 4 år.. Så den ser litt småshabby ut.. Tenkte jeg kanskej burde vaske rekkverket siden gulvet virkelig må vaskes.. Vask først med kraftvask, før du spyler. Bruk gjerne noe soppmiddel også. La det deretter tørke helt (ett døgn burde holde) før du beiser med terassebeis. Kan også blande inn terasseolje (50/50). Byggmakker, Maxbo og alle disse byggvare kjedene har stort sett alt du trenger. Bruk også rulle (med forlengerskaft) istedenfor vanlig kost...sparer både tid og krefter Lenke til kommentar
1408vevelstad Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Terrasen har ikke blitt spylt, oljet, beiset eller noen ting på ca 4 år.. Så den ser litt småshabby ut.. Tenkte jeg kanskej burde vaske rekkverket siden gulvet virkelig må vaskes.. Vask først med kraftvask, før du spyler. Bruk gjerne noe soppmiddel også. La det deretter tørke helt (ett døgn burde holde) før du beiser med terassebeis. Kan også blande inn terasseolje (50/50). Byggmakker, Maxbo og alle disse byggvare kjedene har stort sett alt du trenger. Bruk også rulle (med forlengerskaft) istedenfor vanlig kost...sparer både tid og krefter Det finnes egne produkter for å vaske terrassegulv, fordi det ofte er mye gammel olje der. Bruk disse, og vent som Pantera sa, en dag. Ikke bland Terrasseoljen med beisen, da de fleste er vannbaserte, og dette ikke blandes så bra. Noen skrev at du burde bruke høytrykkspyler. Om du har et tørt gammelt gulv, så fliser det seg lett om du får for mye trykk på det. Bruk isåfall en terassevasker. Så bruker du en vannbasert terrassebeis, disse holder lenge, ca. tre år, oljene holder som regel bare et halvt år. lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå