Gå til innhold

Overklokking av Duron 750

ebe

Anbefalte innlegg

I biosen står det opprinnelig på 7,5 x 100 MHz. Har testa og oppjustert både multiplier og FSB litt, og ender alltid med at windows ikke starter og at bildet skjever eller at PC-en ikke starter opp i det hele tatt, og jeg må resette biosen. Burde det ikke gå an å sette FSBen til 133?? Noen som har overklokka samme prosessor og kan fortelle meg hva de har satt instillingene til? Er det forskjellig fra CPU til CPU kanksje?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sitter på en Duron 750 selv, har overklokket denne til 1000 MHz med Taisol CGK760 og Artic Silver.

Det du må gjøre er å låse den opp med blyanttrikset. (Hvis du ikke har gjort det)

Jeg kjører min på 100x10 @ 1.85v. Den er 100% stabil, og temp ved full load er ca. 40.

-Rage

Lenke til kommentar

Ja. Fikk den opp i 860 en gang, men da ble det så varmt. Nå har jeg bytta vifte, men får den ikke opp i samme. Windows nekter å starte. Er det noen her som kan garantere meg at jeg ikke trenger å bruke blyanttrikset siden instillingene i bios (multipl. og Fsb) ikke er låst?? Og hva er best å øke; multipl. eller fsb??

Lenke til kommentar

På noen hovedkort kan du endre cup multiplieren i bios UTEN at det her noen effekt.. Jeg vet det gjelder Abit Kt7... Det kan for eksempel stå 10x i bios men under oppstarten står det bare 7,5.. se om dette er tilfelle..

Mitt hovedkort støtter ikke bios multiplier, men jeg gjør det via jumpere.. Prøv å endre på jumperinnstillingene og se om du får noe endring der.. (les manual)

Hvis du ikke får oc'a mult. via jumpere, må du nok ta blyanten fatt..

Min 600 får jeg opp i 918 med taisol og volt på 1.85 men kjører til vanlig 850/867 litt opp og ned på mitt humør.

Ja du må huske å sette opp volten hvis du ikke klarer å kjøre stabilt på orginal spenning.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-24 15:09, Zamoht skrev:

På noen hovedkort kan du endre cup multiplieren i bios UTEN at det her noen effekt.. Jeg vet det gjelder Abit Kt7... Det kan for eksempel stå 10x i bios men under oppstarten står det bare 7,5.. se om dette er tilfelle..

Nei, det er ikke tilfelle. Det endrer seg på oppstarten også.

Mitt hovedkort støtter ikke bios multiplier, men jeg gjør det via jumpere.. Prøv å endre på jumperinnstillingene og se om du får noe endring der.. (les manual)

Hvis du ikke får oc'a mult. via jumpere, må du nok ta blyanten fatt..

Min 600 får jeg opp i 918 med taisol og volt på 1.85 men kjører til vanlig 850/867 litt opp og ned på mitt humør.

Ja du må huske å sette opp volten hvis du ikke klarer å kjøre stabilt på orginal spenning.

Takk. Det har sikkert med spenninga å gjøre da. Skal prøve å oppjustere denne litt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...