Gjest sanitetsbindmannen Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Jeg er en mann i 30-åra som har levd alene ganske lenge. Jeg har ikke hatt mye kontakt med jenter pågrunn av litt sosial angst og slikt. Har hatt et noe turbulent liv kan man si med dop og har opplevd mye vondt. Men livet og helsen har bedret seg en god del. Nå skal jeg snart ut på reiser i sommer og nyte livet men det er en ting jeg lurer veldig på. Du skjønner jeg sliter til tider med blæra mi. Jeg har en angst for at hvis jeg ikke er forsiktig så skal jeg lekke eller tisse på meg som kommer og går og jeg bruker derfor som regel sanitetsbind for menn. Jeg har faktisk ikke tisset på meg siden jeg slet med dop så vidt jeg kan huske men angsten for at det skal skje eller at bare noen dråper skal lekke gjør at jeg ofte ikke tørr å gå uten bind. Den ene eller to hendelsen som skjedde for ørten år siden sitter fortsatt fast i hodet mitt og gir meg fortsatt angst den dag i dag. Er det håp for meg å få meg dame eller i hvertfall noen one night stands i sommer? Altså planen min er å bare bruke bind når jeg føler jeg virkelig "trenger" det og ta det av i riktig tid før jeg blir intim med noen. Jeg bruker bind mest bare for å føle meg trygg. Men hva hvis folk skal finne ut at jeg bruker bind? Vil ikke jentene bare le av meg eller synes synd på meg? Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Hva ville du tenkt om en jente med samme problem? Det går nok bra, ingen er perfekte Lenke til kommentar
Gjest sanitetsbindmannen Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Men jeg føler at det er ekstra flaut fordi jeg er mann. Og i min alder så skal man liksom ikke ha sånne problemer. Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Det er kanskje ikke det mest vanlige problemet, og jeg kan skjønne hvorfor du er flau over det. Ingen morsom situasjon å være i. Har du prøvd å prøve å la vær å bruke sanitetsbind? Kanskje trappe ned etterhvert, siden det ikke har skjedd noe på veldig lenge? Men det at du er mann, bør ikke ha noe med saken å gjøre - vi er alle mennesker Lenke til kommentar
Psykl0n Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Det finnes verre ting enn dette, trådstarter. Og de som har flauere og verre ting har funnet en livspartner på grunn av den de er, ikke om de bruker bind, har pose på magen etc. Konklusjon; som Ajaco sa; det går nok bra etterhvert. Bare vært frampå og vær deg selv. Lenke til kommentar
WillyWanker Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 tenk vist han ikke ein person som klare å ver frampå:O da kan han jo ikke vær seg selv:O:O Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 tenk vist han ikke ein person som klare å ver frampå:O da kan han jo ikke vær seg selv:O:O Det å være "seg selv" er et overbrukt utrykk. Man opptrer forskjellig i ulike situasjoner.. Budskapet til simensk var vel at han bare burde slappe av, og ikke stresse noe med det. Bare ta ting som det kommer, så ordner ting seg av seg selv. Lenke til kommentar
Heffer Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 De fleste mennesker har en forståelse for andre menneskers problemer, fordi nesten alle har ting ved seg man ikke liker/er stolt av. Jeg tror ikke det vil være noe problem i et forhold, men jeg tror ikke jeg hadde nevnt det på en "one night stand". Og som du sier, det er egentlig for selvfølelsen og trygghet, at det ikke er noe problem lenger så tror jeg dette burde gå. Hvis du drikker, ikke drikk deg til mot når du eventuelt vil si dette. Alkohol forsterker alle følelser, negative og positive, så gjør det med et klart hode. (det er mitt tips ihvertfall). Lykke til!! Lenke til kommentar
Gjest sanitetsbindmannen Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Jeg prøver noen ganger å gå uten og det går som regel greit. Men jeg føler meg litt sårbar eller naken da. Jeg har en tendens til å svette på pungen og låra slik at jeg blir litt fuktig og hvis jeg er litt usikker så har dette en tendens til å trigge angsten. Slik at jeg blir forvirra om dette er urin eller bare svette. Det er jo mest sannsynlig bare svette men vil jeg og andre forstå at det bare er det? Og binda har jo en effekt av at de plukker opp svette på lik linje med urin så med bind så blir jeg ikke fullt så svett på pungen. Kanskje det hadde hjulpet å barbere pungen? Det har jeg aldri prøvd. Og jeg må si at jeg får aldri noen våte flekker og jeg ville tru det ville skjedd hvis jeg virkelig pisset på meg? Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Hadde du pissi på deg, så hadde buksa di blitt gjennomvåt. Om du svetter, så blir det litt klamt. Lenke til kommentar
Gjest sanitetsbindmannen Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Jo jeg vet vel egentlig det Ajaco. Jeg får bare prøve å tenke positivt. Takk for all feedbackalle sammen! Lenke til kommentar
Heffer Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Våte flekker = urin. Pungsvette = ikke våte flekker (Hvis du ikkke svetter ekstremt mye da ) Er nok bare det at du er vant til å være tørr fra bindet. Shavet pung kan hjelpe mot pungsvette. Lenke til kommentar
Gjest sanitetsbindmannen Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Jeg må til slutt si at jeg drikker jo litt. Dette kan være både og. Som regel så slapper jeg litt mer av når jeg har drukket. Men det kan også føre til at jeg må oftere på do. Og jeg merker jo også at dagen etter en helg med drikking kan blæra\psyken være litt sjanglete så jeg får prøve å være forsiktig. Lenke til kommentar
frk_1337 Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Er det håp for meg å få meg dame eller i hvertfall noen one night stands i sommer? Altså planen min er å bare bruke bind når jeg føler jeg virkelig "trenger" det og ta det av i riktig tid før jeg blir intim med noen. Jeg bruker bind mest bare for å føle meg trygg. Men hva hvis folk skal finne ut at jeg bruker bind? Vil ikke jentene bare le av meg eller synes synd på meg? Hvis du blir kjent med jentene før du blir intim med de, er det liten sjanse for at de kommer til å le av deg/synes det er rart hvis du forteller dem om det (selfølgelig; med mindre du treffer på de av den overfladiske typen). Er vel en naturlig reaksjon å synes synd på noen som er i ei slik knipe, men tror ikke det er så negativt som du tror. Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Du kan prøve å ha litt dopapir i underbuksa. Plagsomt å gå med bind om sommeren når det ikke er nødvendig. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Du kan prøve å ha litt dopapir i underbuksa. Plagsomt å gå med bind om sommeren når det ikke er nødvendig. Ehm, heller bind enn dopapir, tviler på at dopapir fanger opp noe særlig urin om man skulle være veldig uheldig. Lenke til kommentar
Psykl0n Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Hvis det er vanlig dopapir så trekkes urinen inn og blir våt på begge sider av papiret. Da blir jo undertøyet også vått. Bind derimot trekker til seg urinen og blir ikke vått på den siden som er vendt mot undertøyet. Dermed er bind bedre enn dopapir som Kun10kr sier over meg. **Er ikke veldig erfaren med bind så rett meg om jeg skriver tøv. Lenke til kommentar
EvenEleven Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Virker som om bind er mer psykisk enn fysisk. Hva med at nå når du er på ferie så unngår du det? Hvis det sjer enn flause er det bedre at det skjer med folk du mest sannsynelig ikke skal se igjenn. Kanskje et teit forslag men klokken er altfor mye og jeg tviler på at det blir noe søvn. Litt overtrøtt. Lenke til kommentar
Gjest Litt i samme situasjon. Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Jeg bruker ikke bind, men jeg har hatt en stor operasjon på kneet som gjør at jeg må gå med en "kne-skinne". Noe som ikke synes til vanlig ettersom jeg har denne under buksen. Dermed har jeg vært veldig spent på hvordan dette skulle gå nå når jeg først fikk med meg noen hjem, eller jeg hjem til dem etter en fuktig tur på byen. Til da man kommer hjem og jeg må liksom "kle av seg" det ekstra kneet som jeg har. Det har for det meste vært overraskende positivt. Man får heller spørsmål angående hva som er årsaken og lignende, så jeg trur ikke jentene er såpass lite forståelsesfull at de begynner å le hvis man har noen "overraskelser" på lur når tiden kommer. Nå i det siste så har jeg blitt mye mer sikker på meg selv angående denne greia her også, slik at det fort kan være noe jeg kan "kødde" med på fest/byen og lignende, som jo viser at jeg er en fyr med litt humor og en grei selvtillit, selv med litt andre forhold å ta seg til kontra andre "vanlige" mennesker. Du får heller se det slik at det finnes flere folk rundt om som klarer seg veldig bra med noen "skavanker", så det skal ikke, eller det burde ikke være noe som hemmer deg. Folk flest er forståelsesfulle når det gjelder slike ting. Lenke til kommentar
Malteaser Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Det at du svetter har jo mye med at du er ukomfortabel i situasjonen, kansje det er noe du kan gjøre for å gjøre deg selv mer komfortabel. Jeg har selv slitt med angst; jeg var redd for å ta bussen (p.g.a. ting som hadde skjedd tidligere), Og det verste var hvis jeg måtte ta flere busser rett etter hverandre. Så jeg begynte med å ta en buss og ble komfortable med det, også etterhvert kunne jeg ta flere busser Det handler en del om å utfordre seg selv. Men som de andre sier; hvis du blir kjent med personen først, så komer den personen ikke til å syns at det er rart. Hvis du skal ha one night stands, så er det strengt tatt ikke nødvendig og si det? Også vil jeg bare si at det ordner seg alltid til slutt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå