Big Tone Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Holder du med Chelsea? Lenke til kommentar
JesperEh Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 (endret) Holder du med Chelsea? Nei, holder med Liverpool. Merker ikke den "gløden" når You'll Never Walk Alone blir synget ut (har aldri vært på stadion, though). Men merker jeg blir irritert over de middelmådige spillerkjøpene og holder på å spy av Rafa... EDIT: Lurer vel egentlig på om det er "lov" å bytte lag i så ung alder som 14... Endret 27. april 2010 av JesperEh Lenke til kommentar
Maefteda Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Jeg har faktisk byttet lag. Skjedde gradvis i ca. 14-15 års alderen. Kommer ikke med noen mer detaljer enn det, men det skjedde med god grunn og jeg angrer hverken på at jeg var stolt supporter av det første laget, eller at jeg byttet til det laget jeg er veldig glad i nå. Shocking developement, I know. Lenke til kommentar
Atald Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Hvilket lag byttet du fra? Lenke til kommentar
Moonhunt Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Et veldig vanskelig spørsmål. Sånn i teorien er det vel slik at man følger laget "til døden skiller oss ad" (har selv en moderklubb som ikke eksisterer lengre - noe som i og for seg er grunnen til at jeg ikke helt klarer å engasjere meg i norsk fotball). Jeg skjønner likevel tankene bak enkelte klubbskifter, da følelsene dør. Blir jo feil å støtte en klubb man ikke elsker lengre, og da blir man heller ikke gode supportere. Mitt lag har alltid vært Everton - eller i hvert fall så lenge jeg husker. Har blitt fortalt at jeg som veldig ung heiet på laget som vant, men en dag var jeg lei meg for at et lag hadde tapt. Dermed var jeg valgt ut som Evertonian. Tror mange har lignende historier rundt sine klubber, men.... når det gjelder lag jeg sympatiserer med i andre land er jeg mindre konsekvent og har ingen lignende historie å komme med. Da blir valget bevisst, mens Everton er medfødt. Her er derfor poenget mitt - et bevisst klubbvalg kan endres da det er basert på en vurdering og ikke på følelser. Jeg liker å se morsom fotball, men klarer ikke å vurdere om Everton spiller morsomt. Det kommer rett og slett av at jeg liker alt de gjør. Jeg kan lett kose meg når jeg ser leken angrepsfotball av Arsenal, Barca eller Zenit, eller irritere meg over destruktiv og kjedelig spill av av de samme lagene. Da går det på analysen av det jeg ser der og da, mens når Everton spiller, er det oss mot dem og da er alt godkjent. Poenget mitt er at man ikke velger favorittlag, laget velger deg. Liker man ikke laget eller måten det drives lengre, så er det ikke rett lag som har funnet deg. Da syns jeg det er greit å gå videre. Syns faktisk man fortjener å skifte klubb når man føler det slik. Jeg for min del kunne sikkert hatt et bedre lag å følge på papiret, men fotball spilles ikke på papiret - det spilles på gress og i hjertene på oss alle. Det er ikke populært å skifte klubb, men jeg syns det er værre å høre om folk som ikke opplever gledene og sorgene jeg opplever ved å vite at jeg har det rette laget for meg. Lenke til kommentar
Brann89 Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Det 2 lagene som ligger i mitt hjerte er Brann og Barcelona. Uten de 2 lagene tviler eg på at eg hadde hatt så mye interesse for fotballene som eg har:) Har også Liverpool, mn det følger eg ikje så mye med på, I PL gjelder vel egentlig berre å sjå Manu tape:) Det fyder hjertet enormt:) Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Det er vel ingen aldersgrense for å bytte klubb. Er man supporter bytter man ikke klubb. Om man ikke har vært interessert i fotball i 14 år men løpt rundt og sagt "MænJu er best", ser jeg ikke noe galt i å bytte klubb når man først begynner å interessere seg ordentlig og faktisk se kamper. Men om man følger med og vil si man har (hatt) kjærlighet til et lag, er det en skam å bytte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå