JuRomanRi Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Supportere som bytter fav. lag er ikke supportere! Lenke til kommentar
Kloever Skrevet 3. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2009 Supportere som bytter fav. lag er ikke supportere! Fint at vi omsider kunne fastslå det. Lenke til kommentar
JosseF Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Ja folk som bytter lag er ikke ekte supportere. Ble borti en liste for noen dager siden der det står det du må for å være en ekte supporter: - Vite hva hjemmestadion heter. - Hvilket land og by/sted klubben hører til. - Hvor mange tilskuere hjemmestadionen har plass til (Sånn cirka) - Ha vært på så mange kamper som mulig. ( Om man bor langt unna, eller ikke har anledning er det selfølgelig lov.) - Man må følge med sin klubb hver eneste dag. - Man må se på tv eller følge alle dems kamper. Hvis de ikke går på tv eller er umulig å følge med er det jo selfølgelig greit. - Man må ha investert over et par hundre kroner på supporterutstyr eller andre virkemidler for å gi klubben økonomisk støtte. Med mindre man er i økonomisk krise selv og må spare sine siste kroner. - Man må vite navnene på ALLE A-lagsspillerne på klubben. - Man må vite alle resultatene fra den nåværende sesong, og hvilke lag de møter fremover, og når. - Ha respekt og vis synlig stor intresse for klubben og støtt klubben i medgang og motgang UANSETT. hehe Jeg hater de som er falske supportere! Her er det mange som ''heier'' på Manchester United, men egentlig vet de ikke hva stillingen ble på forrige kamp engang. Jeg heier selv på Bodø/Glimt, for det er mest naturlig for meg siden jeg bor et stykke sør for Bodø, og det har alltid vært en ''familietradisjon''å være glimtfan. Det er klubben i mitt hjerte uansett hva, og det siste jeg kunne ha gjort er å bytte klubb. For det synes jeg er skammelig jeg. Lenke til kommentar
Schjellin Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Ja folk som bytter lag er ikke ekte supportere. Ble borti en liste for noen dager siden der det står det du må for å være en ekte supporter: - Vite hva hjemmestadion heter. - Hvilket land og by/sted klubben hører til. - Hvor mange tilskuere hjemmestadionen har plass til (Sånn cirka) - Ha vært på så mange kamper som mulig. ( Om man bor langt unna, eller ikke har anledning er det selfølgelig lov.) - Man må følge med sin klubb hver eneste dag. - Man må se på tv eller følge alle dems kamper. Hvis de ikke går på tv eller er umulig å følge med er det jo selfølgelig greit. - Man må ha investert over et par hundre kroner på supporterutstyr eller andre virkemidler for å gi klubben økonomisk støtte. Med mindre man er i økonomisk krise selv og må spare sine siste kroner. - Man må vite navnene på ALLE A-lagsspillerne på klubben. - Man må vite alle resultatene fra den nåværende sesong, og hvilke lag de møter fremover, og når. - Ha respekt og vis synlig stor intresse for klubben og støtt klubben i medgang og motgang UANSETT. hehe Jeg hater de som er falske supportere! Her er det mange som ''heier'' på Manchester United, men egentlig vet de ikke hva stillingen ble på forrige kamp engang. Jeg heier selv på Bodø/Glimt, for det er mest naturlig for meg siden jeg bor et stykke sør for Bodø, og det har alltid vært en ''familietradisjon''å være glimtfan. Det er klubben i mitt hjerte uansett hva, og det siste jeg kunne ha gjort er å bytte klubb. For det synes jeg er skammelig jeg. Menget godt innlegg, er enig i det der. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Nå har jeg kun lest første innlegg - som var bra - men jeg velger å svare uansett. Å bytte lag er det samme som å bytte kone. Det er utrolig likt, egentlig. Selvsagt er det mulig. Det er også mulig å bytte lag og fortsatt være skikkelig supporter. Det handler om følelser. Jeg ler av de som prøver å rasjonalisere følelser. Jeg ler også av de som nekter å ta i mot nye impulser. Jeg kommer til å være fan av mitt lag resten av livet nettopp av disse grunnene. Ekte fan. Jeg kan vel nevne at jeg var fan av Sheffield United når jeg gikk i barnehagen, deretter Tottenham, Newcastle og Blackburn. Kommer du til å gifte deg med den første damen du møter? Lenke til kommentar
Kloever Skrevet 10. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2009 Nå har jeg kun lest første innlegg - som var bra - men jeg velger å svare uansett. Å bytte lag er det samme som å bytte kone. Det er utrolig likt, egentlig. Selvsagt er det mulig. Det er også mulig å bytte lag og fortsatt være skikkelig supporter. Det handler om følelser. Jeg ler av de som prøver å rasjonalisere følelser. Jeg ler også av de som nekter å ta i mot nye impulser. Jeg kommer til å være fan av mitt lag resten av livet nettopp av disse grunnene. Ekte fan. Jeg kan vel nevne at jeg var fan av Sheffield United når jeg gikk i barnehagen, deretter Tottenham, Newcastle og Blackburn. Kommer du til å gifte deg med den første damen du møter? Det er en viss likhet, ja. Men så er det nå en gang slik at det ikke er allment akseptert å bytte lag, men man kan fint bytte ut dama uten at det automatisk er galt. Alternativet for meg var å ikke ha noe virkelig favorittlag, men bare ha "Real Madrid" som svar om noen skulle spørre. Hvis jeg ikke trives med en dame, så gjør jeg det slutt. Og da tar jeg meg også den friheten med fotballag, såfremt det ikke er pga manglende resultater alene. Dette er heller ikke noe som har skjedd over natten, men derimot over flere år, og det er helt uavhengig av sportslige resultater (ligagull i samme periode). Jeg kunne fint akseptert et tap mot Osasuna i seg selv, men ikke måten det skjer på. Men til syvende og sist er det pengebruken og det Real Madrid i dag står for som gjorde at jeg fikk nok. Lenke til kommentar
Kloever Skrevet 10. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2009 JosseF, du skjønner ikke at det blir en vesentlig forskjell på deg som Glimt-fan og meg som RM-fan? Jeg hadde ikke bytta om jeg var Glimt-fan, samme hvor mye de sliter akkurat nå. Som jeg nevnte droppa jeg ikke Middlesbrough selv om de rykka ned. Jeg fant bare ut at "et lag i hver liga" ikke var noe for meg lenger ettersom jeg ble eldre. Da hadde Middlesbrough allerede rykka opp igjen. Virker som at det skorter ganske mye på evnen til å sette seg inn i min problemstilling, og hvor spesielt det blir med Real Madrid. Lenke til kommentar
Kaare_Jay Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 "You can change your wife, your girlfriend, your car,or your house, but you can never change your football team." I likhet med flere av de som har skrevet innlegg her er jeg LSK supporter. Selv om vi skulle rykke ned til nullte divisjon vil jeg alltid møte opp og heie på laget i mitt hjerte. Det å være fan av et lag blir en del av personligheten din (hvertfall føler jeg og mange andre det slik). Å da å "gi opp" fordi det går litt tråkkigt er for patetisk å regne imo. Hvis ungen din gjør det dårlig på skolen, tar du å bytter unge? Sikkert mange som føler at det var et dårlig eksempel men jeg ville få fram at det å bytte lag er noe ekte supportere ikke gjør. Oslo 72: Hvis du i det hele tatt var på kampen mot Stabæk på onsadg så var vel du en av de som gikk tidlig? Selv om laget ditt ligger under med en haug med mål så går du bare ikke. Ekte supportere gjør bare ikke det. Da er det bedre å ikke møte opp spør du meg. Mens en hel haug av folk forlot bortefeltet tidlig stod vi igjen og sang for gutta. Ser du på deg selv som en like stor fan av LSK som oss som stod igjen og sang og prøvde å gi gutta litt av selvtilitten tilbake? Håper virkelig ikke det. Sorry for rotete innlegg. Men når jeg ser at LSK folk av alle snakker om å bytte klubb+ jeg har tatt litt for mange koffeinpiller så går det slik. Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Jeg ser på det å bytte favorittlag (om det er laget ditt, du drar på kamper, har sesongkort osv) som skammelig når man kommer over 8-9 års alderen.. Dette er mest, som sagt, hvis du har sesongkort og du drar på alle kampene som du kan dra på. Det at jeg bytter lag skjer aldri. Det vil alltid være Godset som er laget mitt, og det er alltid til Marienlyst jeg vil dra på kamper, og ha sesongkort.. Selvom vi spiller i 1. div (slik som vi gjorde fra 02 til 06) eller i tippeligaen, er jeg en ekte Unionist, og stolt av det. Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Ja folk som bytter lag er ikke ekte supportere. Ble borti en liste for noen dager siden der det står det du må for å være en ekte supporter: - Vite hva hjemmestadion heter. - Hvilket land og by/sted klubben hører til. - Hvor mange tilskuere hjemmestadionen har plass til (Sånn cirka) - Ha vært på så mange kamper som mulig. ( Om man bor langt unna, eller ikke har anledning er det selfølgelig lov.) - Man må følge med sin klubb hver eneste dag. - Man må se på tv eller følge alle dems kamper. Hvis de ikke går på tv eller er umulig å følge med er det jo selfølgelig greit. - Man må ha investert over et par hundre kroner på supporterutstyr eller andre virkemidler for å gi klubben økonomisk støtte. Med mindre man er i økonomisk krise selv og må spare sine siste kroner. - Man må vite navnene på ALLE A-lagsspillerne på klubben. - Man må vite alle resultatene fra den nåværende sesong, og hvilke lag de møter fremover, og når. - Ha respekt og vis synlig stor intresse for klubben og støtt klubben i medgang og motgang UANSETT. hehe Jeg hater de som er falske supportere! Her er det mange som ''heier'' på Manchester United, men egentlig vet de ikke hva stillingen ble på forrige kamp engang. Jeg heier selv på Bodø/Glimt, for det er mest naturlig for meg siden jeg bor et stykke sør for Bodø, og det har alltid vært en ''familietradisjon''å være glimtfan. Det er klubben i mitt hjerte uansett hva, og det siste jeg kunne ha gjort er å bytte klubb. For det synes jeg er skammelig jeg. Veldig bra innlegg! Jeg er da lidenskapelig Alta IF og ManUtd fan... Utrolig gøy å være begge deler, spesielt siden begge klubbene gjør det bra for tida! Utrolig gøy å være Alta fan! Vært på to kamper til nå i år, og skal nå i August også Håper også å få trene med gutta dagen før kamp. GUL OG BLÅ!! BACKAN OPP OG FREM! Lenke til kommentar
Kloever Skrevet 25. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2009 Jeg ser på det å bytte favorittlag (om det er laget ditt, du drar på kamper, har sesongkort osv) som skammelig når man kommer over 8-9 års alderen.. Dette er mest, som sagt, hvis du har sesongkort og du drar på alle kampene som du kan dra på. Det at jeg bytter lag skjer aldri. Det vil alltid være Godset som er laget mitt, og det er alltid til Marienlyst jeg vil dra på kamper, og ha sesongkort.. Selvom vi spiller i 1. div (slik som vi gjorde fra 02 til 06) eller i tippeligaen, er jeg en ekte Unionist, og stolt av det. Enda en som ikke har forstått det. Det ville vært enklere for meg å holde med RM om de rykka ned i Segunda, enn om de holder på som nå. Virker som at visse personer her inne har fryktelig tungt for det. Lenke til kommentar
Crowley_ Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Var mer eller mindre Man U-supporter fra 1998 - 2005. Da orket jeg ikke mer. Å heie på en tilfeldig klubb jeg aldri hadde kjent noe tilhørighet til, en klubb jeg omtrent ikke så kamper til, og en klubb der ALLE heia på klubben pga Beckham (Ronaldo i nyere tid), fordi de var gode, eller fordi de bare var de eneste personene hadde hørt om. Det ble til slutt for mye for meg. jeg slutta rett og slett å følge med på engelsk fotball. Helt til jeg i 2006 var med på en Englandstur med min far, onkel og 2 fettere. Jeg var da 14-15 år. Siden den eldste av de to fetterene var Liverpool-fan, dro vi til Liverpool og Anfield. Vi så Liverpool - Charlton, som endte 0-0. Her ble jeg helt forelsket i klubben, historien og ikke minst, supporterne. (Før dette visste jeg ingenting om Istanbul-mirakelet året før). Med ManU-supportere følte jeg at jeg var en i mengden, men i Liverpool var jeg en av de få. Etter dette har det vært 100% Liverpool, og mer og mer hat mot ManU. Angrer ikke i det hele tatt i dag Lenke til kommentar
Osturn Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Personlig er scenarioet "skifte av favorittklubb" noe som er helt utenkelig. Det temaet er muligens det eg er mest sikker at vil være uforandret gjennom resten av mitt liv... I alle mine fotballår har jeg vært fan av Newcastle. Husker at selve grunnen til at eg begynte å like klubben var fordi de hadde så stilige drakter.... men nå skal det være sagt at det var da jeg var 8-9 år gammel. Og siden da har jeg alltid holdt meg til de stripete. I de siste 5-6 årene har det ikke vært så veldig mye å juble for hos de sort/hvite. Klubben har blitt styrt på en høyst tvilsom måte. i mine øyne kan det se ut som om at klubben blir styrt på samme måte som et leketøy. Det er ingen logikk bak det som blir vedtatt av eieren. Håpet mitt er at ting blir bestemt ganske snart i klubben, slik at de ansatte og spillerne har noe konkret å holde seg til. Som f. eks hvem som trener laget. Vi er midt i "Silly Season", og laget har ikke en fast trener. Og det før en av klubbens aller viktigste sesonger. Logikken sier at Shearer skal være treneren. Eieren vil ha Joe Kinnear. Rykter sier at Chris Brown er aktuell. Først bør klubben ha en trener som faktisk har helse til å lede klubben. Og for det andre bør klubben ledes av en person som spillere, personell og fans har tro på. Altså Alan Shearer. Hvis han ikke får jobben, ville Chris Brown passet bra. Men han vil nok ikke gå til en klubb i The Championship når han allerede trenger et PL-lag. Ser at jeg kan være i ferd med å skrive meg bort her....Poenget mitt er at uansett hvor mye "kjipe" tider klubben min har, så vil jeg ikke vende ryggen til. Det er jo nå klubben trenger støtten! Bare tanken på å skifte klubb til f. eks Chelsea eller Arsenal er rett og slett bare ekkel... Som person er jeg veldig opptatt av lojalitet. Å skifte klubb ville vært å dolke meg selv i ryggen. Med andre ord er det å dumpe Newcastle 100% uaktuelt for min del. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Var mer eller mindre Man U-supporter fra 1998 - 2005. Da orket jeg ikke mer. Å heie på en tilfeldig klubb jeg aldri hadde kjent noe tilhørighet til, en klubb jeg omtrent ikke så kamper til, og en klubb der ALLE heia på klubben pga Beckham (Ronaldo i nyere tid), fordi de var gode, eller fordi de bare var de eneste personene hadde hørt om. Det ble til slutt for mye for meg. jeg slutta rett og slett å følge med på engelsk fotball. Helt til jeg i 2006 var med på en Englandstur med min far, onkel og 2 fettere. Jeg var da 14-15 år. Siden den eldste av de to fetterene var Liverpool-fan, dro vi til Liverpool og Anfield. Vi så Liverpool - Charlton, som endte 0-0. Her ble jeg helt forelsket i klubben, historien og ikke minst, supporterne. (Før dette visste jeg ingenting om Istanbul-mirakelet året før). Med ManU-supportere følte jeg at jeg var en i mengden, men i Liverpool var jeg en av de få. Etter dette har det vært 100% Liverpool, og mer og mer hat mot ManU. Angrer ikke i det hele tatt i dag En av de FÅ? Lenke til kommentar
Schlecks Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Selv som ManU-supporter bør du vite om mirakelet i Istanbul. Kan ikke ha vært veldig interresert i verken fotball eller ManU før du kom deg til Anfield? Lenke til kommentar
Crowley_ Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 En av de FÅ? En av de få i mitt nettverk Selv som ManU-supporter bør du vite om mirakelet i Istanbul. Kan ikke ha vært veldig interresert i verken fotball eller ManU før du kom deg til Anfield? Fulgte ikke med på internasjonal fotball i det hele tatt på den tiden, og ikke hadde jeg tilgang til å se noe heller, så sånn ble det bare Lenke til kommentar
emeritus Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Kort og godt: Jeg har vært LSK-patriot i alle mine 36 år - etter de siste kampene i årets sesong og med årets lag/trenere vurderer jeg STERKT å bytte lag. Maken til skuffelse. Når "laget i ditt hjerte" spiller rævafotball, ikke har spillere du liker eller klarer å uttale navnet til, har en trener du har hatet i alle år og kjøper spillere som snart fyller 50 år (ja, Riseth) - da må det vel være lov å tvile? Det er bare å bytte. LSK fortjener bedre supportere enn deg. Hvis signering av Riseth, bruk av ungdommer og dårlige resultater er det som skal til for at du skal bytte klubb så kjør på. Du har aldri vært ordentlig LSK supporter. Lenke til kommentar
rune89 Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 (endret) Man bytter ikke favorittlag over natta akkurat, men nå er det også begrenset på hva norske lag greier å prestere også så man burde vel strengt tatt ikke ha noen forventinger om 1.plass med mindre man holder med lag som RBK. Sier det kun fordi Rosenborg er det laget som har vunnet mest og fordi norske lag varierer så fælt når det gjelder prestasjoner. Endret 29. juli 2009 av Nipps Lenke til kommentar
Big Tone Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Jeg forstår trådstarter, til en viss grad. Han tok valget for lenge siden, som noen her har påpekt i "blinde". Jeg tok noen av de samme valga når jeg ble Juventus og Arsenal supporter. Juventus pga Del Piero, og Arsenal pga bestekompissen min når jeg var 9 elsket Man United. Jeg angrer ikke den dag i dag for å si det sånt Men vis meg selv som 9 år skulle ha bestemt for resten av livet at den klubben skal jeg heie på, selv om jeg egentlig ikke kan fordra den, hadde det vært riktig? Da hadde jeg bare blitt en overfladisk supporter, omtrent like ille som medgangssupportere. Jeg har aldri hatt mine tvil om noen av lagene mine, men om jeg hadde forlatt Juventus under Calciopoli hadde det til en vis grad vært forståelig? Om klubben din er alt du er imodt, hvorfor skal du fortsette å holde med den? Er det ikke bedre å finne en klubb du har en følelse for, slik som alle dere sier. Å rett og slett skjele han ut fordi han ikke har vært fornøyd med valget han gjorde da han var 12, og har tvilt på i flere år, og istedenfor funnet seg en klubb han faktisk LIKER er idiotisk. For meg virker det som at jo mer han har kommet i kontakt med Real Madrid, jo mer har han funnet ut at han egentlig ikke liker klubben. Han har bare sagt at det er hans favoritt klubb siden det var det når han er 12. Og vist du ikke har den klubbfølelsen for en klubb, som gjør at du står på tribunen å synger mens klubben din rykker ned til siste divisjon, så har det vel heller aldri vært din favoritt klubb? Blei veldig rotete, ganske trøtt. Men jeg hadde glemt denne tråden innen 1 time om jeg ikke posta nå Lenke til kommentar
JesperEh Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Hei.. Jeg sitter å funderer på det å bytte lag. Det er jo i og for seg skammelig, men lurer på.. når man er 14 år og virkelig ikke liker det laget man holder med, man misliker måten klubben blir drevet på og spillerne - spesielt typen spillere som blir hentet til klubben og man sitter å misunner visse andre klubber for deres geniale spillerkjøp. Så.. hvor ligger egentlig "aldersgrensa" for det å bytte lag? Note: Jeg holder med ett norsk og ett engelsk lag. Det engelske laget er det jeg misliker. Jeg ville ALDRI byttet klubb fra Vålerenga til noe som helst annet lag i Norge, men har ikke de samme følelsene for mitt engelske lag som jeg har for Enga. Kan vel si at Enga er favoritt-laget mitt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå