Kloever Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Man bytter da aldri favorittlag, gjør man vel? Det var det jeg tenkte før, og jeg husker hvor oppgitt jeg var over en som bytta fra Blackburn til Newcastle (på 90-tallet, gjett når). Jeg har holdt med Real Madrid siden siden '95 eller '96, da visste jeg ikke at dette var en storklubb av dimensjoner. Jeg tror det var litt tilfeldig at det ble dem. Mener de endte rundt 5. plass den sesongen jeg valgte dem som min klubb (jeg er ikke en som definerer grad av klubbengasjement etter hvor godt du har pugget historiske fakta, og jeg har da heller ikke sjekket opp plasseringen nå) Dermed har det blitt 13-14 år med Real Madrid, og med en Barca-fan som bror ble det ikke noe mindre spennende. Jeg husker fortsatt hvordan vi kranglet om Figo, og jeg storkoste meg. Etter det har det gått opp og ned med begge klubber, uten at ligaplasseringene spiller noen nevneverdig rolle i forhold til temaet i denne tråden. Etter hvert, eller de senere årene, har jeg nesten begynt å like Barcelonas "stil", spillere osv bedre enn Real Madrid. Jeg synes det er noe galt med hvordan Real Madrid drives, hvordan man pøser ut penger på vanvitttig dyre spillere og hvor lite jeg og Real Madrid har felles. Barcelona bruker også mye penger, det er ikke det, men jeg synes det er en vesentlig forskjell på de to klubbene. Kjenner jeg i flere år irriterte meg over hvordan man spilte, med Ronaldo som det beste bildet på latskapen i Real Madrid. Stjernene så ut til å spille langt under evne, eller var de bare ikke bedre? Virket som om det over flere sesonger ikke var noen særlig plan over spillet, men med såpass solide spillere vinner man likevel kampene. Som et resultat av "avskyen" mot mitt eget favorittlag sank fotballinteressen ganske dramatisk. Selv da jeg kunne se Real Madrid på TV2 var det ikke alltid jeg gadd. Jeg hadde bare blitt grinete og slått av så fort Osasuna e.l. hadde tatt ledelsen helt fortjent, fordi de faktisk er villige til å gi maks der ute på banen. Nå som Perez på nytt har tatt kommandoen i Real Madrid kjenner jeg at jeg har fått nok. Ronaldo-ryktene hadde pågått en stund allerede, men når det blusser opp igjen, man ser hvilke spillere Perez skal ha inn og til hvilke summer, så blir jeg nesten kvalm. Kaka, Ronaldo, Villa, Ribery osv. Albiol blir da noe ganske annet. RM-fans flest synes sikkert at dette er det beste som kunne skjedd, og ser mulighetene til å banke Barcelona sønder og sammen. Men jeg har altså fått nok, og kommer ikke lenger til å holde med Real Madrid. Jeg prøver ikke å forsvare et klubbytte, men skriver heller om hvordan jeg tenker. Jeg har (delvis) bevisst prøvd å få det til å se ut som at jeg bytter til Barcelona, men det er en helt utenkelig tanke. Heretter er det Sevilla. Jeg vil finne større glede i det de klarer å utrette med sine midler, og så får jeg heller tåle det at de mister stjernene sine til f.eks. Real Madrid. Jeg vil også glede meg mer over en CL-plass til Sevilla enn et ligagull til Real Madrid. Bare synd at Raul, den store helten, spiller for Real Madrid. Blir ikke enkelt å gi slipp på Real Madrid da. Når Raul etter hvert kommer til å bli skjøvet ut i kulda (?), håper jeg også at han heller gir seg enn at han går til Sevilla. Så kan han være evig Gud i Madrid. Mulig dette bare var piss, og unødvendig langt, men det får så være. Jeg kan gjerne være sær. Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Kort og godt: Jeg har vært LSK-patriot i alle mine 36 år - etter de siste kampene i årets sesong og med årets lag/trenere vurderer jeg STERKT å bytte lag. Maken til skuffelse. Når "laget i ditt hjerte" spiller rævafotball, ikke har spillere du liker eller klarer å uttale navnet til, har en trener du har hatet i alle år og kjøper spillere som snart fyller 50 år (ja, Riseth) - da må det vel være lov å tvile? Lenke til kommentar
Kloever Skrevet 26. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2009 Kort og godt: Jeg har vært LSK-patriot i alle mine 36 år - etter de siste kampene i årets sesong og med årets lag/trenere vurderer jeg STERKT å bytte lag. Maken til skuffelse. Når "laget i ditt hjerte" spiller rævafotball, ikke har spillere du liker eller klarer å uttale navnet til, har en trener du har hatet i alle år og kjøper spillere som snart fyller 50 år (ja, Riseth) - da må det vel være lov å tvile? Selvsagt kan du tvile, og du kan bytte. Men i Norge er man ofte geografisk knyttet til en klubb, hva med deg? LSK er ikke akkurat noe å juble over for tida, men jeg føler at mitt farvel med Real Madrid stikker litt dypere, og har "plaget" meg over noen sesonger nå. Hvis jeg f.eks. holdt med Valencia som har skuffet de siste sesongene (økonomisk trøbbel også, som med LSK), og hvis jeg f.eks. hatet Koeman (ansatt, og sparket riktignok), så ville jeg nok ikke dumpet klubben av den grunn. Men skjønner frustrasjonen din. LSK "skal" prestere bedre enn de gjør. Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Jeg er født og oppvokst 5 km unna Lillestrøm, og bor nå på Strømmen - 1 km unna Lillestrøm - så jeg bør selvsagt fremdeles holde meg til Lillestrøm. Jeg har i alle år mislikt Lyn, og særlig etter at de fikk Henning Berg som trener. Etter at Bjarmann også gikk til de var jo helten i LSK plutselig blitt en forræder. Når LSK kjøpte Riseth fikk de seg en kraftig ripe i lakken, da dette er en spiller jeg overhodet ikke klarer å late som jeg liker engang. At Henning Berg i tillegg har innført lilleputtspillere uten noen form for kvaliteter, og som i tillegg tydeligvis spiller bare for å håpe at noen agenter skal se de og hente de til utenlandske klubber - ja, da føler jeg at tvilen kommer snikende. Etter å ha sett kampen i går mot Molde, som uten tvil er den mest elendige prestasjonen jeg har sett fra LSK gjennom tidene, var jeg faktisk lettet når Molde scoret 4m 15s på overtid. Skal LSK klare seg i årets serie skal det ihvertfall ikke være pga ran av poeng. Dosso (spesielt) og alle andre av de nye på LSK presterte milesvis under det som kan forventes i 1./2. divisjon - da har heller ikke LSK noe å gjøre i Eliteserien. Hvis ikke spillet endres radikalt - spesielt på hjemmebane - ønsker jeg LSK lykke til i 1. divisjon - og med en ny trener (igjen). Team Strømmen-jentene får heller bli min neste klubb... urk... Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Hvis du er fan av klubben som institusjon bytter du ikke. Hvis du er en fan av fotballen i seg selv, og det som ligger nært rundt den, er det vel mer "lov" å bytte. Men stempelet trofast supporter får du neppe uansett når du bytter lag i såpass voksen alder... Byttet lag selv i min spede barndom, fra RBK til Enga. Rett og slett fordi Enga var i 1 div. den gangen jeg begynte å holde med dem, og at jeg ikke fikk sett noe til klubben før de plutselig poppet opp i cupfinalen mot Godset. Love at first sight, so to speak. Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Kan nok tåle å ikke bli kalt trofast supporter. Hovedsaken med å være fan av en klubb mener jeg uansett må være at man føler tilhørighet og liker både klubb, stemning, spillere, støtteapparat og til en viss grad også lokal tilhørighet (som absolutt ikke er noe krav). Jeg har lokal tilhørighet - men ikke noe mer for øyeblikket, dessverre... Savner Baron, Koren, Mifsud, Bjarmann, Strand, Diallo, Zane, Gulbrandsen... og ikke minst TØFFHET, VILJE og stolthet for drakta. Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Man bytter da aldri favorittlag, gjør man vel? Nei. Etter hvert, eller de senere årene, har jeg nesten begynt å like Barcelonas "stil", spillere osv bedre enn Real Madrid. Jeg synes det er noe galt med hvordan Real Madrid drives, hvordan man pøser ut penger på vanvitttig dyre spillere og hvor lite jeg og Real Madrid har felles. Barcelona bruker også mye penger, det er ikke det, men jeg synes det er en vesentlig forskjell på de to klubbene. Klart det er en vesentlig forskjell på de to klubbene. Det er også en forskjell mellom Manchester United og Liverpool, Boca Juniors og Riverplate osv. Hva er galt med hvordan Real Madrid driver klubben kontra Barcelona? "Hvor lite jeg og Real Madrid har til felles" Hvor mye har du til felles med Sevilla eller Barcelona? Du er vel hverken fra Sevilla eller katalaner? Hva er det som gjør at du har mer til felles med disse enn Real Madrid? Kjenner jeg i flere år irriterte meg over hvordan man spilte, med Ronaldo som det beste bildet på latskapen i Real Madrid. Stjernene så ut til å spille langt under evne, eller var de bare ikke bedre? Virket som om det over flere sesonger ikke var noen særlig plan over spillet, men med såpass solide spillere vinner man likevel kampene. Med andre ord taklet du ikke motgang? Som et resultat av "avskyen" mot mitt eget favorittlag sank fotballinteressen ganske dramatisk. Selv da jeg kunne se Real Madrid på TV2 var det ikke alltid jeg gadd. Jeg hadde bare blitt grinete og slått av så fort Osasuna e.l. hadde tatt ledelsen helt fortjent, fordi de faktisk er villige til å gi maks der ute på banen. Du høres ikke ut som noen særlig god supporter, og jeg synes du lener ganske kraftig mot medgangsupporter når du skriver slik. Nå som Perez på nytt har tatt kommandoen i Real Madrid kjenner jeg at jeg har fått nok. Ronaldo-ryktene hadde pågått en stund allerede, men når det blusser opp igjen, man ser hvilke spillere Perez skal ha inn og til hvilke summer, så blir jeg nesten kvalm. Kaka, Ronaldo, Villa, Ribery osv. Albiol blir da noe ganske annet. Du er skuffet fordi Perez vil styrke dere? Heretter er det Sevilla. Jeg vil finne større glede i det de klarer å utrette med sine midler, og så får jeg heller tåle det at de mister stjernene sine til f.eks. Real Madrid. Jeg vil også glede meg mer over en CL-plass til Sevilla enn et ligagull til Real Madrid Du bare valgte en klubb ut av det helt blå? Hva gjør du når Espanyol tar ledelsen over Sevilla da? Skifter du til 'Two and a half men'? Lenke til kommentar
Jonas. Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Jeg forstår Kloever godt egentlig, jeg liker heller ikke filosofien til Real Madrid, og det virker som om du Wisbatov ikke har noe som helst imot å bruke masse, masse penger på spillere godt oppi årene (Med det mener jeg 25++, jeg vet at Ronaldo er 24, men han er ikke i "ungt stortalent"-grupperingen lenger), men kun bryr seg om lagets resultater. Det at spillerne ikke ser ut til å gjøre sitt beste er også alt annet enn synonymt med å ikke takle motgang, det synes jeg Wisbatov burde forstå grunnen til. For meg selv er det totalt uaktuelt å noensinne bytte lag, United <3 Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Jeg vet at Real Madrid bruker sinnsyke summer, men de kan forsvares med tanke på Real Madrids lukrative avtale om at de får tilnærmet 50 % av spillerenes sponsorinntekter. Jeg synes iallefall dette luktet medgangsupporter, men andre får gjøre opp sin egen mening. Når han ikke gadd å se kamper, fordi laget hans ikke presterte så ser jeg på det som medgangsupporter-ish. Lenke til kommentar
Jonas. Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Det_er_ikke_det_at_de_ikke_presterer! Det er (etter det jeg har forstått) at at spillerne ikke gadd. Det med sponsorinntektene var jeg ikke klar over, men fortsatt. Lenke til kommentar
Jonas. Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 (endret) Kondolerer. edit: Går ut fra at du mente det, correct me if you kødda Endret 27. juni 2009 av Jonas! Lenke til kommentar
Erlend85 Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Noe grunn til å kødde om det? Hva er galt med det? Lenke til kommentar
Jonas. Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Fordi som fotballsupporter er det så lavt man kan synke å være medgangssupporter. Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Det_er_ikke_det_at_de_ikke_presterer! Det er (etter det jeg har forstått) at at spillerne ikke gadd. Det med sponsorinntektene var jeg ikke klar over, men fortsatt. Spillere som ikke gidder? Problemet til Real Madrid under Galactico - perioden sånn jeg så det var at Real Madrid var for dårlig defensivt og som et kollektiv, samt at alle stjernene skulle spille. Når karen sier at han skrur at tv'en når et bunnlag tar ledelsen, da ser jeg på han som en medgangsupporter. For meg er det helt utenkelig å noen gang bytte klubb. Lenke til kommentar
Erlend85 Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Fordi som fotballsupporter er det så lavt man kan synke å være medgangssupporter. Sier hvem? Lenke til kommentar
Erlend85 Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Fortsatt mye morsommere. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Fortsatt mye morsommere. Says who? ...det må være virkelig morsomt å velge favorittlag etter kampen er ferdigspilt for så i trimufere med at "ditt lag vant igjen". Lenke til kommentar
Erlend85 Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Fortsatt mye morsommere. Says who? ...det må være virkelig morsomt å velge favorittlag etter kampen er ferdigspilt for så i trimufere med at "ditt lag vant igjen". Sier jeg Personlig syntes jeg det er mye artigere! Og man har plutselig så mange venner også! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå