Gå til innhold

Trenger tips til havfiske i Vågsfjorden.

Gjest medlem-16183

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-16183

Jeg skal på ferie til Senja i sommer og vi skal fiske en del fra båt i Vågsfjorden.

Derfor lurer jeg på om noen her kan gi meg noen tips om hvor og hvordan jeg skal fiske der. Jeg bruker båtfiskestang med multifilament sene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finner du de rette plassene, er vel rådet såpass enkelt som;

Slipp ut krok og sene, så har du fisk :woot:

Snakk med lokalkjente, de vet om de gode plassene. Hør også med dem hva som er in

med tanke på fiskenes "matlyst" der og da (går det f.eks sild i fjorden, vil dette kunne gi bedre bett med enkelte sluker enn andre)

Men gamle slagere som stingsild og svenskpilk er skjelden noen dårlig start.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

For og finne ut hvor fisken står så spør du bare naboen, han henter seg "kokfesk" 3-4 ganger i uka sikkert så han vet hvor fisken er.

Skal du ha torsk så er et par meter fra bunn alltid en safe plass og begynne. Sei liker fart og gummimark, tror jeg det heter. Vi i nord kaller det bare for makkongla, men fest et par svarte slike med en meters avstand eller så fra hverandre og bruk båten til og dorge eller bare ha god fart på snøret når du slipper ned. Får du småsei på, så prøv og dra litt sakte opp, er ofte at stortorsk renner på og sluker både den lille seien og kroken. Har fått mye 10kg+ torsk på den måten her i Troms.

Og sørg for og ha ferskt haill ;)

Skitt fiske

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...