Gå til innhold

Ny kontorpc basert på "kontoristen"anbefalingen

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha meg en ny stasjonær pc, den skal brukes til kontorarbeid (statistikk, office, bildebehandling (lite), itunes), eventuelt ha muligheten for å kobles til en tv i et annet rom. Dessuten er det viktig at den er så stille som mulig. I tillegg hadde det vært fint om den var så liten at den med letthet kan transporteres på tog og helst fly (da måtte det vært noe som ligner på shuttle xpc).

Jeg har sett litt på "kontoristen"-anbefalingen på hardware.no, og den ser forsåvidt grei nok ut. Det jeg lurer på er:

Er det noe mulighet for å putte noe tilsvarende som dette inn i en enda mindre innpakning? Er dette oppsettet stille?

Budsjettet mitt er 4000-5000 kroner.

Magnus

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med Acer L5100? Knøttliten stasjonærmaskin, med brukbare spesifikasjoner. Amd Athlon 5000 x2 prosessor på 2ghz, 4gb ram, og 1tb lagringsplass. Det er jo selvfølgelig ikke noe spillemaskin, siden skjermkortet ikke har de beste egenskapene. Men denne har 1 dvi og 1 hdmi ut, så her er mulighetene med en til skjerm og en til tv.

I tillegg følger det med trådløst tastatur og mus.

Jeg har en slik selv, og er knallfornøyd med den, den er liten, kompakt, og sist men ikke minst, stille. Helt uppelig maskin til kontorbruk.

Han jeg leier leilighet hos likte maskinen så godt,at han like godt kjøpte seg 2, her er et bilde da jeg måtte konfigurere de til han. Så ser du litt av størrelsen på de :)

acerl5100.jpg

Og denne kommer på under 5000,- inkludert frakt :)

http://www.datakjeden.no/PartDetail.aspx?q=p:2483048;c:36161

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...