Ebeneser Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Er du en myndighet på dette forumet? er du i possisjon til å fortelle meg hva jeg kan og ikke kan si? Nei, og det prøver jeg heller ikke. Jeg stilte deg et spørsmål, enkelt og greit. For min del må du sånn sett poste akkurat hva du vil, men jeg er så definitivt i posisjon til å stille spørsmål ved det du poster. I tillegg er jeg i min fulle rett til å påpeke at de fleste av de siste innleggene dine i denne tråden er langt fra on topic. Har du lest åpningsinnlegget? Jeg begynner nå å tvile på din evne til å diskutere et tema på egen hånd, du poster jo bare en masse tekst fra ei heller tvilsom nettside. Prøv nå å gi copy/paste-funksjonen i windows en pause, og tenk litt på egen hånd. Hva er det du ønsker å diskutere? Meg? Flu Vaccinated Kids More Likely to Be Hospitalized May 26th, 2009. By Evelyn Pringle On May 19, 2009, researchers presented a study that found children who received the trivalent inactivated influenza vaccine [TIV] had a three times greater risk of hospitalization for the flu than kids who were not vaccinated at the International Conference of the American Thoracic Society in San Diego. To determine whether the vaccine was effective in reducing the number of hospitalizations over consecutive flu seasons for 8 years, the researchers conducted a study of 263 children between the ages of 6 months and 18, evaluated at the Mayo Clinic between 1996 and 2006, with laboratory-confirmed influenza and reviewed records to determine which kids had received a flu shot before the illness and hospitalization. The CDC currently recommends that “all children aged 6 months up to their 19th birthday get a flu vaccine,” on its website. However, according to the study above, not only did the vaccine not prevent the flu, the kids who received it got sicker than those who did not. Which means that for the 8 year period studied, health insurance companies, government programs and parents were bilked for the cost of useless vaccines, doctors office calls and three times more flu-related hospitalizations, with the children following the expert’s advice suffering the most. The American Academy of Pediatrics, an organization that claims to represent “60,000″ pediatricians, also recommends that children be required to receive a flu shot annually, along with a host of other useless and harmful, but highly profitable vaccines throughout childhood. Last July, CBS News reported that the vaccine industry gives millions to the Academy for conferences, grants, medical education classes and even helped build their headquarters. Totals were secret, but documents cited by CBS revealed the following: A $342,000 payment from Wyeth, maker of the pneumococcal vaccine - which makes $2 billion a year in sales. $433,000 from Merck, the same year the academy endorsed Merck’s Gardasil HPV vaccine - which made $1.5 billion a year in sales. Another top donor: Sanofi Aventis, maker of 17 vaccines and a new five-in-one combo shot added to the childhood vaccine schedule in June 2008. In April 2009, the AAP even went so far as to file an amicus brief (friend of the court) with the US Supreme Court in support of a petition for a writ of certiorari from vaccine makers Wyeth and GlaxoSmithKline to overturn a unanimous ruling by the Georgia Supreme Court that decided a civil lawsuit filed by Marcelo and Carolyn Ferrari on behalf of their autistic son was not barred (preempted) by the National Childhood Vaccine Injury Compensation Act. The Georgia decision noted that recognizing presumptive preemption would “have the perverse effect of granting complete tort immunity from design defect liability to an entire industry.” The Farrari family alleges that the vaccine makers could and should have manufactured safer childhood vaccines without the mercury-based preservative, thimerosal, that caused their son’s autism. The Georgia court’s ruling would allow a jury to decide the case. “The AAP can be counted to be the strongest supporters of the vaccine industry,” says Ann Dachel, the mother of an autistic son and the media editor for “Age of Autism.” “And why not?” she points out, “What would a well-baby check be like without the lineup of shots every time a visit is scheduled?” It should be noted that roughly four million new customers in need of well-baby checks are born every year, according to CDC stats. Some vaccines given to children, such as flu and tenanus, still contain thimerosal. Other organizations that signed on to the AAP brief to help vaccine makers defeat the lone family include: “American Academy of Family Physicians, AAP Section on Infectious Diseases, American College of Osteopathic Pediatricians, American Medical Association, American Public Health Association, Every Child By Two, Immunization Action Coalition, Infectious Disease Society of America, Pediatric Infectious Disease Society, and the Vaccine Education Center at The Children’s Hospital of Philadelphia,” according to an April 9, 2009 AAP press release. Last summer, in addition to listing the vaccine maker funding of the AAP, CBS News reported on pediatrician, Dr Paul Offit, described as “perhaps the most widely-quoted defender of vaccine safety.” Offit has went so far as to claim babies can tolerate “10,000 vaccines at once.” In responding to the CBS report, Offit reportedly told the Orange County Register, “what I actually have said is at least 10,000. It’s probably closer to 100,000.” According to CBS, this is how Offit described himself in a previous interview: “I’m the chief of infectious disease at Children’s Hospital of Philadelphia and a professor of pediatrics at Penn’s medical school.” But Offit also holds a $1.5 million dollar research chair at Children’s Hospital, funded by Merck, CBS found. And he holds the patent on Rotateq, an anti-diarrhea vaccine he developed with Merck. At the time of the report, future royalties for the vaccine were just sold for $182 million cash. “Dr. Offit’s share of vaccine profits? Unknown,” CBS New noted on July 25, 2008. Offit also wrote the book, “Autism’s False Prophets: Bad Science, Risky Medicine, and the Search for a Cure.” According to a summary on the Amazon site in September 2008: “In this book, Paul A. Offit, …. challenges the modern-day false prophets who have so egregiously misled the public and exposes the opportunism of the lawyers, journalists, celebrities, and politicians who support them. Offit recounts the history of autism research and the exploitation of this tragic condition by advocates and zealots. He considers the manipulation of science in the popular media and the courtroom, and he explores why society is susceptible to the bad science and risky therapies put forward by many antivaccination activists.” In a February 24, 2009 article in the Huffington Post, Robert F Kennedy, Jr, most appropriately pointed out that: “it’s worth recalling that for sixty years the tobacco industry successfully defended a product that was killing one out of every five of its customers against thousands of legal actions brought by its victims and their families.” “Big tobacco prevailed for six decades even without the help of supportive government agencies deliberately suppressing real science and research,” Kennedy says. “In that sense vaccine victims must leap a much higher hurdle.” In 1982, American children were given only three vaccines: a live oral polio vaccine; the MMR; and the DPT vaccine, according to the National Vaccine Information Center. By 2007, children were being told by government health officials and pediatricians to get 48 doses of 14 vaccines by age six and 53-56 doses of 15 or 16 vaccines by age 12. On April 7, 2008, Kalorama Information issued a press release on a market research study and reforecast of the vaccine market titled, “Vaccines 2008: World Market Analysis, Key Players, and Critical Trends in a Fast-Changing Industry,” and reported that stronger than anticipated revenues for flu vaccines and the “surprising commercial success” of Merck’s Gardasil, had led to $16.3 billion in vaccine sales in 2007, “an increase of 38% over 2006 sales of $11.7 billion.” According to the report, “new products approved in recent years, in particular Gardasil, but also RotaTeq, Pentacel, Zostavax and FluMist, are now having an impact on the market,” the release says. “These new products, combined with a continued emphasis on flu vaccines in the U.S. healthcare system, have created a healthy environment for vaccine products.” Kalorama “expects vaccine sales to more than double in five years,” the release notes. Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 13. november 2009 Forfatter Del Skrevet 13. november 2009 (endret) Hva er det du ønsker å diskutere? Meg? Overhodet ikke. Derimot har jeg en vesentlig interesse av å diskutere de sakene du presenterer, det du tror på, og metodene dine. For det er heller tvilsomme greier du driver med, og enhver har rett (på grensa til plikt) til å være kritisk til det. Er du ikke interessert i å diskutere, snarere bare presentere, skremme og preike, så foreslår jeg at du skaffer deg en blogg eller noe der folk ikke har mulighet til å kommentere innleggene dine. Alt jeg vet er at nå kommer konspirasjonsteoretikerne til å gå vill, en av di fine mulige bivirkningene av vaksina: * Hendelser knyttet til graviditet Spontanabort, fosterdød, livmorkramper kilde: http://www.vg.no/helse/svineinfluensa/arti...hp?artid=598609 å gravide er jo en av gruppene som har prioritet på vaksina. Å ha svineinfluensa hørtes ikke så ille ut i forhold til di bivirkningene der. - Vi er egentlig positivt overrasket. Om lag 700 000 er vaksinert til nå. Sett i forhold til det høye antallet er det positivt at bivirkningen ikke er flere og mer alvorlige, sier Steinar Madsen i Legemiddelverket til VG Nett. Av de 700 000 som er vaksinert, utgjør de 35 rapporterte alvorlige bivirkningene 0.005 % om jeg har regnet rett. 5 promille der altså. Man kan ikke se på det som særlig alvorlig, skremmende eller overraskende. Endret 13. november 2009 av jonlem Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Det blir nok flere syke og døde av bivirkninger fra vaksinen. De som står bak dette har jo fritt frem fordi de kontrollerer media, og det blir vel som i USA antar jeg. Selve svineinfluensa er veldig mild, og de fleste som får den er frisk igjen i løpet av noen få dager, nesten uten å føle noe særlig ubehag fra influensaen. Men for noen med alvorlige sykdommer fra før, så kan svineinfluensaen bli dråpen som får begeret til å flyte over. Og i USA er det slik at disse som dør av alvorlige sykdommer som de har hatt i lang tid, de rapporteres som død av svineinfluensa om de får den. Mens de som dør av svineinfluensavaksinen, alltid rapporteres som død av andre sykdommer. At folk som dør av vaksinen eller andre sykdommer rapporteres som død av svineinfluensa forekommer også. Og nå skjer det altså i Norge også, og vi må nok regne med mange flere dødsfall i fremtiden. Det er vaksinen som er dødelig og ikke svineinfluensaen. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 (endret) Det blir nok flere syke og døde av bivirkninger fra vaksinen. De som står bak dette har jo fritt frem fordi de kontrollerer media, og det blir vel som i USA antar jeg. Opplys meg, hvordan er det i USA?. Det er jo vidt jeg vet ingen legemiddelselskaper som styrer den norske media, for da hadde vel ikke bla. VG skrevet om mulige bivirkninger?. Selve svineinfluensa er veldig mild, og de fleste som får den er frisk igjen i løpet av noen få dager, nesten uten å føle noe særlig ubehag fra influensaen.Men for noen med alvorlige sykdommer fra før, så kan svineinfluensaen bli dråpen som får begeret til å flyte over. Og i USA er det slik at disse som dør av alvorlige sykdommer som de har hatt i lang tid, de rapporteres som død av svineinfluensa om de får den. Det er kanskje slik fordi det er svineinfluensaen som tok livet til vedkommende?. Eller det riktige er vel i de fleste tilfeller kraftig lungebetennelse forårsaket av influensa etter som jeg har forstått. Mens de som dør av svineinfluensavaksinen, alltid rapporteres som død av andre sykdommer. At folk som dør av vaksinen eller andre sykdommer rapporteres som død av svineinfluensa forekommer også. Har du kilder på disse påstandene?. Og nå skjer det altså i Norge også, og vi må nok regne med mange flere dødsfall i fremtiden. Det er vaksinen som er dødelig og ikke svineinfluensaen. Tja ... vi får se. Endret 13. november 2009 av Dj_eLmO Lenke til kommentar
aluxez Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Dette er håpløst. Kansje vi en gang får et forum for konspirasjonsteoretikere, inntil da, hold dere til den virkelige verden. Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 (endret) Det blir nok flere syke og døde av bivirkninger fra vaksinen. De som står bak dette har jo fritt frem fordi de kontrollerer media, og det blir vel som i USA antar jeg. Opplys meg, hvordan er det i USA?. Det er jo vidt jeg vet ingen legemiddelselskaper som styrer den norske media, for da hadde vel ikke bla. VG skrevet om mulige bivirkninger?. Selve svineinfluensa er veldig mild, og de fleste som får den er frisk igjen i løpet av noen få dager, nesten uten å føle noe særlig ubehag fra influensaen.Men for noen med alvorlige sykdommer fra før, så kan svineinfluensaen bli dråpen som får begeret til å flyte over. Og i USA er det slik at disse som dør av alvorlige sykdommer som de har hatt i lang tid, de rapporteres som død av svineinfluensa om de får den. Det er kanskje slik fordi det er svineinfluensaen som tok livet til vedkommende?. Eller det riktige er vel i de fleste tilfeller kraftig lungebetennelse forårsaket av influensa etter som jeg har forstått. Mens de som dør av svineinfluensavaksinen, alltid rapporteres som død av andre sykdommer. At folk som dør av vaksinen eller andre sykdommer rapporteres som død av svineinfluensa forekommer også. Har du kilder på disse påstandene?. Og nå skjer det altså i Norge også, og vi må nok regne med mange flere dødsfall i fremtiden. Det er vaksinen som er dødelig og ikke svineinfluensaen. Tja ... vi får se. I USA er det akkurat slik jeg beskrev i mitt inlegg. Og det kommer stadig nye rapporter fra stater i USA om syke, døde og også aborter pga vaccinen mot svineinfluensa. Men i offisiell media nevnes det ikke, eller det blir omgjort til "døde av svineinfluensa" som i Norge. Både vaksinen mot svineinfluensa og svineinfluensaen er skapt for å tjene penger og for å drive befolkningsreduksjon gjennom de sykdommer og svekkelser av det naturlige immunforsvaret som alle mennesker har. Og bak denne planen står bla David Rockefeller og FN. Planen ble faktisk påbegynt av WHO så tidlig som i 60-årene. Ellers kan du lese videre her, så kanskje du får en ide om hvordan norske myndigheter og mdia også er kontrollert av Rockefeller og mafiaen bak. Vaksineringsbløffen med Stoltenberg-familien som ambassadører og profitører. De færreste er klar over at selve vaksinasjonsparadigmet nå synes å henge i en tynn tråd, og holdes kunstig i live ved fusk, feiltolkning av data og systematisk ignorering av uønskede effekter. God dokumentasjon av dette finner man i Rolf Erik Hanssens bok Vaksinasjon: hva er sannheten om vaksiner? (2006) og i online-artikkelen til Jon Rappoport, Vaccine dangers and vested interests (2006). Én konspirasjon er hemmeligholdelsen av at vaksiner ikke virker etter den idé de er basert på, og nå misbrukes kun for profittens skyld; en helt annen konspirasjon er evidens på at NWO-kabalen via helsemyndighetene synes å bruke vaksinering til flere formål som bl.a. befolkningskontroll (ved at vaksinen enten steriliserer personen eller svekker immunforsvaret) og diverse biologiske eksperimenter. Som grunnlagsdokumentasjon kan her nevnes Gary Matsumotos bok Vaccine A: The covert government experiment that’s killing our soldiers, and why GI’s are only the first victims (2004) samt diverse blogg-artikler om vaksinen mot Human Papilloma Virus (HPV) som skal forårsake livmorhalskreft (to artikler fra Kjeld Heising: 241007, 081007). De færreste kjenner til hvilket intimt samrøre det er mellom Rockefeller Foundation, Nasjonalt folkehelseinstitutt (FHI) og Stoltenberg-familien. De tre arbeider til de grader for hverandre at det blir spennende å se om dette tåler medias oppmerksomhet, hvis og når noen i den anemiske pressen tør å ta tak i dette. I årene 1910-20 ble båndene mellom den kjeltringaktige laug-organisasjonen American Medical Association (AMA) og Wall Streets bank/finans-elite knyttet ved at landets rikeste og mektigste personer opprettet skattefrie fond som støttet medisinsk forskning. Pengene gikk til AMA-godkjente medisinske skoler og universiteter. Finanseliten forventet på sin side å få mye igjen for pengene, da det bare var i navnet (og for den naive presse) at dette var ”humanitære” og ”filantropiske” donasjoner. Kenny Ausubel skriver i boken When Healing becomes a Crime (2000; s. 288-89): ”Medisin hadde aldri før vært lukrativ forretning, og plutselig var den besvangret med nok løfter til å tiltrekke seg ”gummi-baronene” fra slutten av 1800-tallet. De anvendte masseproduksjonens industrielle logikk på frembruddet av medisinske behandlinger. AMA kastet seg på hjulene til disse overveldende finansielle kreftene for å transformere medisin om til en industri. Formuene til Carnegie, Morgan, Astor og Rockefeller finansierte kirurgi, strålebehandling og legemidler, som ble de lukrative hjørnesteinene til den gryende medisinske økonomi.” Partnerskapet mellom såkalt ”skolemedisin”, farmasøytisk industri og Wall Street dannet den konstellasjon som vi i dag tar for gitt og innbiller oss er ”objektiv medisinsk vitenskap til pasientens beste”. Kirurgi, strålebehandling og legemidler har det til felles at alle partene i konstellasjonen tjener på det. [Denne historien er nærmere omtalt i mitt kreftkapittel her]. Rockefeller Foundation har altså i nærmere hundre år vært en sentral aktør i denne ”let’s make money by making and keeping people as sick as possible”-affæren som i dag kalles objektiv medisinsk vitenskap. Det var Rockefeller Foundation som i 1929 stiftet og fullfinansierte Statens institutt for folkehelse, som i 2002 ble slått sammen med Statens helseundersøkelser (SHUS) til Nasjonalt folkehelseinstitutt (FHI) som er et forvaltningsorgan underlagt Helse- og omsorgsdepartementet (HOD). Camilla Stoltenberg, som er søster av statsministeren, arbeider som FHIs assisterende direktør. Ertresvåg skriver (s. 108): ”På hennes [Camilla Stoltenbergs] ansøkning mottar instituttet titalls millioner kroner hvert år fra Rockefeller Foundation. Midlene disponeres angivelig i sin helhet av familien Stoltenberg. Nøyaktig hvor mye familien mottar på dette viset vet man ikke fordi instituttets regnskaper som nevnt ovenfor, er hemmelige.” Camilla Stoltenberg Jens Stoltenberg har vært en reisende ambassadør for vaksinekampanjer, hånd i hånd med verdens rikeste mann Bill Gates som i de senere årene har hevet seg på den profitable vaksine/medisin-karusellen. Med alle de mangemilliardærer og transnasjonale mega-konserner som er involvert i helse, i å hjelpe lille deg og meg, skulle man tro at verdens helseproblemer var over for lenge siden. Istedet ser vi en kontinuerlig økning av helseproblemer. Merkelig. Stoltenberg-regjeringen har hastebevilget rundt 800 millioner kroner til vaksineringskampanjer, og har lovet totalt seks milliarder kroner i støtte frem til 2015. Regnskapene til Nasjonalt folkehelseinstitutt er unntatt offentlighet, grunnet ”konkurranse i vaksinemarkedet”. FHI er altså en aktiv aktør i vaksinemarkedet; hvilket naturligvis er en uholdbar situasjon for en offentlig etat som skal være borge for objektiv kunnskap og være på pasientenes side. I stedet har vi en etat som profiterer på at flest mulig nordmenn tar flest mulig vaksiner. Fortjener en slik etat vår tillit? Per-Aslak Ertresvåg: SOV, mitt lille Norge (2008) Bokanmeldelse av Rolf Kenneth Myhre Versjon: 14. desember 2008 http://blogg.sol.no/blogg/vaksineringsblof...r-og-profitorer Endret 13. november 2009 av Baltazar94 Lenke til kommentar
MRN Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Aftenposten skryter av arbeidet som er gjort hittils av helsemyndighetene. Link Trodde Aftenposten var en en de bedre avisene, men her stiller jeg meg skeptisk. Lenke til kommentar
8qk5xlv3 Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Vi har ingen gode aviser i Norge. Alt er på lavt journalistisk nivå, beklageligvis. Dette er også grunnen til at det blir pisket opp så mye hysteri rundt A(H1N1). Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 "Mann ble påkjørt i gangfelt etter å ha blitt vaksinert" Best å holde seg unna altså... Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 14. november 2009 Forfatter Del Skrevet 14. november 2009 (endret) I USA er det akkurat slik jeg beskrev i mitt inlegg. Og det kommer stadig nye rapporter fra stater i USA om syke, døde og også aborter pga vaccinen mot svineinfluensa. Hvis du trekker den konklusjonen ut fra "informasjon" på www.theflucase.com så er du på syltynn grunn, min venn. Men greit, jeg skal gå med på at det virker lett å trekke slike konklusjoner ut fra slik informasjon, og det kan sånn sett heller ikke (ennå) dokumenteres særlig godt at disse kvinnene ikke aborterte som en direkte følge av vaksina. Men det er til gjengjeld også et særdeles syltynt og dårlig grunnlag for å påstå at alle disse kvinnene har abortert som en direkte følge av å ha tatt vaksina. Både vaksinen mot svineinfluensa og svineinfluensaen er skapt for å tjene penger og for å drive befolkningsreduksjon gjennom de sykdommer og svekkelser av det naturlige immunforsvaret som alle mennesker har. Dette er en såvidt alvorlig anklagelse og påstand mot i grunnen absolutt hele verdenssamfunnet. Du har virkelig baller, du? *Ei lengre avhandling om hvor mye galskap absolutt alle i maktposisjoner driver med* Vi har litt forskjellig måte å se på ting. At Camilla Stoltenberg står oppført som assisterende direktør, og Lege, doktorgrad i epidemilogi, hos FHI, sier meg at hun er en person som kan gjøre et godt arbeid for FHI. Ikke at hun må stå i ledtog med statsministeren, Rockefeller og NWO - for ingen annen uttalt grunn enn at hun er søstra til statsministeren og jobber for FHI? Det er godt mulig man ser en kontinuerlig økning av helseproblemer. Men man ser også en kontinuerlig økning i befolkningsantall, helseproblemer vil nødvendigvis også øke da. I tillegg krever ønsket om god helse en viss innsats hos folk selv. En kan vanskelig sette seg på ræva, lene seg tilbake og vente på at helsa skal bli bedre kun fordi vi har store ressurser og et godt helsevesen her til lands - og derette beskylde dem for å konspirere mot oss når helsa ikke blir bedre av seg selv. Vi blir sykere fordi vi blir latere og spiser dårligere - ja greit så kunne kanskje myndighetene satset litt mer på informasjon og holdningsskapende arbeid, men vi kan ikke ha myndigheter som detaljstyrer livene våre for å bedre helsa vår. Litt ansvar må vi ta selv også. EDIT Må nytte sjansen til nok en gang å oppfordre din venn Ebeneser til å svare på spørsmålene mine. Endret 14. november 2009 av jonlem Lenke til kommentar
Ebeneser Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Hvilke spørsmål? Du kan i det minste sørge for å ha fungerende link i innlegget ditt. The Flu Case Jeg lurer egentlig på hvem som er oppdragsgiveren din jeg Jonlem, hva som er din motivasjon til å sitte her og overvåke hver en minste ting som blir sagt om denne "pandemien", så vidt jeg vet så er ikke dette den eneste plassen som er velsignet med din tilstedeværelse. Lenke til kommentar
Ebeneser Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Barn på sjukehus etter svineinfluensavaksine Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 14. november 2009 Forfatter Del Skrevet 14. november 2009 (endret) Hvilke spørsmål? Shocking H1N1 Swine Flu Vaccine Miscarriage Stories From Pregnant Women a friend of a friend just had a miscarriage 2-3 days after getting the shot I am an emotional wreck. I feel like I had a healthy baby and I caused this by getting the H1N1 vaccine. I recently got the H1N1 vaccine and miscarried 3 days later. I thought it could have been the vaccine but didnt ask. Dette er jo kommentarer/historier fra tilsynelatende redde, småparanoide kvinner, fra hjemmesida til en eller annen gravid-klubb. De fleste av disse har tilsynelatende opplevd en ufrivillig abort enten hos seg selv eller i nærmeste familie/omgangskrets. Så må jeg dessverre spørre deg, Ebeneser, hvem synes du vi skal basere våre standpunkter på? Online blogger der hvem som helst av traumatiserte mennesker kan skrive hva som helst, eller mer seriøse instanser som folkehelseinstituttet - som driver i all hovedsak med vitenskapelig arbeid ? For ordens skyld, litt fakta: - FHI anbefaler ikke denne vaksina til gravide i første trimester, dvs ikke før de er gått utover 12 uker. - En svært stor andel av alle svangerskap ender i spontanabort iløpet av første trimester. Skummer en kjapt gjennom teksten du linket til, ser en at de fleste var i 7. - 10. uke. Så kan man jo spørre seg, fikk de trøbbel pga vaksina, eller var det andre årsaker? Det kommer svært dårlig fram i "artikkelen". vi kommer nok til å se mye mere bivirkninger i tiden som kommer. Selvfølgelig. Etter hvert som stadig flere får vaksina, vil også flere oppleve bivirkninger. Dette er svært enkel matematikk, og ingen sjokkerende nyhet - og noe ingen har prøvd å fornekte ville skje, noen gang. Så hvorfor prøve å skremme noen nå? jeg ville simpelthen belyse at det faktum at mange kvinner som er i "risikogruppen" (...) har spontanabortert som følge av denne vaksinen. Hvor står dette? Hvem sier det? Hvordan trekker du den slutningen? Jeg lurer egentlig på hvem som er oppdragsgiveren din jeg Jonlem, hva som er din motivasjon til å sitte her og overvåke hver en minste ting som blir sagt om denne "pandemien", så vidt jeg vet så er ikke dette den eneste plassen som er velsignet med din tilstedeværelse. Ja, spekuler i vei du. Kanskje du finner svaret på en eller annen blogg på nettet. Ville du trodd meg om jeg sa jeg har litt for mye fritid i perioder, og synes dette er interessant og spennende? Intet annet, ingen oppdragsgiver, og ingen annen motivasjon enn en følelse av skuffelse når jeg ser hvordan enkelte mennesker tillater seg å oppføre seg og å uttale seg. Dermed også et ønske om å gjøre et forsøk på å jekke ned disse, stille berettigede, kritiske spørsmål ved metodene deres og i ytterste konsekvens kanskje bidra til å gjøre verden til et litt hyggeligere og mindre skremmende sted. Barn på sjukehus etter svineinfluensavaksine - Det er heldigvis sjelden. Vi har til nå fått innlagt to barn som har trengt observasjon etter å fått en reaksjon på vaksinen. Dette er et relativt lite tall sett i forhold til hvor mange som har fått vaksinen, sier Moen. Endret 14. november 2009 av jonlem Lenke til kommentar
Ebeneser Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Alltid bagatelisere opposisjonen, alltid krisemaksimere. Jeg håper arbeidsgiveren din overvåker deg, for du gjør en mildt sagt elendig jobb, du ender opp med å gjøre folk mere kritisk med angrepsvinkelen din. Hvorfor prøve å skremme noen? det har jeg allerede svart på. Hvordan trekker jeg den sluttningen? jeg legger sammen to og to. Hva jeg synes vi skal basere våre standpunkter på? observerbare fakta, ligger det lik strødd i gatene? kan man klassifisere dette som en pandemi? er det virkelig så farlig som vår "ærlige og anstendige" presse skal ha det til? Legemiddelindustrien tjener ingenting på friske mennesker. Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 14. november 2009 Forfatter Del Skrevet 14. november 2009 (endret) Ok, Ebeneser.. det du kaller observerbare fakta i denne konkrete saken er (tilsynelatende) kvinnfolk som skriver ting på en nettside. Ikke noe vitenskapelig eller på noen måte offentlig i dette, det er kvinner som skriver at "jeg tok vaksina, og aborterte dagen etter". Når du med kun det grunnlaget, ene og alene, påstår at vaksina gjør at kvinner aborterer, så må det være lov å sette et lite spørsmålstegn bak metodene og logikken din. Jeg sier overhodet ikke at det ikke er lov å være kritisk, det er jo nettopp det jeg selv prøver å være. Bare fra en litt annen "side" enn hva som er utgangspunktet ditt. Såpass alvorlige påstander og beskyldninger som du fremsetter i hytt og pine her, bør man absolutt kunne underbygge med grundige vitenskapelige metoder, ikke å "legge sammen to og to". De to du "legger sammen" over her, kan bli både to og tre og fire, alt etter eget forgodtbefinnende om en følger din metode. Dine hypoteser går i oppløsning og faller i grus så snart jeg tar i dem, og må forkastes gang på gang. Hvis du forventer å bli tatt seriøst i alt dette, må du prestere bedre enn hva du har gjort hittil. Jeg sier ikke at det du påstår er direkte usannsynlig eller motbevist på noen måte, men det er samtidig svært vanskelig å kalle dem sannsynlige eller bevist - det du kaller fakta er ikke fakta, det er per definisjon antakelser og spekulasjoner. EDIT Og igjen, for meg handler overhodet ikke dette om å "bagatellisere opposisjonen". Det handler veldig mye om å undersøke muligheten for at noe av denne galskapen du og flere gulper opp rundt omkring, faktisk kan sannsynliggjøres eller om det kan være noe i det. Så langt har ikke det gått så bra, men jeg lover deg at skulle noe av dette vise seg å stemme så skal jeg være blant de første til å beklage at jeg ikke trodde på det. Men da må det først komme opp noe mer enn svake indisier og teorier som ikke lar seg sannsynliggjøre eller bevise på et fornuftig vis. Krisemaksimering vil jeg ikke høre snakk om en gang, gå i egne rekker en tur før du tar opp det ordet igjen. Endret 14. november 2009 av jonlem Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 "Tok influensavaksine og vant i lotto" Det er utrolig hva man kan tro om man tar anekdotiske bevis seriøst. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Siden vi er på det nivået erklærer jeg herved at Baltazaar er en terrorist som jobber for NWO. Hvordan vet jeg dette? Jeg legger sammen to og to. Har jeg kilder? Nei, fordi ingen av de "etablerte" avisene el. er troverdige. Lenke til kommentar
Ebeneser Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Hey, alle andre gjorde det jo, jeg ville bare være populær. Er det ikke noen andre som er kritiske på dagbladet debatten eller noe slikt Jonlem? du har jo mulighet til å tjene ett par tikroner på å svare de i nedsettende ordelag der også. Lenke til kommentar
Ebeneser Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Joseph Moshe: Microbiologist? Arrested After 8 Hour Standoff With Police (Moshe) had evidence that Baxter had a Ukraine lab actually not making a vaccine but making a bio-weapon that was gonna cause a plague when the vaccine was released. ~Dr Deagle on Project Camelot Radio, Aug 18 http://informationfarm.blogspot.com/2009/0...h-moshe_20.html Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 14. november 2009 Forfatter Del Skrevet 14. november 2009 (endret) Du er virkelig en mester i spekulasjoner, du? Så, kan du være grei å vise til hvor jeg tjener penger på dette? Men det er greit, skal vi ikke være saklige, så kan det heller bare være. Så farlig var det ikke. Men, forresten.. leste du i det hele tatt hva jeg skrev? Kan jeg anta at den som tier, samtykker? Ok, Ebeneser.. det du kaller observerbare fakta i denne konkrete saken er (tilsynelatende) kvinnfolk som skriver ting på en nettside. Ikke noe vitenskapelig eller på noen måte offentlig i dette, det er kvinner som skriver at "jeg tok vaksina, og aborterte dagen etter". Når du med kun det grunnlaget, ene og alene, påstår at vaksina gjør at kvinner aborterer, så må det være lov å sette et lite spørsmålstegn bak metodene og logikken din. Jeg sier overhodet ikke at det ikke er lov å være kritisk, det er jo nettopp det jeg selv prøver å være. Bare fra en litt annen "side" enn hva som er utgangspunktet ditt. Såpass alvorlige påstander og beskyldninger som du fremsetter i hytt og pine her, bør man absolutt kunne underbygge med grundige vitenskapelige metoder, ikke å "legge sammen to og to". De to du "legger sammen" over her, kan bli både to og tre og fire, alt etter eget forgodtbefinnende om en følger din metode. Dine hypoteser går i oppløsning og faller i grus så snart jeg tar i dem, og må forkastes gang på gang. Hvis du forventer å bli tatt seriøst i alt dette, må du prestere bedre enn hva du har gjort hittil. Jeg sier ikke at det du påstår er direkte usannsynlig eller motbevist på noen måte, men det er samtidig svært vanskelig å kalle dem sannsynlige eller bevist - det du kaller fakta er ikke fakta, det er per definisjon antakelser og spekulasjoner. EDIT Og igjen, for meg handler overhodet ikke dette om å "bagatellisere opposisjonen". Det handler veldig mye om å undersøke muligheten for at noe av denne galskapen du og flere gulper opp rundt omkring, faktisk kan sannsynliggjøres eller om det kan være noe i det. Så langt har ikke det gått så bra, men jeg lover deg at skulle noe av dette vise seg å stemme så skal jeg være blant de første til å beklage at jeg ikke trodde på det. Men da må det først komme opp noe mer enn svake indisier og teorier som ikke lar seg sannsynliggjøre eller bevise på et fornuftig vis. Krisemaksimering vil jeg ikke høre snakk om en gang, gå i egne rekker en tur før du tar opp det ordet igjen. Endret 14. november 2009 av jonlem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå