Gå til innhold

Influensavaksine til alle! ...eller?


Anbefalte innlegg

Om kroppen allerede kjemper med en infeksjon og tror den har fått en til så er det ikke ikke utenkelig at hos enkelte vil motstanden mot den første infeksjonen minke.

 

Man har ellers startet kliniske tester for mye metoder for vaksinering som krever mindre vaksine, som får resistens raskere på plass (tar en uke med vaksinen mot ribbesnue), som ikke bruker nåler og som etter hva jeg har forstått vil være en mindre belastning for kroppen. Det vil ta noen år for godkjenning, men det er spesielt uland som vil tjene på billigere og raskere vaksinering.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vaksinering kan virke mot sin hensikt hvis ikke mange nok i nærheten blir immune.
Jeg er klar over at om nesten hele befolkningen er vaksinert blir også de uvaksinerte bedre beskyttet da det er færre som kan smitte dem.

 

Hvordan få vaksinerte kan virke mot sin hensikt kjenner jeg imidlertid ikke til. Kan du forklare?

Lenke til kommentar
Det interessante med denne patenten er at den gjelder produksjon av vaksiner mot alle tenkelige influensavirus, naturlige og hybrider:

 

“‘In particular preferred embodiments the composition or vaccine comprises more than one antigen…..such as influenza A and influenza B in particular selected from of one or more of the human H1N1, H2N2, H3N2, H5N1, H7N7, H1N2, H9N2, H7N2, H7N3, H10N7 subtypes, of the pig flu H1N1, H1N2, H3N1 and H3N2 subtypes, of the dog or horse flu H7N7, H3N8 subtypes or of the avian H5N1, H7N2, H1N7, H7N3, H13N6, H5N9, H11N6, H3N8, H9N2, H5N2, H4N8, H10N7, H2N2, H8N4, H14N5, H6N5, H12N5 subtypes.’ ”

Så i korte trekk, vi kan slappe av og vente på de neste pandemiene; hesteinfluensa og hundeinfluensa. Som til sammen vil ta langt færre liv enn den virkelige killeren: vanlig manflu. Hvis noen vil ha vaksine dosene mine; forsyn dere. Jeg skal ta en runde pigflu mye heller enn manflu. Vanlig influensa blir man jo skikkelig klein av. Savner panikken rundt den jeg...

Lenke til kommentar
Vaksinering kan virke mot sin hensikt hvis ikke mange nok i nærheten blir immune.
Jeg er klar over at om nesten hele befolkningen er vaksinert blir også de uvaksinerte bedre beskyttet da det er færre som kan smitte dem.

 

Hvordan få vaksinerte kan virke mot sin hensikt kjenner jeg imidlertid ikke til. Kan du forklare?

 

Hvis sykdommen slår til hardere mot voksne enn barn og ikke nok er vaksinert, kan gjennomsnittsalderen man blir smittet øke. Og i.m.m er det bedre å miste f eks 2 spedbarn enn en 5-åring. Og andre sykdommer kan gjøre de vaksinerte til smittebærere som kan smitte. Det er kanskje ikke aktuelt med svineinfluensaen da.

Lenke til kommentar
Hvis sykdommen slår til hardere mot voksne enn barn og ikke nok er vaksinert, kan gjennomsnittsalderen man blir smittet øke.
Det vil skje uavhengig av vaksinering.
Og i.m.m er det bedre å miste f eks 2 spedbarn enn en 5-åring. Og andre sykdommer kan gjøre de vaksinerte til smittebærere som kan smitte. Det er kanskje ikke aktuelt med svineinfluensaen da.
Her tapte du meg helt fullstendig.
Lenke til kommentar
Jeg har aldri hørt om forholdvis unge og friske mennesker som døde av vanlig influensa i alle fall.

Helt sikkert flere grunner til det. For det første er det liten eller ingen opphausing av at ca. 1000 mennesker i Norge dør av vanlig influensa. Og for den del, er det friske, unge mennesker som har dødd av pigflu, eller er det mennesker i 'risikogruppene'? Er man i en risikogruppe kan det ha noe for seg å ta forhåndsregler, men for så godt som alle er pigflu mildere enn vanlig influensa. Altså slett ikke farlig. SARS tok livet av en håndfull mennesker; vår respons: full panikk. Fugleinfluensa... Tok den noen liv? Vår respons: full panikk. Svinepesten; tar livet av et titalls stykker; vår respons: full panikk. Influensa (manflu); tar knekken på rundt 1000 (hovedsaklig gamle). Vår respons: et skuldertrekk. Responsen er omvendt proposjonal med risikoen.

Lenke til kommentar

1000-1500 dør av influensa hvert år

Et lite utdrag: Vi regner med at rundt 1000-1500 personer dør hver vinter av vanlig sesonginfluensa. Jeg har ikke regnet på dødsraten, men den er nok høyere enn ved svineinfluensa, sier Larsen til Nettavisen.

 

Overlege Bjørn G. Iversen i FHI forteller derimot til Nettavisen at dødsraten på vanlig influensa er 0,1 til 0,2 prosent. Mens en frykter at den kan bli opp mot 0,05 ved svineinfluensa.

 

Godt nok for deg? Hvis ikke greier du nok å snoke frem mer informasjon selv, nå som du er "bitt av basillen".

Lenke til kommentar
Det er friske som dør

- Det stemmer at dødsraten nå ligger på rundt 0,1 promille, men grunnen til at vi gjør som vi gjør nå, er at sesonginfluensaen er en relativt mild sykdom, men mange i livets sluttfase dør. Vanligvis ser vi ingen dødsfall i grupper som normalt skal ha et langt liv foran seg, forteller Larsen.

 

Larssen påpeker igjen at en nærmest aldri ser at personer som ikke nærmer seg livets slutt dør av vanlig sesonginfluensa.

 

Det er dette jeg prater om. At 1000 gamlinger dør fordi de er gamle og skrøpelige er jo ikke merkelig, og således er "1000-1500 dør av influensa hvert år - derfor er hysteriet rundt svineinfluensaen krisemaksimerende" bare irriterende.

Endret av Raudridder
Lenke til kommentar

Folk dør ikke av vanlig influensa, de dør av sekundære infeksjoner når de er svekket av influensaen og det er de som allerede er svekket som blir rammet. Det spesielle med ribbesnuen er at man dør av den primære infeksjonen som gir betennelse i lungene. Man trenger altså ikke allerede være like svekket for å bli hardt rammet av ribbesnuen og derfor dør mange yngere av den.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
At 1000 gamlinger dør fordi de er gamle og skrøpelige er jo ikke merkelig, og således er "1000-1500 dør av influensa hvert år - derfor er hysteriet rundt svineinfluensaen krisemaksimerende" bare irriterende.

Det er jo betimelig at du unngår å få med deg at for den gruppen du omtalte; unge og friske (altså utenfor risiokogruppene) er døsraten for dem som blir smittet rundt 0,001 prosent. Altså laaaangt tryggere enn vanlig influensa. Derfor er grisepesthysteriet ren krisemaksimering. Er du syk og svak har du en (lavere enn ved vanlig influensa) svært lav risiko for å bli alvorlig syk og dø. Er du ikke i risikogruppen er det langt farligere å krysse gata.

Lenke til kommentar

Jeg var forkjølet selv forrige uke. Jeg syntes ikke det var så innmari skummelt. Men jeg vil beholde retten til å kalle en dødelighet på 0,001% for en bagatell. Faktisk strekker jeg meg opp mot at 0.5% også er en bagatellmessig dødsrisiko. Men det kan jo være hovmotet som snakker her; i og med at jeg overlevde en rennende nese nylig :p

Lenke til kommentar

Svineinfluensaen er skapt som et ledd i befolkningsreduksjonsprogrammet, og viruset ligger bla i vaksinen. Meningen er at de som blir vaksinert skal bli syke, og om mulig smitte dem som ikke er vaksinert.

 

 

Millitæret i USA var de første som ble tvunget til vaksinering mot svineinfluensa. Og på et nytt marinefartøy ble hele mannskapet på 347 vaksinert mot svineinfluensa før de gikk ombord, og alle ble syke.

 

http://www.nyhetsspeilet.no/2009/11/svinev...ot-uvaksinerte/

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

Registrerer med sorg og fortvilelse at også denne tråden er fullstendig kuppet av konspirasjonsteoretikerne.

 

Men, når det først har gått den veien så får man jo bare utnytte det.

 

Dere kan nok langt på vei bekrefte at vi nå har fått "bevis" for at dette er et storstilt eksperiment. Hvorfor ellers i alle dager skulle produsentene gi bort 50 millioner doser gratis?

Endret av jonlem
Lenke til kommentar

Av prinsipp sprøyter jeg inn blodårene mine med kvikksølv og formaldehyd så sjelden som overhodet mulig. Det finnes alvorlige side-effekter av denne influensavaksinen, og den er kun lovlig i EU fordi det er en pandemi på gang. Regner nesten med at flere vil dø av allergiske reaksjoner mot kvikksølvet og formaldehyden enn vil dø av selve sykdommen.

 

Har noen nevnt at vaksinen ikke virker i 30% av tilfellene, forresten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...