Gå til innhold

Billig HD Videokamera

Anbefalte innlegg

Lurer på om det er flere enn meg som er insteressert i å kjøpe et billig HD videokamera og slenger derfor opp denne posten.

Skal ikke koste mer enn max 2500kr.

Bruken er beregnet til litt små klipp av baby, hund++

Vet at kamera til denne prisen ikke er av de beste kvalitetene, men hvilken av de kameraene er "best"? Vil vell ikke fungere så veldig bra i mørk rom osv..

Får vel ikke bildestabilisator på noen av de som jeg har skjønt?

Har sett på følgende modeller:

Toshiba:

Toshiba S10

Toshiba P30

The Flip Ultra HD:

The Flip Ultra HD

Sanyo:

Sanyo Cg10

Håper noen som har en av disse/sett kvaliteten kan kommentere og dele erfaringer.

Finnes det flere som kan måle seg med kameraene jeg har oppgitt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er små klipp som hovedsaklig skal ut på nettet, eller bare som morsomme minner, ville jeg heller gått for kamera til samme pris, men uten HD. Da er det lagt mer vekt på objektiv, fargegjengivelse, sensor, signalbehandling og alt som virkelig teller når det gjelder kvalitet. Personlig mener jeg det er mer viktig enn høy oppløsning, og spesielt når vi snakker kamera i denne prisklassen der sensorene og objektivene uansett er for dårlige til å rettferdiggjøre HD-kvalitet. Og da kan du kanskje til og med få et med bildestabilisator? I såfall er det ihvertfall ikke noe å lure på.

Lenke til kommentar

Jeg er selv ute etter et lite kamera i den klassen du snakker om. Jeg er ute etter et kamera jeg faktisk kommer til å ha med meg, og da trenger det å være lite! Ellers vet jeg med meg selv at jeg ikke kommer til å filme noe uannsett da jeg ikke gidder å ha det med (har nå et mini-dv kamera som lider akkurat den skjebnen).

Jeg så mye på creative vado, men har funnet ut at et Canon Ixus 100is vil være et mye bedre kjøp, da det filmer i samme kvalitet i tillegg til å ta gode stillbilder. Kan se en sammenlikning mellom Canon (ixus 100 heter sd780 i USA) og Kodak zx1 (som er i samme "gruppe" som vado hd)

.

Det jeg nå lurer på, er om Toshiba P30 eller Sanyo GC10 vil gi "mye" bedre videokvalitet, eller bare "litt" bedre enn ixus 100 is sin hd-filming. Lest mest positivt om Sanyo GC-10 (sammenlignet med Toshba P30), men den er litt større enn Canon Ixus 100 is, og er ikke ivrig etter å gå for denne hvis ikke kvalitetsforskjellen er betydelig.

Så det er der jeg står nå. Fint hvis noen kunne hjulpet meg her og? :)

Lenke til kommentar

Har sett gjennom noen tester og tror nok jeg kommer til å gå for "The Flip Ultra HD". Dette pga meget lettvindt kamera og bra bildekvalitet. Minus er at det ikke er noe bildestabilisator på det, me nskal kun brukes til småklipp og tror nok ikke Toshiba P30 med bildestabilisator er såå mye bedre.. Dessuten vil jeg ha det minst mulig :)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...