CaGe Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Hei! Er i oppstartsfasen med å lage en nettside for sammenligning av en type produkter, en slags "Prisguide". Jeg tror ikke om leverandørene som jeg skal sammenligne, er så interessert i å sammenligne, for dette skaper større konkurranse. Saken er at jeg må bruke bildene de har av produktene sine, på nettsiden min. Kan jeg det? Det er bildene de har på sine sider, til kommersielt bruk. Er dette mulig? Eller må jeg spørre leverandørene om lov? Takker for alle svar! Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Litt slik som prissammenligningsfunksjonen til prisguide.no gjør? Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Er usikker på kva som er gjeldande praksis, men bilder av eit lansert produkt kan det nok ikkje være noke begrensningar på. Det som derimot godt hende at du ikkje får bruke bilder som produsenten sjølv har tatt på grunn av copyright. Men om du tar eigne bilder eller får tak i bilder som ingen krever eigerskap til så burde dette ikkje være noke problem. Lenke til kommentar
CaGe Skrevet 26. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2009 Ja, slik som Prisguide.no, det var det jeg mente, men dette er et produkt som ikke er listet der. Jeg er redd det blir vanskelig å finne andre bilder enn produsentens i dette tilfelle! Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Da har du ikke lov uten deres tillatelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå