ThaBeast Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 (endret) Hei. jeg kjøpte nydelig en NVIDIA Geforce GTX 275 fordi jeg ville ha noe som var bra og kunne holde ut fremmover grafikkmessig. jeg bruker mest PC'en til gaming, og derfor kjøpte jeg GTX'en. jeg fyrte opp crysis på Dx10 med alle instillinger på det høyeste og merket ikke det miste lagg alt gikk smooth!. men når jeg logget meg på WoW derrimot så var det en annen sak jeg må nesten ha normal eller low på grafics der for at det skal gå smooth uten lagg. why? jeg spiller ganske mye wow og syntes det er helt rart at det lagger når jeg har et så bra skjermkort som drar crysis på max. utifra skjermkortet og benchmark så burde jeg klare og kjøre wow på max easy!. noen som har noen tips? BTW, drivere og Dx er installert og oppdatert. og her er PC speccs. AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 5000+ NVIDIA Geforce GTX 275 2Gb Ocz gaming RAM 1Tb HDD 16Mbit linje så jeg skjønner liksom ikke hvorfor jeg klarer og lagge i wow da Endret 25. juni 2009 av ThaBeast Lenke til kommentar
Psykl0n Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Hei. Skru shadows quality ned 1-4 hakk. Dette kommer an på hvor mye lagg du opplever. Kjent problem hvor high end pc'er sliter. Lenke til kommentar
ThaBeast Skrevet 25. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2009 Hei. Skru shadows quality ned 1-4 hakk. Dette kommer an på hvor mye lagg du opplever. Kjent problem hvor high end pc'er sliter. hei, prøvde nettop og skru opp alle instillinger på max, og tok shadow quality på minimum. det hjalp mye på laggen men det lagger enda, og blir sprø av det. sitter med 11 FPS liksom. noen flere tips? (BTW, jeg dro jo over WoW fra en Xp bruker, kanskje det hadde gjort seg og reinstallert wow? jeg bruker vista ) Lenke til kommentar
Psykl0n Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Det kan hjelpe, men skal ikke si 100%. Hvilke addons og hvor mange addons du kjører kan ta på ytelsen din. Men hvis lag'en er ille så kan du prøve deg fram litt og finne de "perfekte" innstillingene. Blant annet prøve å sette ned multisampling, ta av triple buffering(?) og/eller vsync. Men prøv deg fram og ta deg god tid. Lenke til kommentar
ThaBeast Skrevet 25. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2009 Det kan hjelpe, men skal ikke si 100%. Hvilke addons og hvor mange addons du kjører kan ta på ytelsen din. Men hvis lag'en er ille så kan du prøve deg fram litt og finne de "perfekte" innstillingene. Blant annet prøve å sette ned multisampling, ta av triple buffering(?) og/eller vsync. Men prøv deg fram og ta deg god tid. jah har prøvd i 3 dager nå med instillinger osv, har tillogmed reformatert i dag for og se om det hjalp pga bakrundsprogrammer/spyware o.l. det eneste som plager meg er at jeg må skru ned så veldig mye instillinger for at det skal gå smooth når jeg burde klare max på alt easy som biff + at tripple buff og Vsync er skrudd av. Lenke til kommentar
Psykl0n Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Kanskje du også har noen prosesser i bakgrunnen som tar ytelsen fra deg når du spiller WoW? Lenke til kommentar
ThaBeast Skrevet 25. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2009 Kanskje du også har noen prosesser i bakgrunnen som tar ytelsen fra deg når du spiller WoW? nei desverre :/ nettop derfor jeg formaterte. jeg har tillogmed tatt kun drivere i msconfig. så den eneste løsningen jeg kommer på er vell og reinstallere. har jo hatt spillmappen sikkert i noen år nå uten og reinstallert Lenke til kommentar
Ritualz1 Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Wow krever faktisk veldig mye. prøve å slå av windowmode, vis du har det på. Eller er det vel å prøve uten addons og komme deg unna wolk vis du er der. Kom deg til vanilia wow eller noe. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Wow krever faktisk veldig mye. prøve å slå av windowmode, vis du har det på. Eller er det vel å prøve uten addons og komme deg unna wolk vis du er der. Kom deg til vanilia wow eller noe. Sist jeg prøvde wow kjørte jeg det på en maskin med 3ghz pentium 4 cpu og et 9800pro skjermkort. Da stod nesten alt på maks, på 1920*1200 oppløsning. Da gikk det helt laggfritt, spillte dog bare i et lite område i et kvarter, så var jo ikke mange folk eller noe. Men å si at det krever veldig mye er vel en rimelig ekstrem overdrivelse. Folk sitter og spiller wow på integrert intel grafikk. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Husk å være nøye med å plassere innlegg og tråder i korrekt kategori. Spør en moderator om du er i tvil. Denne tråden var plassert i feil kategori og er blitt flyttet til korrekt eller mer passende kategori. Reaksjoner på moderering går som alltid via "Personlig Melding". Lenke til kommentar
Ritualz1 Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Når man setter alt på fullt og har mange addons så krever det ganske mye. iallefall sånne plasser som Daralan. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Når man setter alt på fullt og har mange addons så krever det ganske mye. iallefall sånne plasser som Daralan. Ikke på en sånn maskin, muligens om det er mange dårlig kodede addons du sitter med. Lenke til kommentar
War Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Tipper det er cpu, jeg får mer fps av å klokke cpu en gpu. Lenke til kommentar
BjeornBrown Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 Jeg har samme problemet i "The Settlers Rise of an Empire" Jeg har alle innstillinger på fult, utenom shadow quality som jeg ikke får tatt helt opp Når jeg starter og spille ser alt ut som og gå smooth, men når jeg beveger meg bortover terrenget "hakker" det litt, og når jeg klikker på et sted på minimap er det litt dealy før jeg kommer fram Mine speccs: -Windows Xp 32 bit, service pack 3 -DirectX 9 -Nyeste grafikkdrivere og HK drivere. -2xHD4890 i Crossfire -Intel I7 920 og 6GB DDR3 ram Jeg misstenker at jeg enten har gjordt noe feil med inntilinger/innstalasjon av crossfie oppsettet, eller at jeg rett og slett må innstalere Windows 7, DirectX 10 og alle windows updates. (mangler DVD plate for øyeblikket og har ikke plass til windows 7 på en vanlig CD-R plate) Noen ideer? Lenke til kommentar
War Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 (endret) dvd selger dem på Rema for 10kr. Minnepenn går osgå. Endret 28. juni 2009 av War Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå