Jumpern Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Har nettop flashet biosen min til 1003, men har merket at maskinen har blitt litt ustabil med denne versjonen. Med 1002A versjonen la jeg ikke merke til noe slik. Er det noen som har merket noe slik? Er det noen som vet om 1003 versjonen er "dårlig" i forhold til 1002A ? (hovedkortet er 1.04 ver. av A7N8X Dlx) Lenke til kommentar
Jumpern Skrevet 8. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2003 Kan man bruke den til deluxe utgaven?? Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 nei, hehe Tok selvfølgelig feil, var bare rev 2.0 men titt her: NForceHQ 1003 Uber er den beste vil jeg tro, prøv den :wink: BTW, flasher du i Windows eller Bios? Har flashet utrolig mange ganger fra Windows, har gått fint Lenke til kommentar
Jumpern Skrevet 8. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2003 Flasher i Windows seff.... (super enkelt med asus update!) Lenke til kommentar
GlenDronach Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 Har aldri fått Asus Update til å funke ved at den henter bios update selv. Får beskjeden at det er for mange brukere..prøv senere!..Såå..sjansene for at jeg henter feil bios en gang er store... Spørsmål:Du har et valg at du kan huke passive i update...Hva er det? Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 Velg et annet sted å laste ned fra :wink: Lenke til kommentar
Jumpern Skrevet 9. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2003 Har aldri fått Asus Update til å funke ved at den henter bios update selv. Får beskjeden at det er for mange brukere..prøv senere!..Såå..sjansene for at jeg henter feil bios en gang er store... Det du gjør er at du laster ned den biosen du vil bruke, for så å velge "update bios from a file". (Husk å pakke ut biosen fra zip-fila først) Enkelt som bare det Lenke til kommentar
GlenDronach Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 Jepp,henter den selv ,bruker "Update bios from a file"...går som smurt,Men trodde valget "Update from internet",gjorde at den søkte etter oppdateringer og innstallerte den automatisk?Er der jeg får beskjed om å prøve senere... Lenke til kommentar
Jumpern Skrevet 9. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2003 Har aldri fått "update bios from the internet" til å funke heller. Den finner aldri noen bios...Får bare beskjed om at det er for mange brukere !! Lenke til kommentar
aMo Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 Flasha biosen på kortet mitt forleden dag jeg til v1004.. Ingen problemer i det hele tatt, må bare velge "Update Bios from Internet" og trykke på "Auto Select" knappen som kommer i neste bilde.. Sansynligvis velger den den tyske serveren, og laster ned.. Null problem Lenke til kommentar
cow Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 Flasha biosen på kortet mitt forleden dag jeg til v1004..Ingen problemer i det hele tatt, må bare velge "Update Bios from Internet" og trykke på "Auto Select" knappen som kommer i neste bilde.. Sansynligvis velger den den tyske serveren, og laster ned.. Null problem hvor velger man "update bios from internet" på siden til asus?, eller er d et program?? Lenke til kommentar
GlenDronach Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 Jøss....funka nå sjø! :smile: Oppdaterte selve programmet Asus Update og vips,leita det fram den nyeste biosen.. Programmet var på en cd da jeg kjøpte hovedkortet... Lenke til kommentar
Nicci NO Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 hey... jeg har rev 1.xx av a7n8x... men hva er egentlig forskjellen på disse? syns det er litt svakt at de ikke kan lage én bios som funker til begge... men men, det er jo asus og ikke abit vi snakker om btw så flasher jeg aldri fra windows, liker å ha kontroll selv. Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 hey... jeg har rev 1.xx av a7n8x... men hva er egentlig forskjellen på disse? syns det er litt svakt at de ikke kan lage én bios som funker til begge... men men, det er jo asus og ikke abit vi snakker om btw så flasher jeg aldri fra windows, liker å ha kontroll selv. Abit har også forskjellige BIOS versjoner på versjon 1.x og 2.x kort :wink: Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 Dreit deg ut da. Ikke døm Asus før du kan alt om Abit a Lenke til kommentar
aMo Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 hvor velger man "update bios from internet" på siden til asus?, eller er d et program?? Program som følger med på driver-cd'n til Asus-HK'ene ja.. Asus Update heter det Lenke til kommentar
aMo Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 Grunnen til at det er forskjellige Bios'er på A7N8X v1.xx og v2.xx er fordi at A7N8X v2.xx har støtte for 400mhz bus på både cpu og ddr (v1.xx har bare 400mhz på ddr).. Hadde blitt litt snodig å kunne stilt fsb til 400mhz+ på v1.xx når kortet ikke er i stand til det.. Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 Grunnen til at det er forskjellige Bios'er på A7N8X v1.xx og v2.xx er fordi at A7N8X v2.xx har støtte for 400mhz bus på både cpu og ddr (v1.xx har bare 400mhz på ddr).. Hadde blitt litt snodig å kunne stilt fsb til 400mhz+ på v1.xx når kortet ikke er i stand til det.. Det er fullt mulig å stille FSB opp til 200Mhz på A7N8X v1.x hovedkort. Selv om det ikke er offisiell støtte for det betyr det ikke at det ikke er mulig (om det er stabilt på den hastigheten er en annen sak) Lenke til kommentar
Nicci NO Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 Abit har også forskjellige BIOS versjoner på versjon 1.x og 2.x kort :wink: hehe, visste jeg ikke... kjekt å vite. Til brune-ha: Ja, på en måte gjorde jeg det, men jeg syns fortsatt abit (den gang jeg drev med det, kt7-kg7 etc) var mye bedre på bios'er enn det asus var. Største ulempen jeg så da jeg kjøpte a7n8x. Men å kun poste for å fortelle at noen driter seg ut... hmm, litt stakkarslig? Takk til aMo, jeg var visst litt tidlig ute med å kjøpe brettet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå