Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Hei, jeg er en gutt på 15 år, og er i puberteten, har ikke kommet i stemmeskifte, tipper jeg er 165 eller noe, men jeg har hørt at hvis man trener, ikke kondis som fotball, baskett eller lignende, men som å ta pushup og situps så slutter man å vokse etter hvert? Jeg er i pubertet, og har sånne kuler under brystvortene, og tenkte å trene for å få det vekk, også har jeg mye fett i meg, og jeg har 2 eller 4 pac når jeg strammer magemusklene, men de er ikke tydlige og har masse fett rundt "paccene", har dere et bra treningsopplegg, er det farlig å trene nå, ta pushups og situps, eller er det noen treningsmåte for å vekk "kulen" og hovelsen på brystet mitt, pga det er ikke noe pen kropp jeg har altså med "puppen" min xD Takker, er veldig desperat. Jeg takker for alle gode svar, det svaret jeg får kommer jeg til å bruke resten av livet, og huske resten av livet hvem som ga meg, så please vær snille å hjelp me. Gode gjerninger lønner seg MVH: Desperat ungdomm? xD Lenke til kommentar
opijo Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Vel , tror ikke at pushups kan skade deg, i hvert fall ikke situps. Med tanke på at du bruker din egen kroppsvekt. Men skal du trene må du gjøre øvelsene rett for å forbygge skader. Jeg er selv 14 år og trener på trenigstudio, vektløfting. Lenke til kommentar
Skumtroll Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Det å "pumpe jern" burde du nok ikke gjøre hvis du er 165 og i starten/midt i puberteten. Pushups, situps, "planken" og lignende enkle øvelser som ikke krever noe utstyr er nok det beste. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 OK, men hva er det som hjelper for å brenne fett? Jeg vil ha six pack fortest mulig, og jeg er midt i puberteten, har fått kuler under brystvortene, og brystet mitt er stort og hovent, nesten som "små pupper", går det ann å trene det vekk? Ta pushups for at brystene skal bli rettere eller noe? Hvis noen har et bra opplegg for å gå ned i vekt, skla reise, så jeg kan vell jogge og gjøre noe om morningen utenfor hotellet. Lenke til kommentar
Skumtroll Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Jeg brukte det opplegget her da jeg hadde samme "problem" som deg. Nå har jeg ingen fysiske plager/problemer lenger. Prøv treningsprogrammet i linken min Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Hva for noe problemer mener du? Og har det opplegget hjulpet deg? 20xpushups - 3 ganger ( 1 minutt pause ) 20xsitups - 3 ganger ( 1 minutt pause ) også jogging? Mandag - pushups og situps Tirsdag - Jogging Onsdag - Pushups og situps Fredag - jogging Lørdag - Fri ( For å bygge musklene, eller er det det samme?) Søndag - Fri ( For å bygge musklene, eller er det det samme) Lenke til kommentar
Skumtroll Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Jeg mener at de plagene jeg hadde tidligere. Som litt ekstra fett og slikt gikk bort da jeg begynte å trene. Jeg startet med det som jeg linket. Tre dager i uka med 20x pushups x3, 20x situps x3, 20x spensthopp x2 osvosvosv + joggingen. Senere gikk jeg videre på kardio og spesielle treningsprogrammer for bestemte muskelgrupper. Ikke still deg kritisk til trening. Det er ikke negativt på noen som helst måte. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Så du har ikke hatt problemet med at du har litt "manboobs" noen gang? Ja, men hvor lang tid tok the før du gikk ned i kilo. Hvilke tørstedrikker anbefaler du, jeg vil drikke masse vann, men til fritiden, utenatt BRUS som ikke er et alternativ. Takk for dere som hjelper meg altså. Lenke til kommentar
Skumtroll Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Jeg hadde litt problemer med "manboobs" som gikk bort da jeg begynte å trene på en slik måte - altså med et treningsprogram. Som jeg skrev i den andre tråden; drikk VANN! Det å gå ned i kilo tar tid og er ikke noe som skjer over natten. Selv trodde jeg også det, men det viser seg at det krever ganske mye å gå ned uten å miste muskelmasse! Treningen vil derimot gjøre at du ikke tenker så mye over dette fettet. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 OK, jeg leste om Kardio Gerilja greia, det tar bare 12 minutter, men pleier du å bruke mer tid på det? 12 minutter høres veldig lite ut, så... kan du sette opp en lite plan for meg, jeg orker vell å ta 12 minutter med Kardio Gerilja Lenke til kommentar
Skumtroll Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Nå undervurderer du Kardio. Det er snakk om å gi ALT du har i 8 minutter. Først jogger du på 75% eller noe slikt i 4 minutter, før du SPURTER i 20, hviler 10, SPURTER 20 osv. Det ER slitsomt. Fordelen er jo det at det er såpass kort at det blir lettere å pushe seg. Da opp imot jogging i 30-60 minutter. Synes du skal gjøre slik: Hver morgen og kveld: 20 pushups og 20 situps. Mandag: 20 situps x3, 20 pushups x2, 20 dips x2, 20 spensthopp x2 og (kanskje) planken i 2 minutter x2. Tirsdag: Kardio Onsdag: Samme som Mandag Torsdag: Kardio Fredag: Samme som Mandag og Onsdag Lørdag og Søndag: Hvile Sikkert mange eksperter og slik som sier imot dette, men jeg synes at dette var en enkel måte å komme i gang som jeg VET at fungerer. I alle fall gjorde det det for meg! Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Hmm, OK. Jeg skal lage en helt ny tråd, der jeg vil ha råd fra eksperter, "SKUMTROLL", takk for alle svarene dine, er veldig glad for at du hjalp meg, og håper du hjelper meg på min neste tråd. Jeg vil slanke meg som faen før skolen starter, og jeg må ha et opplegg som går fort og er effektiv, som jeg kan bruke RESTEN av livet mitt. NOe som vil holde meg i form. Jeg vil at dere alle skal komme med forslag på denne tråden, hvis jeg ikke får så mye svar, lager jeg en ny en med en ny overskrift og håper på at flere seere ser på den xD Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Også, Kardio, la oss si jeg tar bare Kardio på Onsdag da, det er 12 minutter med trening, jeg mister jo ikke så mye fett gjør jeg? Jeg driter i kondisen, må bare miste fett og få 6 pack, that's it lix xD Lenke til kommentar
opijo Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 (endret) OK, jeg leste om Kardio Gerilja greia, det tar bare 12 minutter, men pleier du å bruke mer tid på det? 12 minutter høres veldig lite ut, så... kan du sette opp en lite plan for meg, jeg orker vell å ta 12 minutter med Kardio Gerilja Jeg vil garantere deg at etter disse 12 minutene vil du så sliten at du ikke gidder en dritt etterpå. Første gangen jeg kjørte gerijo kardio på tredmøle så holdte jeg på å spy (Gikk fra hastighet 10 til 20) Også, Kardio, la oss si jeg tar bare Kardio på Onsdag da, det er 12 minutter med trening, jeg mister jo ikke så mye fett gjør jeg? Jeg driter i kondisen, må bare miste fett og få 6 pack, that's it lix xD Ok hør her, 6 pack kommer ikke av du kjører kardio og masse annet dritt. Six pack er laget på kjøkkenet, så hvis du vil ha 6 pack må du ikke drikke noe brus, ikke noe snop i 6 uker Også, Kardio, la oss si jeg tar bare Kardio på Onsdag da, det er 12 minutter med trening, jeg mister jo ikke så mye fett gjør jeg? Du mister ikke så mye fett når du kjører økten, hvis du trene styrke så får du ikke muskler på stedet men i hvile pausen. Så ikke overtren deg. Egentlig trenger du bare å kjøre Gerijo kardio 3 ganger i uken, og ikke noe mer. Anbefaler deg å kjøre planken og crunch enn sit ups. Jeg kjører faktisk bare planken og skal si deg at det gjør susen, men på tanken på at jeg kjører Stronglift program (styrke program), så trener jeg magemusklene fra øvelser som Knebøy og Markløft. Sikkert mange eksperter og slik som sier imot dette, men jeg synes at dette var en enkel måte å komme i gang som jeg VET at fungerer. I alle fall gjorde det det for meg! Alle mennesker er forskjellig. men men, av å kjøre gerijo kardio så mister du ganske mye muskelmasse, du forbrenner fett og muskler. Men en ting, hvis du har tenkt å kjøre push ups så bør du legge til noen ryggøvelser. Hvis du bare kjører push ups og ikke noe mer så vil du ende opp med dårlig kroppsholding. Så du sier at du gjør alt for å få six pack? har du lyst på flat bryst og six pack? har du lyst på smale skuldre og six pack? - Tror ikke det. Du burde trene hele kroppen med kroppsvekten din, push ups , chin ups , pull ups , hang ups og roing. Jeg anbefaler roing. Du kan alltids sjekke treningsloggen min og se om du får idë'r - https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1117976 Tilbake til gerjio kardio , jeg pleier å kjøre gerijo kardio en gang i uken, men ofte blir jeg ganske sliten og klarer ikke å gi %100 på økten. Jeg har heller ikke six pack, har egentlig ikke noen ruter. Har noen par cm med underhudsfett. Endret 26. juni 2009 av opijo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå