Gå til innhold

Studere hvor mtp studentliv?

Powerpie

Anbefalte innlegg

Har enda til første juli å stokke om lista, og sånn ser det ut for øyeblikket:

1. UMB(Ås) økonomi og adm.

2. UiA(Kristiansand) økonomi og adm.

3. HiÅ(Ålesund) økonomi og adm.

4. NTNU(Trondheim) Politisk økonomi.

Er 90% sjanse for at jeg kommer inn på en av disse, derfor dropper jeg å nevne resten av lista. Som dere sikkert ser så er alle linjene jeg søker på omtrent det samma, eneste forskjellen er hvor universitetene/høyskolene er plassert.

I løpet av de siste åra har det meste av alt gått til helvte, og jeg er DRITT LEI av Oslo. Har bare lyst til å komme meg bort til et sted der det faktisk er litt liv(ikke der hvor du er den eneste med lys farge i huden som står og hopper til jallamusikk på et 3 etasjes utested), for å kunne starte på nytt. Derfor spør jeg dette: Ved hvilken av disse universitetene er det mest festliv, hvor tar det virkelig av, og er kvinnfolka der like støgge som fotsålene mine? Hybelmuligheter er også en fordel, og gjerne kom med erfaringer.

Jeg er ikke ute etter folk som enten ber meg stikke til psykolog, tenke mer på studiene, eller hva fanken. Russetia skippa jeg for å konse på studiene, og nå er jeg lei. Så demotivert som jeg er nå vil jeg ikke takle videre utdannelse uansett hvis det ikke virkelig skjer noe der. Har hørt at ting delvis er greit på Ås, men at festlivet er helt bånn?

Å sitte å stuke innpå en trang hybel med 20 tørre nerder er helt uaktelt.

Så vennligst prøv å bidra med no positivt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først: du har skjønt mye når du prioriterer trivsel når det kommer til studiested. Det er så viktig, man bør havne et sted der man bor godt og trives i på stedet. Studietiden er jo lang, så man bør ha det gøy underveis.

Høyskole i Nord: på disse er det vanligvis litt mindre men mer sammenknyttede miljøer. De jeg vet om som har studert på slike studiesteder har trivdes bra. Så lenge byen ikke er alt for liten skal det være mulig å finne både liv og røre.

Trondheim er flott. Stort utvalg av utesteder, mye studentaktiviteter og utrolig høy andel studenter i byen. Samfundet er også flott, der skjer det noe hele tiden. Studerer selv i Trondheim og vet at jeg valgte rett studiested. Hybelmuligheter er det mange av, SiT sine studentbyer er flotte siden man lett får hybel uten å stresse med å dra til Trondheim på visning og slipper å gamble på usette hybler.

Lenke til kommentar

Trondheim er nok den største studieplassen på lista. Men det kan være ein ulempe med eit for stort studiemiljø også. Dette er litt avhenigig av kor utadvent du er. I eit stort studentmiljø så er det mulig å "forsvinne" inn i mengda og eigentleg ikkje bli kjent med nokon.

Går du for eit mindre studiested så er det mindre som foregår, men du må aktiv jobbe for å ikkje væres sosial om du skal ungå å bli dratt med av dei andre studentane når det skjer noke. Så om du er innadvent så kan eit lite studiemiljø være ein ide.

Lenke til kommentar

Vel, jeg vil anbefale Kristiansand (UiA), en sinnsykt flott by, utrolig fin skole og jeg gleder meg som en liten unge til å begynne der til høsten. Kjæresten min har studert der nå i 1 1/2 år, så jeg har vært der ganske mye, besøkt universitetet en del, og må si det er en befrielse å komme dit sammenlignet med HiO, hvor jeg har studert de siste fire årene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...